De Bravo #37/2005


Supertvillingarna i Tokio Hotel - "Det finns magi mellan oss!"
De klär sig helt annorlunda och har helt annorlunda frisyrer - ändå: Bill och Tom från Tokio Hotel är enäggstvillingar! De båda berättar för Bravo hur de har levt som tvillingar i 16 år...

Sida 1:

De tycker det är häftigt att vara tvillingar
Tom:
Jag kan inte tänka mig ett liv utan Bill. Vi har hängt tillsammans sen vi sket i våra blöjor. Jag tycker det är väldigt häftigt att ha en tvillingbror - det är härligt att ha en person som är så nära en.

De har samma drömmar
Bill:
Ibland märker vi att vi har drömt exakt samma saker när vi berättar för varandra om våra drömmar på morgonen!

Deras humör är det samma
Bill:
Vi blir glada över samma saker - och ledsna över samma. Om någon av oss går upp på morgonen och har dåligt humör, får den andra dåligt humör också...

De såg exakt likadana ut när de var mindre
Tom:
Vår mamma klädde oss likadant när vi var mindre. Sen, när vi började skolan ville vi klä oss annorlunda. När vi var 8 år gamla gick vi i helt olika riktningar.

De jävlades med sina dagisfröknar
Tom:
På dagis fick vi våra fröknars blod att koka. Vi hade tshirtar med "Bill" och "Tom" fastsydda på - men vi bytte med varandra. Så när ingen visste vem som var vem längre brast vi ut i gapskratt. Tyvärr funkade det inte i skolan sen - vi var redan alldeles för annorlunda då...

De hade sina egna stilar vid 8 års åldern
Tom:
Vi längtade tidigt efter att betona vad som skiljer oss och visa att vi är individuella personligheter...

De har inte samma hobbys
Tom:
Bill är snarare kreativ, ritar mycket och designar kläder. Jag gör graffiti och kör BMX. Den hobbyn vi delar är musik.

De har samma bästa vän
Tom:
Våran bästa vän heter Andreas. Vi tre hänger alltid tillsammans. De finns ingen avundsjuka eller krångel. Jag tror att Andreas tycker om oss lika mycket...

Sida 2:

Tom har mer tålamod
Bill:
När jag vill lära mig ett instrument men inte kan göra det efter en dag, ger jag upp direkt. Tom är hårdare på sig själv där.

Tom kan också sjunga
Bill:
Tom har en bra röst men han vågar inte sjunga. Men, jag är fortfarande den bästa sångaren...

De älskar snabbmat
Tom:
Bill älskar allt som jag gillar att äta - och tvärtom. Vi älskar snabbmat, pizza, rispudding och pasta. Vi äter inte vad vi inte känner till. Ingen av oss kan laga mat heller.

Bill är bättre i skolan
Bill:
I år var mitt genomsnitt 1,9 och Toms 2,2. Förra året var det precis tvärtom. Vi gillar ämnen där man kan prata mycket, som bild, samhällskunskap eller etik. Vi är också ganska bra på tyska. Och inte lika bra på idrott, matematik eller fysik.

De är fortfarande identiska nakna
Bill:
Vårat fysiska utseende är exakt likadant. Om man av oss skulle raka bort håret och ta av oss kläderna, skulle vi fortfarande se identiska ut!

Tom är inte häftig
Bill:
Jag är den som är känsligast av oss - Jag tänker alltid mycket. Men Tom å andra sidan är inte så häftig som han ser ut heller...

Bill pratar mest
Bill:
Vi båda två pratar väldigt mycket och fort. Jag pratar några mil per minut. Men Toms röst är ju lite djupare.

De slår varandra
Bill:
Som tur är tycker vi för det mesta likadant så ofta blir det inga bråk. Men om det är problem mellan oss, slår vi varandra. Men om det är vi mot dem, skulle nog inte någon lägga sig i.

Lärare måste lida
Bill:
Vi blev delade i olika klasser eftersom det var omöjligt att hantera oss båda två om vi bestred något. Nu har vi valfria ämnen där vi är tillsammans igen - lärarna är ganska arga pga det.

