30 snabba frågor om mig personligen.

Fick denna lista av en tjej vid namn Isabella som ville att jag skulle svara på frågorna och lägga upp dem! Here we go..


Vad heter du? - Elina.
Är du höger eller vänsterhänt? - Höger.
Vart bor du? - Västerås.
Vilket stjärntecken är du? - Skorpion.

Har du syskon? Om ja, hur många? - Två stycken, en halvsyster och en bror.
Har du djur? Om ja, vad för djur? - En duva och en katt.
Är dina föräldrar gifta? - Nix. De flyttade isär när jag var ~2 år.
Har du körkort? - Nix, det har jag inte. Klarar mig utan.

Ögonfärg? - Blå.
Hårfärg? - Blont.
Längd? - 173cm tror jag.
Vikt? - No clue, XD

Vad har du för slags musiksmak? - Allt från rock och RnB till reggae.
Vilket är ditt favorit instrument? - Jag vet faktiskt inte, haha.
Har du åkt motorcykel någon gång? - Hmm.. Ja, en gång ;p
Vilken är din favorit årstid? - Jag gillar alla årstider egentligen så jag kan inte säga att jag har någon favorit.

Dagens planer? - Kanske åka ner på stan och göra lite ärenden, får se.
Dagens låt? - In Flames - Alias.
Dagens middag? - Vi får se, inget bestämt ännu.
Dagens film? - Hmm, ingen.

Favorit sport? - Fotboll.
Favorit program på TV? - Svår fråga. Top Model (nya avsnitt) börjar igen den 29/3 så det blir väl det snart ;p
Favorit godis? - Lakrits.
Favorit dricka? - Cola, men jag kan ha sug efter annat då och då.

Ett roligt minne från sommaren 2008? - Jag måste faktiskt skriva om ett fotbollsminne då. Det var ju som sagt fotbolls EM sommaren 2008 och det var Italiens första match, kommer dock inte ihåg vilket land de spelade mot, men fyfan alltså! Matchen skulle precis börja och italienarna drog precis igång sin nationalsång. Jag har, seriöst, aldrig i hela mitt liv hört något likande förut! Det var tusentals italienska supportrar på plats i publiken och alla, jag menar verkligen varenda en av dem och spelarna själva tog i från tårna och sjöng för fulla muggar! Det var ren opera, bokstavligen. Man kunde höra vartenda ord högt och tydligt som satan. Alla sjöng samtidigt också. Jag minns hur jag blev rörd till tårar av det, jag skrattade också något så otroligt! Det var helt fantastiskt ;D Det är så det ska vara när man sjunger nationalsången. Han som kommenterade matchen sa till och med; "säga vad man vill om italienare, men nog fan kan de sjunga alltid!" och jag måste faktiskt hålla med. Det är ett ögonblick jag sent kommer att glömma. Helt.. Alltså, jag finner inte ens ord för det! XD Väldigt häftigt var det iallafall.

Vilka språk talar du? - Svenska, dock använder jag mig av engelska varje dag och har gjort det i några år nu så jag till och med drömmer på engelska, XD

Hur påverkar de språk du talar dig i livet? - Tja, eftersom jag har som sagt använt mig av engelska varje dag i flera år nu så kan jag säga utan tvekan att jag har förbättrat den med 100%. Jag märkte till exempel för ett bra tag sedan när jag fortfarande gick i skolan och kom tillbaks efter sommarlovet när vi gjorde ett litet engelska-test sådär i ministarten hur min engelska hade förbättrats något så otroligt. Självklart är ju det tack vare Tokio Hotel, utan dem skulle jag aldrig använda mig av engelska för att snacka med underbara vänner jag har fått världen över på ett amerikanskt forum. Jag tror faktiskt inte killarna riktigt förstår hur mycket de har påverkat oss, även om man säger till dem att de har gjort det. Jag tror inte de riktigt förstår innebörden liksom. Jag är otroligt tacksam för alla underbara vänner jag har fått pga dem, både här i Sverige och i andra länder över hela världen! Hur ska man kunna tacka dem? Vet inte om det går men jag är verkligen glad att de bestämde sig för att starta ett band, det är något jag kan säga utan tvekan och jag är säker på att många av er håller med! :) Och den största komplimang jag någonsin har fått om min engelska var faktiskt ifrån en amerikanare som trodde jag också var amerikan. 8D Det är ju ett tecken på att min engelska är så pass bra att det kunde vara mitt modersmål! ;)

Vilka länder skulle du vilja besöka? - Oj, ganska många! Italien, Frankrike, Spanien, Usa, Tyskland, Polen, Brasilien... Listan fortsätter, och sen skulle jag vilja besöka flera olika städer i samma land också! :)

Vad gör du just nu? - Just nu sitter jag och lyssnar på musik, svarar på dessa frågor och kollar runt lite i bloggar och på forum. Det är mitt i natten just nu så det finns inte så mycket att göra, men jag ska gå och lägga mig strax.

Nämn något smart och sant? - "The best things in life, aren't things" eller "The worst mistake anyone can make is being too afraid to make one".
Hoppas du är nöjd med dessa svar! ;) Bjuder på en lite småkul bild innan jag går och lägger mig:


Kommentarer
Postat av: Isabella

Tack :D ahah vilken bild på Tom föresten :D

2010-03-26 @ 01:10:42

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0