[ELLEGirl.jp/blog]: En intervju med Tokio Hotel #1

En intervju med Tokio Hotel
Tokio Hotel bildades av enäggstvillingarna (födda: 1 september 1989) Bill (sångare) och Tom (gitarristen) som kommer från en gammal liten by som heter Loitsche i Östtyskland. Sedan anslöt sig Georg Listing (född: 31 mars 1987) och Gustav Schäfer (född: 8 september 1988) med dem. Slutligen skapades detta band.

Bill och Tom började skapa musik vid 7 års åldern. De uppträdde i Magdeburg när de var 10 år gamla, så de var tidigt utvecklade. Senare, vid 13 års åldern, hade de samma intressen som Georg och Gustav som kom för att se dem uppträda, och började startade bandet. Georg började spela bas vid 13 års åldern och Gustav började spela trummor vid 15 års åldern. Bandet har varit som den äkta karriären för dem. [...]

Vilken läcker frilla!
Bill:
Tack!

Hur långt tid tog det att fixa i ordning den här frillan?
Bill:
Det var lätt, eftersom stylisten bara behöver lägga upp det så här. Det tog inte alls så lång tid. Men tidigare tog det väldigt lång tid eftersom mitt hår var så långt, och varje gång vi friserade mitt hår så använde vi en hel sprayflaska. Så hur mitt hår ser ut idag var väldigt lätt att göra.

Det är er andra gång i Tokyo. Vad tycker ni om staden?
Bill:
Vi gillar verkligen gatorna i Japan. Vi var ganska nervösa den första dagen när vi precis hade anlänt. Vi kunde knappt tro att vi hade nått till Tokyo, men vi visste hur det skulle vara den här gången. Vi träffade massa olika människor och allt var spännande. Vi har verkligen uppskattat att allt är så fullt av energi här. Och alla är så otroligt trevliga. Men förutom det så var våra fans de som hade mest energi. De har gett oss massa presenter och har gjort så mycket för oss. Vi blev verkligen rörda. Så det var verkligen spännande när vi tog bilder med fansen. Man förstod hur de kände sig då.

Vilka ställen skulle ni vilja besöka i Tokyo?
Gustav:
Vi har inte sett så  mycket än, men vi har varit i Shibuya. Det var fantastiskt! Korsningen i Shibuya var helt fantastisk. Vi träffade på folk som vi aldrig har träffat förut. Det finns inget sånt här ställe i Tyskland. Vi skulle verkligen vilja se fler såna gator.

Vad har ni fått för intryck om de japanska tjejerna?
Bill:
De är väldigt gulliga. Men ibland är de lite för blyga, jag tycker de är trevliga och söta. Det är normalt att vara blyg när ens favoritband står framför en, man är ju trots allt deras favorit. Så det är helt naturligt. Jag gillar det!

Tyska och amerikanska tjejer då?
Bill:
De är inte alls blyga. Vad ska jag säga? Folk är mer galna i Tyskland (han höjer rösten). Alla länder har olika kulturer, så jag kan egentligen inte döma på så sätt. Det är olika från person till person. Efter att vi precis hade anlänt i Japan så insåg jag med en gång att japaner är ganska blyga. Men alla Tokio Hotel fans är i stort sett en enda stor familj. De delar allt på Twitter. Så jag tror nog att de japanska fansen kommer slå ihop sig med resten av den stora familjen.

Bill, du är blyg, va?
Tom, Georg, Gustav:
Bill är blyg! [skrattar]
Bill: Nej, det är jag inte! [rodnar] Jag tror det snarare är vid olika stunder i folks liv som man blir blyg. Jag antar att jag inte är blyg eftersom jag är van vid att kommunisera med folk efter år av övande. Men det beror på. Man kan vara blyg i olika situationer. Jag har funderat på att säga hej till en vacker kvinna, samt att jag är en självsäker rockstjärna privat.
Tom: Jag har ett bra självförtroende. Om Bill träffar någon och blir blyg, borde han kyssa henne. *alla börjar skratta* Just därför är Bill bly! [skrattar]
Bill: Okej, jag är lite blyg.
Tom: Du borde göra det då!
Bill: Det kan jag inte. Det är bättre att kyssa någon med äkta känslor.
Tom: Förstår du? Bill är blyg! [skrattar]


Engelsk översättning: Theresa @ THCH. Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall ni använder detta - Källa.


Kommentarer
Postat av: sara

Haha :--D blyg frågan är ju.. ganska speciell :D

2011-02-14 @ 16:02:55
URL: http://germanottas.tumblr.com
Postat av: Elin

Dom har väl skrivit lite fel där uppe, Gustav började väl spela trummor när han var 3-5 år??? :S

2011-02-14 @ 16:17:12
URL: http://kackellackan.blogspot.com
Postat av: "Chantelle"

Om kvinnan kysser Bill då ? :P Blir han arg då kanske ? xD

2011-02-14 @ 16:46:40
URL: http://www.lifewithvoldemort.blogspot.com/
Postat av: maria

haha bill blyg?! x]

näääää....

2011-02-14 @ 19:02:26

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0