Teenage Magazine - Oktober 2010 (Singapore)


Bakom Tokio murar
Fansen i Singapore var mer än glada då Tokio Hotel uppträdde på våran soliga ö för andra gången i år. Audrey Kua fick bandet att avslöja deras små hemligheter!

Killarna i det tyska bandet Tokio Hotel kan verka häftiga och samlade på scenen och i sina musikvideor, men hur är killarna när de inte uppträder? I Singapore lyckades Teenage få tid att lära känna dem bättre. De pratglada tvillingarna Bill och Tom Kaulitz och deras bandkamrater Georg Listing och Gustav Schäfer blev glada när vi pratade om deras andra uppträdande här (vilket var mer explosivt än den andra spelningen de gjorde)!

"Publiken var fantastisk och konserten var bra. Det var fantastiskt!", säger sångaren Bill. Hans bror tillägger: "Det var annorlunda eftersom vi gjorde våran senaste turné i vintras och det var iskallt. Det var lätt att spela två timmar i kylan, men här kunde vi bara spela i en timme pga hettan!"

Tyvärr kunde killarna inte titta på uppträdanden före och efter dem pga ett packat schema, där Wonder Girls och Katy Perry spelade. "När man uppträder på scen med andra artister, så har alla sitt eget schema. Man anländer precis innan konserten och då finns det inte mycket tid över att se de andra spelningarna", förklarar Bill. Tom säger flinande: "Fanns det något bättre uppträdande den kvällen? Nej!"

Vad kommer härnäst på scenat nu när killarna har släppt två engelska album och uppfyllt sin dröm om att spela i Asien? "Vi planerar inte ett nytt album än", säger Bill. "Men vi är alltid i studion och samlar idéer och gör musik så vi redan har nytt material. Just nu är vi fortfarande på turné med vårat senaste album Humanoid. Vi vill se Tokyo. Vi vill besöka fler asiatiska länder och vi skulle vilja göra fler konserter här."

Tokio Hotel: Hemligstämplat
Vi bryter ner murarna och får Tokio Hotel att avslöja några av sina hemligheter!

Hemlighet #1: Har ni smeknamn för varandra?
Tom:
Vi har några nya smeknamn för Georg. Vi kallar honom "Schpecky" vilket betyder fet snubbe. Ibland kallar vi honom också för "Chick Georg" eftersom hans mellannamn är Huhn, och det betyder höna på tyska.
Bill: Det är verkligen exklusivt. Det visste jag inte ens om själv!

Hemlighet #2: Vem är den roligaste och mognaste medlemmen i gruppen?
Georg:
Jag är både och!
Tom: Ja, Georg är både och. Han är inte den smartaste men åldermässigt är han den äldste och mognaste. Han är också den roligaste. Tyvärr är han inte rolig med flit, han är bara väldigt klumpig.

Hemlighet #3: Finns det någon kändis ni gillar?
Tom:
Jag tror inte jag har någon! (Bill gör ett ansiktsuttryck som visar att han inte tror honom)
Bill: Han är galet kär i Jessica Alba! Hans rum är full av affischer på henne. Hon är över allt.
Tom: Det är inte sant. Jag är inte kär i henne för om du frågar mig, så kommer hon säga att hon är kär i Tom Kaulitz i Tokio Hotel.
Bill: Hon är gift med ett barn!
Tom: Ja, men hennes "celebrity crush" är fortfarande Tom Kaulitz. Jag menar, hon har en make och det, men det är inte viktigt för henne.
Bill: Jag har faktiskt aldrig varit kär i någon kändis. Det finns många vackra kvinnliga kändisar, men jag tror inte att jag har varit kär i någon av dem. Jag vill lära känna dem personligen först.

Hemlighet #4: Den här frågan är till Bill och Tom. Har ni någonsin vaknat en morgon och undrat ifall ni kunde byta klädstil?
Tom:
Aldrig. Vi såg exakt likadana ut under de första 6 åren i vårat liv. Men efter det så utvecklades vi i helt olika riktningar. Vi har aldrig tänkt på att byta stil med varandra.
Bill: Det som är bra är att vi vet hur vi skulle se ut om vi klädde oss som varandra.
Tom: Ja, och jag behöver bara titta på Bill för att veta hur jag skulle se ut med kort hår.
Bill: Och jag behöver bara titta på Tom för att veta hur jag inte vill se ut. *ryser till* Jag menar, när vi var små brukade vi byta identitet ibland.
Tom: Vi hade båda kort hår och brukade ha tshirts med vårat namn på så att våra lärare kunde se vem som var vem. Ibland brukade vi byta kläder när vi hade prov så att Bill, som var bättre på tyska än jag, kunde göra proven åt mig.

Hemlighet #5: Vad gör ni när ni inte uppträder?
Tom:
Vi har inte så mycket fritid, men när vi är lediga så sover vi länge. Om jag inte hade en väckarklocka, skulle jag kunna sova i 24 timmar.
Georg: Kanske resten av ditt liv!
Tom: Sover, äter och tittar på bra DVDer. Om vi sätter ihop våra DVDer tillsammans, skulle vi ha tusentals! Vi samlar på DVDer!
Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall ni använder detta.

Kommentarer
Postat av: Caroline

HAHAHA, men som dom håller på asså =DD Tvillingarna bråkar om Jessica som är gift =D Vrf kan Tom inte bara fatta att hon har en man och barn nån gång?? Verkar som att Bill försökr få han att fatta det >-< HAHAHA =DDD och det med smeknamnen ;D LOOOOL hahaha



Tack för översättningen ;)) <3

2010-09-17 @ 14:51:28
URL: http://tokiohotelfans.se
Postat av: sara

Hahaha älskar hur dom håller på :D

2010-09-17 @ 15:40:20
URL: http://saraolenius.tumblr.com
Postat av: Louise

hahaha

om: Jag tror inte jag har någon! (Bill gör ett ansiktsuttryck som visar att han inte tror honom)



jag ser det framför mig hahaha :P

2010-09-17 @ 15:54:07
URL: http://louisebhult.blogg.se/

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0