[FreiePresse.de]: Den underbara världen av målare

Den underbara världen av målare
Axel Wunsch's arbete på Kunsthaus Meerane.

Meerane - En bräcklig, tung och lastad Pope John Paul II tittar - delad mellan de - in i barndomen och vuxenlivet som återstår Tom Kaulitz från Tokio Hotel - två bilder, två figurer som antyder bredden på skapelsen och idén av Axel Wunsch från Chemnitz. De kan få stå i konstgalleriet över nyår på det nya Kunsthaus Meerane, mitt i en stor utställning av målningar, teckningar och skulpturer från - född 1941 i Kändler - konstnären, grafiska designern och skulptören.

Ganska annorlunda än den unge Tom Kaulitz, som blev känd med hans band som tonåring, med alla de bekvämligheter och frestelser men också lite vuxen, ett styggt barn som fortfarande vill hitta sin väg i livet. Det är ett fantastiskt porträtt som inte sätter psykologiska tolkningar i förgrunden utan helt naturligt gör det till en del av konsten, som det en gång kunde vara sett i exempelvis Goya och El Greco - som är mer av en sällsynthet idag.
Tack till Loren för engelsk översättning. Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall ni använder detta - Källa.

Axel Wunsch har alltså gjort en målning av Tom som ska upp på en utställning i Meerane, Tyskland och utställningen kommer att vara öppen tills den 10/1 2010. Någon som är nyfiken på hur målningen blev förutom jag? ;p Hela artikeln är inte översatt utan bara det som stod om Tom.

Kommentarer
Postat av: Anna Kaulitz

Wow, jag är nyfiken! Vet du varför han målade just Tom?

2009-12-30 @ 17:32:03
Postat av: mirre

Tack! =)

Ja, den reklamen visas alltid där hon är med i slutet, har inte kollat upp när hon ska vara med i svensk tv för jag har redan sett de på nätet :P , ska göra det, tack!

2009-12-30 @ 17:49:50
URL: http://mtv.se/mirre
Postat av: sara

woow :) jag vill se den ^^

2009-12-30 @ 18:16:02
URL: http://saraolenius.blogg.se/
Postat av: Cicci

Gud vad kul! och vad nyfiken jag blir nu, haha;D

2009-12-30 @ 19:06:26
Postat av: Elsa

Vill se jag med ;D

2009-12-30 @ 19:17:29
Postat av: sara

http://media.photobucket.com/image/Axel%20Wunsch%20%25252B%20tom%20kaulitz/Wella_Rock/atiemissing.jpg

jag hittade en cool bild på Tom som någon har målat, kanske det är Axel Wunsch ;D även om han inte har målat den så är det en fin bild :D

2009-12-30 @ 20:08:08
URL: http://saraolenius.blogg.se/
Postat av: Jenny

Den bilden du linka till e ju inte Axel Wunsch, den kommer ju från Morethantwins.com, så den måste vara gjord av antingen emseviltwin, nightingsdale(?) typ?

2009-12-30 @ 21:13:31

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0