Personligt - Svar på en kommentar!

"Hej! Först vill jag säga tack för en jättebra blogg :D Du gör ett bra jobb med den! Sen undrar jag oxå hur det är att driva en sån här blogg. Asså är det så jobbigt som alla säger verkligen? Det tar tid, det förstår jag men tappar du inte suget ibland? Asså blir trött på det och inte orkar :P Du får väldigt gärna skriva ett inlägg om det här så andra kan läsa ditt svar :D Vore kul och veta hur det EGENTLIGEN är lix.. ^^ Tack än en gång för en bra blogg! Kram <3"


Hej! Tack så mycket, och varsågod! :) Visst kan jag väl skriva ett inlägg om det här, det är ju ändå ganska dött i TH världen som du, och alla ni andra som nu läser det här, kanske har märkt. 8D

Men precis som du sa, så tar det självklart enormt mycket tid (och tålamod!) att hålla på med bloggar, forum och sidor. Det är liksom mycket som ska göras; översättningar, hitta alla nyheter, bilder osv. Det är något som jag vet alla kan hålla med om som håller på med fansidor, oavsett om det handlar om Tokio Hotel eller inte. Det är ingen dans på rosor, alla gånger. ;) Personligen har jag inte alls tappat suget för det, utan jag mår snarare bra utav att få skriva av mig allt. Jag känner att jag behöver det. Men jag kan på samma gång förstå att många tröttnar och inte orkar mer, för som sagt, det är inte (alltid) lätt även om det kan verka så ibland. Sen är det ju såklart olika för alla, en del tar långa pauser och sedan återgår till det (men då får man ju en sjujävla massa att ta igen om man har otur) och andra, som jag, tar inga pauser alls om inte något händer (ifall datorn skulle krascha eller liknande. Alltså ifall något hindrar en från att blogga).

Innan den här bloggen använde jag mig ju av bdb till att uppdatera om Tokio Hotel (som jag vet att en del av er kommer ihåg och en del av er sa även att ni inte ville att jag skulle börja blogga här, men det blev ju bättre i vilket fall XD) och en gång minns jag att datorn kraschade (det var mitt under 1000 Hotels-turnén i Europa) och jag var borta i 2 månader (!), och tro mig, jag höll på att dö! XD Men jag kom tillbaks igen, och det var nästan lite då som om jag behövde den där kraschen för att kunna ta en paus, för att kunna få vila hjärnan lite från Tokio Hotel och få tankarna på annat. Men som sagt, det är inte så att jag tappar suget för att blogga om bandet ibland, så det är inget ni behöver oroa er för. Men å andra sidan så gör det ju inte så stor skada om jag skulle ta en paus i såna här perioder där vi inte får några nyheter, då är det ju ändå helt dött menar jag. Skulle jag känna för att ta en paus så säger jag till, men det är inget jag har behov av än på ett tag. 

Anledningen till att jag inte känner för att ta en paus från bloggandet är ju givetvis som jag förklarade ovan: för att jag helt enkelt inte vill och känner för det, men också pga fansen som nu har blivit mina vänner. Vänner som man kan prata och ha roligt med, ni vet? Man har ju lärt känna otroligt många olika sorters människor tack vare Tokio Hotel. Och nu menar jag inte bara här i Sverige, utan även i andra länder runt om i världen. Det skulle helt enkelt känns tomt om jag skulle sluta blogga bara så där och ta en större paus, alldeles för tomt, för man skulle ju sakna allt det roliga som händer vid stora event och liknande på forum tex. Och även om det knappt händer något alls, som nu, så har man ändå roligt. :) Visst, nu tänker ni kanske att "man kan ju hålla kontakten med varandra på annat håll", och självklart kan man det, men man skulle ändå sakna gemenskapen på forumen. Familjen, liksom.

En annan sak som jag tycker är viktigt är att man uppskattar det man gör. Det kanske låter lite egoistiskt, men vad jag menar är att man ska tycka det man gör är roligt och göra det för både sin egen och andras skull och inte enbart för alla andras. Förstår ni vad jag menar? Hoppas det iallafall. ;p Och självklart ska man vara stolt över det man gör, för det är ju som sagt flera gånger ovan, otroligt mycket jobb som man lägger ner. Men men, vad mer kan jag säga? ... Jag kommer faktiskt inte på något just nu mer än att jag tycker det är roligt att blogga om Tokio Hotel och få chans att ha kontakt med så många härliga fans och ja, bidra med nyheter till andra. ^_^ Hehe.

Hoppas det här inlägget svarar på det du (som frågade) och ni undrar om hur det är för mig att blogga! Det tog sin lilla tid att få ihop ett inlägg faktiskt, haha! Men om det är något mer ni vill ha svar på så är det bara att fråga. Nu ska jag se efter ifall det finns några nyheter att lägga upp, det är ganska svårt att hitta något nu när vi har en sån här nyhetstorka igen. >_< Ha en trevlig helg allihopa! Kramis bananis ♥
Åh juste! En till alla som orkade läsa allt det här också, haha! Det blev visst lite mycket. ^_^


Kommentarer
Postat av: Caroline

Awwww! Fint inlägg!! Klart man förstår att det tar JÄVLIGT mkt tid att samla ihop massa nyehter, scans, intervjuer och sånt. Om man inte fattar det är man ju galen =D



Du vet att jag har följt den här bloggen hur länge som helst och ingen annan, men nårga jag känner följde Schwarz och Tokiohotel.blogg och en annan jag inte kmr på namnet på, men DOM HAR LAGT NER! =D Dom orkade inte hålla på mer I guess:P Så tack för att du håller på fortfarande och inte har gett upp..



