[Buzznet.com]: Exklusiv intervju med Bill Kaulitz


Exklusiv intervju med Bill Kaulitz
Sångare, tysk modeikon, modell på deltid och kläddesigner - Bill Kaulitz har en helt egen stil.
Tokio Hotel frontmannen pratar om vad som inspirerar till hans stil och hur kan reser i stil med Buzznet.

Vilka är dina stilikoner?
Bill Kaulitz:
Jag har ingen speciell idol. Dock finns det många olika människor jag gillar och blir inspirerad av. Att till exempel jobba med Karl Lagerfeld var roligt. Jag beundrar honom. Jag är också ett stort fan av Heidi Slimane. När det kommer till musik och framträdanden, är Steven Tyler väldigt imponerande!

Vilket är ditt favoritplagg?
Bill Kaulitz:
Det är en svår fråga eftersom det inte finns knappt något jag kan ha på mig under resor. Jag har ingen specifik favorit så där - jag behöver helt enkelt allt, vilket också är anledningen till varför jag har med mig 10-20 resväskor. Just nu ser min garderob ut som en klädaffär. Trots att jag tycker det är lite sjukt själv, gillar jag det.

Vilken modetrend önskar du kunde försvinna?
Bill Kaulitz:
Päls!!! Jag tycker det är hemskt att så många djur dödas för mode, för det behöver inte vara så. Att köpa fejkpäls från kända designers är svårt, men när jag specialbeställer något ser jag alltid till att inga djur användes för dem. Jag hoppas verkligen att de stora och dyrare företagen kommer att börja jobba så och att fler djur räddas.

Beskriv din stil med tre ord eller mindre.
Bill Kaulitz:
Jag är rädd att det är något jag inte kan göra och även begränsa mig själv för mycket. Varje morgon när jag klär på mig skulle jag behöva vara tvungen att hålla mig till precis de tre orden. En hemsk tanke! Jag får överlämna det till någon annan.

Om din stil hade en låttitel, vad skulle det vara?
Bill Kaulitz:
Jag måste fortfarande tänka på det.


Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall ni använder detta - Källa.


Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken tid är det world stage kommer att visas på mtv på fredag? =)

2010-09-15 @ 22:00:15
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

Vi vet egentligen inte om MTV kommer att visa det eftersom ingen har sagt något på MTV och det står inget på deras sida, men säkert eftersom resten av Europa gör det. Det ska börja kl 20.50 och de kommer bara att visa tre låtar av Tokio Hotels uppträdande - MTV World Stage Highlights alltså - "Automatic", "Dogs Unleashed" och "World Behind My Wall".

2010-09-15 @ 22:36:39
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ja men gud, dom MÅSTE ju visa WS eftersom alla andra gör de ;O svenska MTV kan ju inte vara så fattiga o inte visa lixom =DD >-<



Men dåligt att dom bara visar 3 låtar 0_0 trodde de skulle vara HELA konserten dom visade =// sämst...ska ialf kolla på MTV den tiden (20:50) =D

2010-09-15 @ 22:50:59
URL: http://tokiohotelfans.se
Postat av: Caroline

Och tack för översättningen ;)) <3

2010-09-15 @ 22:51:24
URL: http://tokiohotelfans.se
Postat av: Vanja

Hade itne Bill päls på sig på den steakbeef saken eller nått :O

2010-09-15 @ 22:55:48
URL: http://kickassforme.blogg.se/
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

Han bar garanterat en fejkpäls då. =)

2010-09-15 @ 22:57:56
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/
Postat av: Johanna

Angående MTV world stage så står det på tv.nu att det ska sändas och dessutom står det på MTV's tv-tablå på mtv.se att det ska sändas tio i nio! :D

2010-09-15 @ 23:23:08
Postat av: mirre

Sv: Av vad jag vet är det world stage på fredag, men det står ingenting om Tokio Hotel. Antagligen ska det vara dem som står på scen. Ska checka imorgon.

Kram =)

2010-09-15 @ 23:39:58
URL: http://mtv.se/mirre
Postat av: Stephanie

kul att han är emot päls, men skinn kan ha lugnt bära då och då. Varför håller han på såhär..? .__. ugh.

2010-09-16 @ 00:51:50
URL: http://phantomriider.blogg.se/
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

Johanna

Jag kollade också där, men det står inget om Tokio Hotel. -_-'



Mirre

Okej, tack så jättemycket! Man vill ju inte missa det liksom, haha. Kram! =)

2010-09-16 @ 11:55:42
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/
Postat av: Johanna

aa, jag blev så glad att det stod att de visades mtv world stage så jag glömde kolla om de stod något om tokio hotel xD haha så duktig jag känner mig just nu xD (not!)

2010-09-16 @ 14:51:12
Postat av: isabelle

Haha började nästa skratta när jag såg att han ville att "päls" skulle försvinna. Men sen läste jag vidare och fattade ju vad han menade. Men, jag vet inte jag. Hoppas verkligen att han inte använder äkta päls, men vet inte om jag kan lita på det eftersom han verkar använda äkta skinn. (hört det iallafall)

2010-09-16 @ 17:59:43
URL: http://isanylen.blogg.se/

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0