[Mopo.de]: "Vi har aldrig känt oss normala"


"Vi har aldrig känt oss normala"
En "Diamant CD" i Frankrike, ett nykomlings-pris på MTV VMA I Los Angeles, fyra priser på MTV Latin Music Awards i Mexiko. Framgången kring Tokio Hotel de två senaste åren är oöverträffat för ett tyskt band. Den andra oktober släpps deras tredje album Humanoid. MOPO pratade med enäggstvillingarna Tom (gitarr, 20) och Bill Kaulitz (röst, 20).

Folk säger generellt att androgyna popstjärnor gillas av unga tjejer för att de inte är farliga för dem. Är du säker, Bill?
Bill Kaulitz:
Jag vet inte, men det kan vara så. På ett sätt säger många också att kvinnor är idioter och ja, jag har alltid märkt att det funkar för min bror. [flinar]

Ser du dig själv som asexuell när du är på scen eller som en djurisk frontman som uppträder?
Bill Kaulitz:
 Jag själv tänker inte på det för stunden men många tänker på mig på det sättet bara för att det inte finns så många erotiska berättelser om mig i pressen och det är bara för att det inte har hänt. Jag har inte haft någon flickvän eller ett sexuellt förhållande på länge. Det är nog därför många tänker på det sättet.

I media har du redan blivit jämförd med Michael Jackson, Victoria Beckham och Boy George. Vilken är den värsta jämförelsen?
Bill Kaulitz:
Den värsta är definitivt Victoria Beckham! Trots att jag inte tycker att hon är så dålig - jag kan bara inte stå ut med denna jämförelse. Jag kan förstå jämförelsen med Michael Jackson och Boy George för att de också använde smink. Men jag tror att de är de enda parallellerna. Folk säger att det fanns många rockband och "äkta män" på 80-talet, som var 10 år äldre än mig, som hade stort hår och smink. Därför uppfann inte jag det.

Tittade du på din mamma när hon stod framför spegeln eller vart kommer dett från?
Bill Kaulitz:
Nej, absolut inte. Min mamma använder faktiskt inte smink. Jag har alltid haft denna entusiasm för vampyrer.

Hur mycket har ditt hår med Tokio Hotel's framgång att göra?
Bill Kaulitz:
Ganska mycket faktiskt, det är en kombination: kläder, stil, personligheten och musiken. Det vore konstigt ifall vi fortsatte göra musik utan styligen.
Tom Kaulitz: Men det är bara en kombination när det är äkta. Det finns massa artister, och jag är inte ett fan av dem, som bara klär upp sig för att uppträda och inte kan framföra känslan. Man märker och känner att det är fejk.
Bill Kaulitz: Tom och jag gick till skolan så här.
Tom Kaulitz: Precis, vi såg alltid ut så här. Vi går alltid omrking som vi gör det på scenen. Jag sa nästan också att vi klädde oss så här privat men det finns inget privatliv kvar så därför kan man inte mäta det. Men förr var det så här.

När njöt ni senast av friheten över att inte vara kända?
Bill Kaulitz:
När vi var i Usa för första gången, i början av 2008. Vi gick ut utan livvakter, vilket var häftigt, men på samma gång tänker man "jag vill att folk ska känna till våran musik och känna igen bandet". Man går alltid fram och tillbaka mellan de tankarna.

Så ni lever ett liv som är människoliknande?
Bill Kaulitz:
Det har varit vårat sätt att leva sedan tidigare. Självklart bekräftar det livet vi lever nu för att det inte är normalt och man kommer alltid att känna så.
Tom Kaulitz: Vi växte upp i den djupaste provinsen. Vi har aldrig känt oss normala utan alltid människolikande. Även idag finns det bara några få platser kvar där man känner sig välbekant och kan koppla av. Eftersom det bara finns några få stunder där det är möjligt att åka till. Faktiskt så känner vi oss bara välbekanta hemma. Vi är hemma ungefär 20 dagar om året. Bortsett från det, så känner man sig obekant med alla andra ställen man besöker. I många situationer vet man inte ens vad man miste där.

Är ni inte oroliga över att detta liv i en "bur" kan ge liknande effekt på er som på andra kändisar?
Bill Kaulitz:
När jag märker att artister är beroende av pills eller har en depression så jag kan säkert förstå dem mer än icke-kändisar som inte lever i detta liv. Jag är bara så glad att jag har Tom och att vi kan stötta varandra. Jag har alltid en familjemedlem med mig och vi har varit ett band i nästan 10 år och vi känner varandra väldigt bra. Det är säkert svårare för någon som Britney Spears och andra soloartister.

Hur stor är chansen för dig att träffa din drömtjej i en affär?
Bill Kaulitz:
Man hoppas alltid att det ska hände. Jag säger alltid: Det är faktiskt den enda anledningen att gå upp på morgonen! Man vill bli älskad och finna sin äkta kärlek, allt annat är inte vettigt! Vi har våran familj och våra vänner som bara blir mer och mer viktiga för oss. Men självklart hoppas jag att kärlek kommer hända. Trots att jag också vet att det är en av de mest orealisktiska sakerna som kan hända just nu. Jag har inte haft ett förhållande sedan våran karriär som Tokio Hotel startade, de senaste 5 åren, inget alls i den riktigningen. Men jag hoppas fortfarande på att ett stort sammanträffande händer.

Kunde ni komma i kontakt med några Hollywood-skönheter när ni spelade in i Los Angeles?
Tom Kaulitz:
För att vara ärlig så är det ingen brist när det gäller telefonnummer. Jag har så många i min mobil - jag kan inte ringa så många kvinnor på en dag.
Bill Kaulitz: Problemet är att man inte kan lära känna varandra. Allting är så ytligt och det är över så fort. Många tror att man hänger på events men det är inte sant. Alla har sitt egna schema och när kamerorna är borta, springer alla tillbaka till sin garderob. Det blir aldrigt riktigt djupt.
Tack till Loren. Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall ni använder detta - Källa.

Kommentarer

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0