Tack för en bra blogg och kakan längst ner i inlägget också!! =D

2011-08-05 @ 16:41:34
URL: http://tokiohotelamerica.com
Postat av: Julia

Wow! Jag har aldrig tänkt på hur mycket arbete du lägger ner på bloggen egentligen och det här inlägget (jag läste hela :P) fick mig verkligen att uppskatta det du gör!

För som somsagt...din blogg är den enda platsen där jag kan få information om TH och det är kul för mig att veta vad som händer med bandet.

Så tack så mycket och fortsätt göra det du gör, för det uppskattas! :)

2011-08-05 @ 16:48:41
Postat av: Anonym

Thanks for the cookie :D Men ärligt, jag förstår dig att det är jobbigt och om du känner för att ta en paus så äre bara att göra det. Men jag uppskattar att du inte gör det, tro mig :D ;)

2011-08-05 @ 16:50:41
Postat av: Ida

Nu när den svenska fanklubben & svenska streetteamet har tagit en paus så finns det inget ställe man kan gå till för uppdateringar så därför uppskattar jag verkligen att du håller på <3

2011-08-05 @ 17:59:39
Postat av: Sofia Vienna

bra inlägg, elina!

2011-08-05 @ 18:38:52
URL: http://sofiavienna.se
Postat av: vonskareng

jag är SÅ glad över att din blogg finns, fansidorna tkr jag inte alls är bra faktiskt (förlåtförlåt haha). jag uppskattar verkligen vad du gör för oss fans! alldeles underbart! tacktacktack!!

2011-08-05 @ 19:17:19
URL: http://vonskareng.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag har läst din blogg varje dag sedan du startade den x3 Tror inte att jag missat ett enda inlägg här faktist O.o Innan dess så läste jag uppdateringar på din bdb. Hahaha, ärligt dina TH-updates är bäst :)



2011-08-05 @ 19:23:44
URL: http://glamorousmysterious.blogg.se/
Postat av: Linn

Tack för en superbra blogg, verkligen. Du gör ett så himla duktigt jobb, jag uppskattar det till 1000. Kram! :D

2011-08-05 @ 19:30:55
Postat av: Mathilda

Din trogna "läsare" Mathilda här :D haha.



Säger som alltid, DIN BLOGG ÄR BÄST! Vet inte vad jag skulle göra utan din blogg, Elina. Du är så grym och beundrar dig till tusen! Hoppas såååå mycket att du någon gång får chansen att träffa killarna för du om någon är värd det! Ifall jag får chansen NÅGON gång i mitt liv kommer jag ta med dig! Bara så du vet liksom ;)



HA DET BÄST!



<3

2011-08-05 @ 21:42:20
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

Om ni bara visste hur glad jag blir av era ord och om ni bara kunde se leendet jag har nu! :) Tack så mycket allihopa, verkligen! ♥

2011-08-05 @ 22:40:36
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/
Postat av: bd

http://billiedog.deviantart.com/art/Thanks-to-kaulitzandthegs-blog-251214564 <-- det här är bara ett litet tack för ditt fantastiska arbbete med den här underbara bloggen <3 tack <3 (jag hade viljat sända länken bara till dig men jag hittar ingenstanns att gör det så jag får göra så här istället <3

2011-08-05 @ 23:41:53
Postat av: Anonym

Jag hittade dig via bdb och fortsatte här, alltså har sagt det innan men jag uppskattar liksom alla andra verkligen allt jobb du lägger ner och att man kan fråga dig saker man är osäker på, du är helt underbar helt enkelt, fattar intte att du orkar

2011-08-06 @ 08:52:03
Postat av: jasmine

Mycket bra inlägg Elina, gillar verkligen denna bloggen och jag hoppar inte du lägger ner den på ett bra tag :D Fortsätt med det du gör för du är grym på det! (:

kram!

2011-08-06 @ 10:43:37
URL: http://jasses.devote.se
Postat av: Sassy Deluxe

Jag vet at mååånga norska fans sätter pris på ditt arbete (inkl. mig själv). Tusen tack, gumms :D Du är bäst : D Om du trenger privata bild på TH ifrån Oslo/-backstage, så skicka mig et mail :) Har många på dom!

2011-08-06 @ 11:10:40
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

bd

Men gud! Tack så mycket! *bockar och bugar och kysser dina fötter' haha. Det betyder otroligt mycket för mig, det hoppas jag du förstår! ♥ Den är jättefin! :)



Anonym, Jasmine

Tack så mycket, och varsågod! ♥ Tänker inte sluta som sagt! XD Era ord betyder mycket! ♥



Sassy

Aww, tack! ♥ Jag och THNorge.blogg.no hade bra kontakt, men nu lade de också ner sin blogg. Q_Q Det var synd tycker jag för det var Norges bästa TH blogg! :) Åh, man tackar! Kolla din email! ;)

2011-08-06 @ 11:29:14
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/
Postat av: bd

(till Elina bloggens admin) du är mer än välkommen <3 ditt arbbete är helt underbart <3 ^^

2011-08-06 @ 13:44:49
Postat av: soumayaengreni

Tycker du gör ett jättebra jobb! :)

2011-08-06 @ 23:24:00
URL: http://jumbiie.blogg.se/

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0