[Bild.de]: Gärningsmannen förklarar sin ilska

Gärningsmannen förklarar sin ilska
Det handlade om två tjejer

En sak i förväg: Våld är ingen lösning. Tyvärr är det de enda sättet för vissa människor, när orden saknas.

Natten mot förra söndagen på klubben "The Club" i Magdeburg, hände en dum sak, vilket slutade med mycket sår. Gustav Schäfer, trummisen i Tokio Hotel, blev slagen tills han blödde, såren på hans panna var tvunga att sys med 26 stygn.

I fredags lämnade Nexhat T. in sig till polisen. Han är också skadad, blev tvungen att sy ihop såret på handen.

Den Kosivoalbanske från Pristina, som har bott i Tyskland med tillstånd sedan 7 år, berättar på söndagen för BILD om sin ilska: "Jag var full, jag anlädde 03.15 till klubben."

Men han fortsatte dricka Vodka Red Bull, när han träffade sin bror på klubben. Nexhat dansade bara lite grann. Men sedan kom Gustav dit, med några vänner.

"De var på gott humör och irriterande. En utav dem knuffade mig och en annan slog till min bror. Sedan kom Gustav mot mig, pekade med sitt finger mot mig. Jag slog till honom en gång med handflatan och då blev allt tyst igen", förklarar den 190cm långa killen.

Han klagade till och med hos klubbägaren men när han kom tillbaka, låg hans bror på golvet. Då utbröt bråket.

Nexhat om Gustav: "Han ville slå mig. Med en reflex slog jag honom med handen, som jag höll glaset, i hans ansikte."

Anledningen för de dumma bråket: Tjejer.
Christin G. (20) berättar: "Gustav var full och irriterande hela kvällen, han ville bjuda mig på Sambuca och gav mig en dubbel efter en annan."

Hennes vän, Drita R. (20), blev också uppraggad av Gustav.
"Han tog på min rumpa. Då blev han så aggressiv mot Christin, när Nexhat bror kom emellan. Gustav var bortom kontroll."

Polisen har väckt åtal mot Nexhat T. på grund av farliga skador.
Han har även förlorat sitt jobb på ett kebab-ställe.

Tack till Pat. Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall ni använder detta - Källa.

Kommentarer
Postat av: Mellow

Gosh how i hate this whole situation >.> Seriously those girls and the dude are all talking BS. It sounds so fake somehow o.O

2009-07-19 @ 15:12:08
URL: http://mellowmo.blogspot.com
Postat av: Naadja

Hej du :)

Har egentligen ingenting med inlägget att göra, men vet du var man kan köpa saker med th i Göteborg? :)

2009-07-19 @ 15:24:49
Postat av: Anonym

asså jag e helt förrvirad på vem jag ska tro!

det här som hände kommer i olika versioner och jag ärligt e helt borta.

men varför sku gustav ragga upp två tjejer? lixom tjejer är ju alltid efter dom så varför sku han sätta sitt liv på de här??

2009-07-19 @ 15:34:13
Postat av: MIRRE

tack för länken, så löjligt att göra en fejk profil =/ ska säga till henne om de

2009-07-19 @ 15:56:54
URL: http://miirre.se
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

Naadja

Hej, ja.. Här får du en lista:



Göteborg

Xplosion - 2:a Långatan 10

Brooklyn - Korsgatan 7

Rockhouse Kungsgatan 38-40

UVX - Den ligger i Nordstan

2009-07-19 @ 15:58:14
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/
Postat av: johanna

Tror fortfarande inte på det. Låter som att han ändrat sig. Att han, hans kompisar & tjejerna typ "paktar" ihop sig på något sätt.. och det låter inte likt Gustav. Något skumt äre.

2009-07-19 @ 16:27:43
Postat av: lila

de va ja som skrevden där tredje kommentaren så att du vet hihi

2009-07-19 @ 16:35:00
Postat av: Sussi

Om tjejerna var i killarnas sällskap så är det ju inte så konstigt att de stöttar dem, och om killen i fråga är invandrare är det ju inte heller så konstigt om han smörar till historien för att minska risken för utvisning. Med detta sagt så behöver det ju inte betyda att Gustav inte betedde sig illa åt, men som sagt så är ju aldrig våld svaret ...

2009-07-19 @ 18:21:32
Postat av: Miriame

De får de att låta som att Gustav är boven i de hela, att han startade. Men jaa, om de är sant så trodde jag aldrig så om Gusti. ALLT som har hänt senaste tiden är skumt, massa olyckor hit och dit.. :S

2009-07-19 @ 21:10:16
URL: http://miriams.devote.se

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0