Tokio Hotel intervju om Alice i Underlandet


Tokio Hotel intervju om Alice i Underlandet

Tokio Hotel är det enda bandet, från de tysktalande länderna, på "Almost Alice" albumet som släpps samtidigt som den nya filmsuccén "Alice i Underlandet" från mästarregissören, Tim Burton. Bortsett från låten "Strange" som Tokio Hotel spelade in tillsammans med Kerli, innehåller "Almost Alice" 15 andra låtar inspirerade av Lewis Caroll. Vi gjorde en intervju med killarna.

Hur fick ni idén att göra "Strange" med Kerli och hur var det att bidra med en låt för en film som "Alice i Underlandet", kommer den till nytta?
Bill:
Låtens namn är "Strange" och refrängen går "Strange, in your perfect world". Det passar väldigt bra ihop med hela filmen och det var faktiskt klart rätt så snabbt att vi ville göra den. Allt fungerade perfekt. Framför allt behövde vi en kvinnlig röst. För oss var det inte så viktigt ifall hon var framgångsrik. Vi ville bara ha en speciell röst. Det var då för första gången som vi lät någon annan att sjunga med oss. Det gick väldigt bra och i studion gick allt väldigt snabbt.

Hur blev du inspirerad att göra eran låt?
Bill:
Framför allt så handlar den om våra liv lite grann. Självklart, så är vårat liv väldigt "strange". Alltså, att man helt enkelt aldrig har känt sig riktigt närstående, och man känner sig på något sätt lite annorlunda. Det skulle vara samma sak ifall en tjej som skulle komma nära mig, skulle känna sig "strange". Det är som om man går in igenom en dörr och går in i Tokio Hotel, så kan man inte komma ut fort. Det var lite så idén var bakom, och därför passar det perfekt till Underlandet.

Har ni läst boken "Alice i Underlandet"? Om så, när då?
Bill:
Vi, Tom och jag såg, filmen!
Tom: Ja, precis! Vi såg den teckande förut och jag tror att vi har böckerna också. Jag måste säga att på något sätt tycker jag att det är lite läskigt. Jag tror att det var i den här filmen. Man tycker att några karaktärer är jättesöta - och sen finns det några som är sjukt läskiga.

Vad gillade ni mest med filmen? Vilken är eran favorit karaktär?
Tom:
Mina favorit karaktärer är Blodhund och Marsharen - den med kaninöron. Jag gillar dem!
Bill: Ja, jag måste hålla med Tom. Och självklart tycker jag att Röda Drottningen är väldigt bra. Hon är helt besatt. Det är faktiskt en väldigt bra skådespelerska. Ingen kan spela rollen bättre. Helt otroligt! Jag hade roligt när vi såg dem och Johnny Depp var självklart bra han också. Hatter är verkligen en bra roll.
Tom: Vad tyckte du om Röda Drottningen?
Georg: Jag tycker att hunden var sötast.
Tom: Jag också. Och du?
Gustav: Kaninen.

Vad var det som var sevärt i filmen?
Bill:
Den är värd att se eftersom bra skådespelerskor och skådespelare gjorde den. Den är filmad på ett bra sätt. Jag tror att det är blandningen av fantasivärlden och verkligheten. Det är en film som kan få alla på bra humör. Sen kan du sitta inne iallafall och se den, eftersom den underhåller en ordentligt och det är en söt historia iallafall, som alla vet redan. Tim Burton är helt klart en dröm. Jag tycker att det är en väldigt bra film och soundtracket är också väldigt bra. Man måste ha soundtrack i vilket fall.
Tom: Det är en självklar upplevelse i 3D.

Gillar ni Tim Burton?
Bill:
Han är definitivt en riktigt bra person. Alla hans filmer har en bestämd anda och självklart är Johnny Depp, som har gjort tuseltals filmer, med. Ja, jag tror att man kan se det på en gång, att det är en Tim Burton film.

Johnny Depp tillhör Tim Burton's ordinarie cast, men vad tycker du om honom som Hatter?
Bill:
Tja, jag tycker att det är den bästa rollen. Han är en slags psykopat, som man egentligen är förtjust i filmen. Iallafall, han är en älskvärd psykopat. Det är en typ av roll som jag gärna hade accepterat.
Tack till Betty för engelsk översättning. Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall ni använder detta - Källa.

Kommentarer
Postat av: sara

Tom: "jag tror att vi har böckerna också" aaw :D

Georg: Jag tycker att hunden var sötast.

Tom: Jag också. Och du?

Gustav: Kaninen.



GULLIGASTE KILLARNA NÅGONSIN! ♥

2010-03-05 @ 20:44:54
URL: http://saraolenius.blogg.se/
Postat av: Anonym

Elina, vet du något om någon video där tom ska vara med en tjej som heter kristen? Några fans ska tydligen ha sett dom tillsammans på några ställen, läste det men har inte sett något

2010-03-06 @ 17:12:49

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0