[J-WAVE.co.jp] - Bill: "Jag firar inte Alla hjärtans dag..."


Bill Kaulitz: "Jag firar inte Alla hjärtans dag, för jag har ingen flickvän"
I veckan träffade vi det fenomenala tyska rockbandet Tokio Hotel. Just det, Nana Otsuka träffade dem igår och intervjuade medlemmarna i Tokio Hotel som besökte Japan.

De har hittills sålt över 7 miljoner album! De är Tysklands mest framgångsrika artister under de senaste 20 åren. Denna vecka gör Tokio Hotel sin debut i Japan! Igår träffade jag gitarristen Tom, hans tvillingbror och sångaren Bill samt gitarristen Georg och trummisen Gustav i en byggnad i Tokyo!

Sångaren Bills outfit var unik. Han bar en silverklädsel, den var magnifik! Och precis som förväntat var han oerhört vacker! Först och främst frågade jag om den hittills outsägliga berättelsen om bandet och vart namnet Tokio Hotel kom från.
Bill:
Det är något som vi ofta blir frågade. Bandet formades när vi var väldigt unga och bandets första namn var "Devilish". Jag ville ha ett häftigt namn och efter att vi hade letat länge efter ett nytt bandnamn, kom vi på "Tokio Hotel". Det lät bra eftersom Tokyo är en stad långt bort och höll oss motiverade. Vi gillade det eftersom vi kände att det var som ett mål för oss. Det samma gäller ordet "Hotel", det var världen som vi drömde om. Och sedan tycker jag att "Tokio Hotel" är ett fint namn.

"Tokyo är ett mål", han drömde om en plats som tillslut vart en symbol. [Tokyo -> Tokio]. Och symbolen av deras önskan att kunna försörja sig på turné -> Hotel. Bandnamnet är fullt av drömmar.

Senare berättade jag för dem om deras första japanska album, "Dark Side of the Sun". Jag hörde att det var ett konceptalbum.
Bill:
Först och främst så ville jag verkligen göra en specialversion för de japanska fansen. Jag tror att man måste förstå vad det är man verkligen lyssnar på när man lyssnar på ett Tokio Hotel album. Vi har två nya låtar från tidigare album med också. Med det sagt så tycker jag att det är det bästa Tokio Hotel albumet vi någonsin har släppt. Och gällande låtarna, varje medlem valde sin favorit. Vi bestämde till exempel att "Monsoon" skulle finnas med eftersom det är en väldigt speciell låt för oss. Det är vår första singel.

Om några dagar, den 14 februari för att vara exakt, är det Alla hjärtans dag. I Japan ger unga tjejer choklad till killen hon gillar! Här är deras reaktion när jag berättade det för dem!
Bill:
Seriöst?! Vi måste introducera det i Tyskland! Jag är avundsjuk på de japanska killarna. Vi har också Alla hjärtans dag i Tyskland, men då är det killarna som ger presenter till tjejerna istället. Man kan också ge presenter till folk som betyder mycket för en, som ens familj. Jag gör ingenting då, för jag har ingen flickvän. Men Georg firar, så varför ger du inte henne något i stilen med en bil eller en diamant?

Jag önskar jag vore en japansk kille. I Tyskland och Japan är även kostymerna helt olika! Jag visste inte att Georg hade en flickvän! Jag gav dem choklad. Medlemmarna i Tokio Hotel bestämde sig sedan för att lämna ett sista meddelande till lyssnarna.
Bill:
Tack så mycket för erat fortsatta stöd. Jag är väldigt lycklig att få vara i Tokyo. Hoppas vi ses snart!
Engelsk översättning: Eien @ THUS. <3 Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall ni använder detta - Källa.

Kommentarer
Postat av: Emma

Du är underbar som lägger ner så mycket tid på bloggen.

tack så mycket för det ! =)

2011-02-17 @ 22:39:51
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

Haha, tack och varsågod! Det har dock blivit lite mer sällan nu då inte min dator funkar. -_-' Men jag försöker så ofta jag kan iallafall, hehe. ^^ <3

2011-02-18 @ 15:59:38
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så då är han singel då

2011-02-18 @ 18:03:30

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0