[Kurier.at] - Tokio Hotel: Gamla män?


Tokio Hotel: Gamla män?
Tokio Hotel är just nu på Europa turnén "Welcome To Humanoid City", där de presenterar sitt tredje album. Där bandet svärmas och eftersträvas av fans dagligen. Georg Listing är den enda bandmedlemmen som inte är singel längre. I en intervju med den tyska nyhetsbyrån DPA pratar de fyra musikerna om att gifta sig, privatliv och titeln som tonåring.

Alla bandmedlemmarna är i tidiga 20-års åldern, vill ni inte slippa titeln som "tonårsband"?
Bill Kaulitz:
Vi vill faktiskt ha tillbaka den eftersom nu kommer vi in i en ålder där det är smickrande att bli kallad "tonåring". Vi har inga problem med det alls, det är inte kränkande.

Hur kommer Tokio Hotel låta om 10 år?
Tom Kaulitz:
Det får du se då. Vi kommer att gå in i studion och göra vad vi vill göra. Medan vi skriver låtar för det nya albumet, ser man i vilken riktning det går. Om 10 år kommer processen att bli ganska lik som den är nu.

Vem blir den första bandmedlemmen att gifta dig?
Bill Kaulitz:
Jag vet inte ifall någon vill gifta sig, Georg...
Georg Listing: Om 10 år? Det kan jag inte uppskatta.
Tom Kaulitz: För att vara ärlig, ja, om 10 år så är jag säkert den av oss som är gift.

Fansen följer vaje steg ni tar. När börjar det bli irriterande?
Tom Kaulitz:
När vi är på turné är det snarare häftigt att folk följer efter en. Och, när man besöker andra länder och blir välkomnad av så mycket fans som möjligt - är det bara härligt. Det blir irriterande när man försöker vara privat men eftersom det inte händer så ofta, kanske 40 dagar om året.

Skulle ni vilja byta ut någon del av eran framgång mot mer privatliv?
Bill Kaulitz:
Självklart, när det blir möjligt skulle jag göra det på en gång. Men när man vill bli framgångsrik och leda ett sådant liv som vi känner till, måste man offra något.

Framtidsplaner: Modellande och design

Har ni tänkt på att skaffa en klassisk utbildning som en lärlingsplats eller plugga efter examen?
Bill Kaulitz:
Nej, det har aldrig varit något för oss. Examen var också helt frivillig. Vi gjorde det faktiskt bara för oss själva eftersom Tom och jag är typiska perfektionister när det kommer till detta. Vi ville åtminstone få ett diplom.

Bill, du var modell på modeveckan i Milano. Kommer fansen att få se dig mer på catwalken nu?
Bill Kaulitz:
Jag kan tänka mig att göra det mer ofta, och att designa min egna kollektion eftersom det är något som gör mig glad.
Tack till Loren för engelsk översättning. Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall ni använder detta - Källa.

Kommentarer
Postat av: agnes

har ett problem, ståplatser.. finns det något man kan göra med alla ytterklädeR? :O

2010-03-01 @ 00:58:22
URL: http://agnes.devote.se

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0