Rykte: Tom & Bill goes moviestars?


Die Räuber med Bill och Tom Kaulitz
Fans har länge försökt komma på vad Bill och Toms nya projekt handlar om. Men nu är den väntan över. Den tyske producenten Christoph Gampl publicerade nyligen ett detaljerat manus om filmen "Die Räuber" (= "Rånarna").

Dramat "Die Räuber" av Friedrich Schiller kommer att göras till en animation men det kommer även att förekomma riktiga scener med Bill och Tom i huvudrollerna.

Här är en sammanfattning av filmens innehåll:
"I krisdrabbade Tyskland år 2039 svarar regeringen till radikaliseringen av det politiska spektrumet med en gradvis utveckling av övervakningssamhället i dimensionerna av Orwell. Maximilian von Moor (54 år), polischef och regeringsfunktionär, bevittnade det ökande kaoset och uppdelningen av samhället i sin egen familj. Medan hans favorit son, Karl (21), blir en ikon till motståndsrörelsen mot den härskande klassen, börjar hans andra son Franz (21) längta efter makten. Karl, som stöttas av sin pappa, leder en terroristregim i underjorden. Hans fästmö, Amalia, står på hans sida trots all propaganda mot upprorsmännen och motstår framstegen av Franz. Det inbördeskrig-liknande förhållande i landet blir mer och mer kontrollerat när den åldrande polischefen dödas under mystiska omständigheter. Med hans son Franz på deras sida, fortsätter regeringsstyrkor att utrusta sig och konflikten hotar att eskalera. När Karl får reda på att hans pappa inte är död, utan hålls fången av sin bror, ger han order om att storma staden för att hämnas på Franz. Det kommer att bli en kamp utan vinnare, där endast de himmelska krafterna kommer att få en tragisk seger..."

Bill tar över huvudrollen i filmen som "Franz von Moor" och Tom tar över huvudrollen som "Karl von Moor".

Att få jobba med Bill och Tom samt valet av skådespelare skriver Christoph Gampl följande:
"Jag har letat länge, pratat med ett flertal castingagenter, såg på showrullar som jag nekade till om och om igen. Jag ville ha unga skådespelare, i tidiga 20 års åldern, som kunde nå ut till den unga publiken. Och jag ville ha ett brödrapar. I en tidningsrapport om "tvillingar" hittade jag en intervju med Bill och Tom Kaulitz, upptäckte slående paralleller - och plötsligt visste jag att endast de två ikonerna kunde få historien till en ny nivå. Med bilden av den neurotisk-bländande men samtidigt extremt tuffa frontmannen, ser Bill ut som ett modernt alterego av Franz Moor - Tom är dock betydligt mer atletisk och till syntes mer jordnära än sin bror, står för streetcred och machoglöd - ett brödrapar, skapade den grundläggande konflikten av rånarna. Det var tydligt att diskussioner om skådespelar-talangen hos båda två var tvungen att ske. Men vad kan en 20-årig skådespelare garantera en producent genom hans erfarenhet som kräver hantering av en stor produktion? Bill och Tom är mycket väl medvetna om att det är en utmaning, de tar tid för skådespel-coaching, röst -och dialoglektioner och de garanterar med deras CV och många år av erfarenhet att de kommer att kunna hantera stora produktioner samt stor exponering.

© www.chappalingofilms.de.
Svensk översättning av mig, Elina. Ge creds ifall ni använder detta - Källa.

OBS! Det sprids även ett dokument (som innehåller manus samt personliga dokument, underskrifter) om detta som en del säger har kommit ut då producentens dator hackades. Sant eller ej, vi får vänta på en bekräftelse från antingen killarna själva eller dess management. Jag lovar att hålla er uppdaterade om detta oavsett. =)

Kommentarer
Postat av: Carro - Vill ha tillbaks TH i Sverige <3

Bra översättning! var inne på en annan svensk sida, men hennes översättning var så dålig så man fattade knappt vad man läste. Dessutom hoppade hon över massa meningar. Så tack för din översättning och för att dy INTE hoppade över meningar!

2011-06-26 @ 15:00:18
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

Hehe, varsågod! :) Tack för att du tycker att den duger också, haha.

2011-06-26 @ 15:04:34
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/
Postat av: Tanya

Jag vill spela Amalia hihi....

2011-06-26 @ 15:21:59
Postat av: JazzPatino

OMG! OMG! OMG! Jag är så himla glad för dem! Jag bara längtar att få se filmen! Oh happy day! :D ♥

2011-06-26 @ 15:34:26
URL: http://JazzPatino.bloggspace.se
Postat av: Linnea

Är det där de riktiga filmbilderna? Jag har ju sett den bilden på Bill förut så jag tänkte att den kanske är fake...

Men asså haha guuuud va fangirlig jag blev av det här! Längtar jättemycket tills den kommer ut :D

2011-06-26 @ 16:45:22
URL: http://linneaamaria.blogg.se/
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

^ Du hittar resten av galleriet här: http://www.th-wonderland.de/wola/index.php?option=com_content&view=article&id=830%3Adie-raeuber&Itemid=38

2011-06-26 @ 17:09:06
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/
Postat av: Bella

hoppas att detta är sant! skulle vara så kul att se killarna i en film :)

2011-06-26 @ 17:42:01
URL: http://isabellejanssons.devote.se
Postat av: Trixie

Det här kan bli ascoolt om det görs på rätt sätt. Personligen trodde jag dock att Tom alltid skulle vara den som skulle spela maktgirig (hihi) och inte Bill, men jag tror de kommer greja det galant. Kommer bli kul att se dem i ett annat sammanhang

2011-06-26 @ 18:16:09
URL: http://loudsound.blogg.se/
Postat av: Nt

FANGIRLATTTACK:D Står bokstavligt talat upp och dansar och sjunger högt till en låt på radion:D Detta gör mig glad att höra verkligen:D Har redan bokat med en kompis så att vi ska kunna se filmen om detta nu verkligen kommer hända :D

2011-06-26 @ 18:37:34
Postat av: sara

Jag spelar gärna Amalia ;)

2011-06-26 @ 19:52:09
URL: http://germanottas.devote.se
Postat av: Elin

Gud vad kul!! Hoppas det är sant :D

2011-06-26 @ 21:33:30
URL: http://elinnystrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag har dokumentet ...

2011-06-27 @ 19:39:46

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0