The New Paper (Singapore) - 9/12 2009

Free Image Hosting
Thrill Bill

Kille eller tjej?
Folk tvivlar vanligtvis när de ser Bill Kaulitz, sångaren i det tyska poprock-bandet Tokio Hotel, som dyrkas av skrikande unga kvinnor världen över som en sex symbol och modeikon. De andra i bandet är hans tvillingbror Tom, som är gitarristen och deras barndomsvänner: trummisen Gustav Schäfer och basisten Georg Listing.

Kvartetten är massiva i Europa och har redan gjort vågor i Usa men saker och ting kan bara bli större.
Fans verkar inte kunna få nog av Tokio Hotel's hitlåtar som Monsoon, Ready Set Go, Rescue Me, Scream eller deras senaste singel Automatic. Ingen kan ignorera en frontman som Bill, som är lika snygg som han är vacker och får American Idol-deltagaren Adam Lambert att se ut som Kris Allen. Han blir till en sådan slående emofigur med hans dramatiska guyliner, sin skinntighta svarta goth-glam garderob och gravity-fakta om hans frisyr som behöver en hel flaska med hårspray om dagen.

Naturligtvis har spekulationerna om hans sexuella läggning tagit uppvärmning.
Men slappna av tjejer. Bill [20] berättade för The New Paper: "Jag har alltid gillat tjejer och jag har haft några stycken än så länge." Ödmjuk, nådig och ytterst trevlig, berättar den supersmala 190cm långa rockstjärnan på flytande engelska över telefonen från Berlin: "När alla pratar om en kille som använder smink, tror de att han gillar killar. Det är en normal reaktion men det är inte fallet alls."

Han följer även sitt egna mönster när det gäller hans dramatiska image
och säger att det skulle vara en mardröm att han en stylist.

"Jag bryr mig inte ifall folk säger att jag ser feminin ut. Jag klär mig hur jag vill. Jag gillar att gå över gränsen när det gäller mode. Om folk säger till mig att jag inte kan klä mig si och så, tar jag definitivt på mig det." Nyligen exerimenterande han med vita och svarta dreadlocks. Och nej, han blev inte inspirerad av hans tvillingbror Tom, som klär sig som en hiphopare, använder dreadlocks eller cornrows, baseball kepsar, svettband och streetkläder. Men, Bill - vars röst är mjukare och hög i tonhöjd än Tom's hårda, maskulina ton - berättade att dreadlocks var "varmt och obekvämt" på sommaren så han tog bort dem och har nu en tuppkam.

Han sade: "Jag gillar friheten att kunna göra vad jag vill med mitt hår och med hela min stil... Det är tråkigt att alltid ha samma utseende."

Kopierande fans
Han tycker också att det är en "häftig komplimang" att hans fans är besatta av hans fysiska utseende. "Det är väl vad varje sångare drömmer om, eller hur? När man står på scen och ser folk i publiken som har samma hår och smink." Bill fick även äran att bli den yngsta person att bli förevigad i vax på Madame Tussauds Museum i Berlin förra året.

Hans kännetecken blev fött efter han var på ett Halloween party som en vampyr när han var 12 år gammal.
Fanet av Twilight filmerna, som skulle vilja ha en roll som en blodsugande eller få delta i låtarna i filmerna, minns tillbaka: "Efter det ville jag ha svarta naglar och mörkt smink. Jag började klä mig så till skolan och överallt. Min skola var hemsk dock. Alla tittade på mig och pratade om hur jag såg ut men det var så jag kände, det var min personlighet."

Tom, 10 minuter äldre och som är mer av en utåtriktad person och vanligtvis tagen för den "elaka tvillingen", inföll: "Han hade alltid mig, jag var som hans livvakt!" Bill tillade: "Man måste ha väldigt mycket självförtroende om man vill se ut såhär. Man borde göra sin grej när man vill och allt fixar sig tillslut." Tom skämtade att: "Utan smink ser Bill nästan ut som mig fast inte lika snygg."

Tokio Hotel, bildat år 2001 i Magdeburg, Tyskland, släppte sitt första tyska album "Schrei" år 2005. År 2007 kom deras andra tyska album "Zimmer 483" ut följt av deras första engelska album "Scream" - ett strategiskt drag av deras skivbolag Universal Music att bredda teutoniska pojkbandets begäran utöver den tyskspråkiga världen. Dessa album gjorde en sammanlag försäljning på över en miljon exemplar världen över vilket också hjälpte bandet att vinna Best InterAct på MTV Europe Music Awards. Förra året vann Tokio Hotel lätt över Miley Cyrus, Taylor Swift, Katy Perry och Jordin Sparks i kategorin Best New Artist på Usa's MTV Video Music Awards.

Och förra månaden tog dem trofén för Best Group på MTV Europe Music Awards och slog ut följande nominerade totalt: Black Eyed Peas, Green Day, Jonas Brothers och Kings of Leon. Enligt Tom så kommer killarnas nästa stopp att "definitivt bli Asien". Speciellt Tokyo, staden som bandet är döpt efter - eftersom de gillar idén av den japanska modestaden - men har bisarrt nog aldrig varit där. Men nu är Tokio Hotel upptagna med att göra reklam för deras nya album "Humanoid" vilket spelades in på både tyska och engelska. Båda versionerna släpptes samtidigt världen över i oktober.

Bortsett från att ha delat en livmoder är bröderna Kaulitz - som inte har andra syskon - motpoler.
Inte bara i uttrycken för deras estetiska preferenser utan även deras syn på relationer.

Under vårat samtal hånade Tom sin bror Bill tillgivet för att vara en romantiker som tror på äkta kärlek medan han är en stor-och-stolt player och tjejtjusare som "tror på äkta kärlek - för en natt." Bill beklagade att Tokio Hotel's spirande berömmelse har bidragit till hans ickeexisterande kärleksliv. Han sade: "Speciellt nu, vi har inte så mycket tid eller privatliv längre så jag vill verkligen spendera tid med en väldigt viktig person och inte bara lösa det med en tjej bara för en natt. Vad jag letar efter är en äkta själsfrände, jag är ganska gammalmodig. Det är svårt att träffa tjejer eftersom det är omöjligt för oss att gå på gatan i Europa eller gå på en fest utan att fotografer följer efter oss. Och jag kommer aldrig få veta varför tjejen är intresserad. Vill hon träffas pga Tokio Hotel eller pga mig?"

Georg Listing [22] är den enda medlemmen i Tokio Hotel som har en flickvän.

Så skulle Bill dejta någon som är finare än han själv?
Han sade skrattandes: "Det skulle jag! När jag blir kär skulle jag göra allt. Jag bryr mig inte ifall hon är finare än mig eller inte." Vilket Tom tillade: "Även om det är svårt att vara finare än Bill!"
Bild: Jasmine @ THSGST. Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall ni använder detta.

Kommentarer
Postat av: Hannah

LOOOOOOOOOOL!!! :D sött --->



Så skulle Bill dejta någon som är finare än han själv?

Han sade skrattandes: "Det skulle jag! När jag blir kär skulle jag göra allt. Jag bryr mig inte ifall hon är finare än mig eller inte." Vilket Tom tillade: "Även om det är svårt att vara finare än Bill!"

2009-12-09 @ 14:56:57
Postat av: M I K A E L A

dog på det där sista, vad sött sagt ;D

2009-12-09 @ 16:12:50
URL: http://mikaelabjarve.blogg.se/
Postat av: Anonym

naaw :D

söt han är <3

2009-12-09 @ 19:29:22

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0