Super Illu #10/2011 - (Tyskland)


Sebastian Böhm - Magdeburgs trendsättare
Rockstjärnornas frisör

Framgångsrik. Sebastian Böhm visste redan i första klass att han ville bli frisör. Även då bar sonen till en revisor och bankman en tuppkam och drömde om att skapa ovanliga frisyrer.

Ikoniska frisyrer. Att han skulle få klippa Tokio Hotel-sångaren Bill Kaulitz' hår och skapa hans ikoniska frisyr när öppnade sin första frisörsalong år 2004 kan Sebastian än idag knappt tro. Trendsättaren, som inte vill ge ut sin ålder: "Jag är stolt över den, även om det betyder att jag stal frisyren från Bill. Jag hade den långt innan honom. Dessutom ser jag mer likheter med modedesignern Harald Glööckler från Berlin än med honom, och det trots att jag inte vill vara lik någon av dem."

Framgång. Sebastian har gjort mer än 5000 frisyrer som Bill Kaulitz (se fotot) har på båda sina salonger i Magdeburg. I övrigt kräver killen i 20-åringen: 11,000 lojala kunder som uppskattar mästarens och hans 21 anställdas arbete. Bland dessa klienter - kändisar så som Sebastian Krumbigel, Peter Heppner eller killarna från Oopmh!. Sebastian har till och med större planer på gång: "Under det senaste året var jag en "salong-sparare" för Pro Sieben. Nyligen har jag börjat arbeta med RTL. I april kommer jag börja sälja hårprodukter i Homeshoopingsender på Channel 21. Harald Glööckler tjänade miljoner på det." Så, Glööckler...
Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall ni använder detta.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vart är killarna nu?

2011-03-11 @ 13:43:08
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

Antagligen hemma..?

2011-03-11 @ 14:58:53
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0