Tom är en surpuppa
Bill:
Lärarna säger alltid att jag är den mer tilltaliga och öppna av oss. Tom är mer tjurig...

De liggar samma slags tjejer
Bill:
Tom och jag har alltid gillat samma tjejer. Men det orsakar inte bråk. Vi låter tjejen bestämma - och förloraren måste acceptera det...

Deras första kyss var med samma tjej
Tom:
Vi var 9 år gamla. Jag kysste henne först, Bill senare. Men vi båda tyckte att det var hemskt!

Bill är den som får flest tjejer
Bill:
Jag får flest fanmejl eftersom jag är frontmannen. Men det går också väldigt bra för Tom. Han gör bara mer än jag...

Tom har mer sex
Bill:
Jag är mer för långvariga förhållanden. Jag känner för de tjejer som får sina hjärtan krossade av min bror. Det betyder att han inte är så bra på att göra slut. Trots att jag redan har haft några flickvänner - men jag har inte haft sex med lika många som Tom.

De delar inte något
Tom:
Vi delar inte på flickvänner - och kläder! Jag skulle aldrig kunna ha på mig ett par av Bills byxor: Jag skulle känna mig riktigt obekväm i det. Bill bär mycket tightare kläder än jag. Det är också lätt att se skillnad på våra underkläder; Det betyder att jag har stora boxers och Bill de tighta...

Bill kan inte hantera pengar
Bill:
Jag vill köpa mycket kläder till mig själv. Det är därför jag inte har pengar kvar i slutet av månaden - till skillnad från Tom. Han tänker mer på vad han lägger pengarna på...

Tom sover längre
Bill:
På morgonen behöver jag två timmar i badrummet för att duscha och måla naglarna. Tom, däremot, kan sova i någon timme till...

Sida 3:

De vet alltid hur den andre mår
Tom:
En gång när jag var med min pappa ensam när vi var yngre och helt plötsligt kände jag att Bill inte mådde bra, att något hade hänt. Jag övertygade min pappa att ringa hem - och jag hade rätt. Bill var på väg till sjukhuset eftersom han är allergisk mot myggbett och hade blivit biten. Vi körde hem på en gång.

De kan läsa tankar
Bill:
Tom säger ofta samma sak som jag tänkte säga. Och när jag tittar på honom, vet jag också vad han tänker.
Tom: Vi vet precis vad den andra tänker säga. En del saker behöver vi inte ens säga högt längre.

Ingen är närmare dem än de själva
Bill:
Tom är närmare mig än min mamma. Självklart är hon väldigt viktig för oss, men vi är sammansvetsade av något väldigt speciellt.

De är starkare tillsammans
Tom:
Vi är båda väldigt starka. Men tillsammans är vi oslagbara.

De vill bo tillsammans
Bill:
När vi flyttar hemifrån sen så vill vi bo tillsammans. Jag kan inte tänka mig att bo någonstans utan Tom.

Gustav och Georg måste lida
Bill:
Ibland är det ganska jobbigt för Gustav och Georg att stå emot oss när vi diskuterar. Men vi försöker att inte utesluta dem. De har också känt oss väldigt länge och kan hantera det väldigt bra faktiskt.

Endast döden kan separera dem
Tom:
Jag skulle känna mig ensam utan Bill. Döden är det enda som kan separera oss...
Engelsk översättning: THUKST. Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall ni använder detta.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

aw <3

2010-07-09 @ 13:36:39
URL: http://riotferm.blogg.se/
Postat av: Emma

Älskar sånt här gammalt ;D Kul o läsa sånt igen, minnas tebax!

2010-07-09 @ 13:48:24
Postat av: Louise

Fyfan. Vad. Sött.

Det är precis sånt där jag älskar, tvillingbröder som typ inte kan leva utan varandra! So cute :D

Åh, älskar gamla intervjuer & sånt!

2010-07-09 @ 14:26:22
URL: http://louisebhult.blogg.se/
Postat av: Amanda

Tom ... "Vi har hängt tillsammans sen vi sket i våra blöjor." ...



HAHAHAHAHAHA, JAG DÖR!! HAHAHAHA, OMG XD Killen är ju råskön :D hahahahaha *andas*

2010-07-09 @ 15:28:09

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0