De Bravo #35/2007


Exklusivt! Galet! Det här är Bills nya tatuering!

Tokio Hotel-sångaren har tatuerat "Freihei 89" på armen! Alla bilder, all fakta endast i Bravo!

Han gjorde det igen. Ett år efter stjärnan på hans mage har Tokio Hotel sångaren Bill skaffat en ny tatuering. Denna gång på 17-åringens (Bill och hans tvillingbror Tom fyller 18 den 1 september) vänstra underarm. Det står "Freiheit 89" med vackra bokstäver. Vad är hemligheterna bakom denna text? Bravo har frågat...

Vad betyder "Freiheit 89"?
Bill:
Jag och Tom föddes den 1 september 1989. Det betyder att vi äntligen snart fyller 18 år. Vi har sett fram emot det länge. Sen är man helt fri.

Vad menar du?
Bill:
I Tyskland räknas man äntligen som vuxen vid 18 års ålder. Det betyder att jag kan köra bil och bestämma saker själv. Det är frihet för mig. Jag måste inte lyssna på andra längre och kan äntligen göra vad jag vill.

Och varför denna tatuering?
Bill:
Det är en födelsedagspresent till mig själv - i förväg! [skrattar]

Varför innan din födelsedag?
Bill:
Vi har en paus från spelningar just nu. En tatuering behöver tid att läka så den passar perfekt.

Designade du den själv?
Bill:
Nej, idén kom från killen som gjorde tatueringen. Han gjorde också min stjärna. Vi har pratat om designen länge nu, vi hade kontakt via email. Och den är äntligen klar - och jag är jättenöjd med den. Jag gillar verkligen sättet det är skrivet på.

Men den blev ganska stor, tycker du inte?
Bill:
Ja, lite grann. Men jag ville att den skulle täcka hela armen.

Gjorde det inte ont?
Bill:
Jo, jätteont. Det konstiga är att förra gången fick jag bedövningssalva att ha på - men den här gången kunde jag inte använda det. Krämen öppnar porerna och då kan det färgas. Det gjorde inte lika ont som Tokio Hotel loggan i nacken dock. Den gjorde ondast.

Det låter som om du är van vid att skaffa en tatuering trots att det gör ont...
Bill:
Ja, det är häftigt. Jag var dock väldigt nervös. En ny tatuering är alltid väldigt spännande.

Du fick problem med din mamma med stjärnan, blev hon arg den här gången?
Bill:
Nej, om 10 dagar fyller jag 18 år. Dessutom tyckte hon det var okej. Det är friheten jag pratar om.

År 1989 föll muren ner som separerade Tyskland. Har din tatuering även en politisk mening?
Bill:
Nej, det har inget med det att göra. Efter att tatueringen var klar påpekade någon det till mig, men jag föddes när muren föll - Jag känner bara till Tyskland som ett land.

Vad blir din nästa tatuering?
Bill:
Jag vet inte än, men jag vill göra fler. Och de kommer alltid ha en viss betydelse. En poänglös bild är ingenting för mig. Men oroa dig inte, jag kommer inte skaffa en tatuering som täcker hela min kropp eller så. En del ställen kan man bara inte ha det på. Jag skulle aldrig tatuera min "du vet vad". [skrattar]

Tom då, gillar inte han tatueringar?
Bill:
Nej, det gör han inte men han var med när jag skaffade min. Han var väldigt spänd. [skrattar]

Men en tvillingtatuering, det borde vara något för er?
Bill:
Jag föreslog det också, men Tom ville inte. Han tycker att vi är tighta nog.

Har ni planerat något för er 18-årsdag?
Bill:
Vi har inte planerat något än. Men vi kommer självklart vara med våra vänner och våran familj, vi får se.
Engelsk översättning och scans: Linda. Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall ni använder detta.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Den här intervjun är så söt! :DD

2010-06-09 @ 16:28:23
Postat av: emma

undrar ifall han kommer att skaffa fler tatueringar :P

2010-06-09 @ 16:36:21
URL: http://glamorousmysterious.blogg.se/
Postat av: Tanya

Undrar om han gjort en femte nu :P

2010-06-09 @ 16:58:48
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

Emma

Det gör han säkert.



Tanya

You never know! ;)

2010-06-09 @ 17:09:35
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0