BTK App - Viktigt meddelande från Admin!

Hej allihopa!

Nu är det så här att från och med nu kommer jag tyvärr inte att lägga upp några bilder, videos eller röstmeddelanden från Tom och Bills "BTK App". Jag kommer antagligen att radera några av inläggen också, får se. Anledningen? Jo, för nu har det blivit copyright på allt (dock får man dela med sig av screens på när Tom och Bill svarar på fans' frågor) - Admin på appen hotar med att stänga ner sidor (om de inte redan har gjort det?), vilket är väldigt tråkigt måste jag säga, för det innebär ju att den skaran fans som inte har råd med detta (som inte ens har en Android, Apple mobil tex...) inte kommer att kunna ta del av Tom och Bills liv, vilket var hela idén från början. Istället säger Admin på BTK App att de kommer att skapa en officiell hemsida (varför inte lägga ut allt material på Tokio Hotels officiella hemsida istället kan man undra...) där en del av det Tom och Bill delar med sig av kommer att läggas ut, inte allt, utan det "viktigaste". Och det är för de som inte har möjlighet till att köpa denna app.

Sen kanske Admin här (appen) kanske inte tänker så långsiktigt med tanke på att alla fans som sprider något material kommer att bannas från appen för gott. Fansen har ju trots allt fått reda på nyheten om appen via bloggar, forum osv (= reklam) så att göra det förbjudet att lägga ut information om appen på bloggar och forum är ju bara dumt, egentligen. Och sen att peka ut de fans, som för övrigt är underbara nog och guld värda att tänka på de fans som inte har råd med detta, som "dåliga Apple Aliens" är inte heller speciellt schysst + att säga "vi vet vilka ni är" (som delar med sig av allt från appen) känns ju någorlunda hotfullt.

Bland fansen då... Det är mixat. En del fans säger att det bara har med pengar att göra och är oerhört förbannade, medan andra stöttar och kan förstå detta till fullo med tanke på att det trots allt är en "Personal Messenger". Har tvillingarna något med det här själva att göra? Svårt att säga, men antagligen har de ju en talan om det här. Kan åtminstone inte tänka mig att de inte har det. Om ni går in på Tumblr och söker på BTK App så ser ni själva att det finns fans som inte bryr sig speciellt mycket gällande det här och ändå lägger ut bilder, röstmeddelanden och videos, och där ser man att ingen av tvillingarna har skrivit något om detta. En del fans säger att de försöker undvika detta. Kanske, eller så skriver dem något om det senare.

Either way, detta har verkligen gjort fans upprörda, och det gäller även mig! Hur tänker dem..? Tydligen får materialet inte delas bland alla fans, utan bara de som har råd med en iPhone tex. Me no Gusta! Var rädda om de fans som ni har kvar... Bara ett litet tips. Dessutom är det flera fans som pratar om en splittring inom bandet pga att de ska skapa en ny hemsida för att dela med sig av materialet på istället för att använda bandets officiella hemsida.  Förhoppningsvis blir det ingen splittring.. Usch vad hemskt det skulle vara!

Men men... Jag ville bara att ni skulle veta detta så ni inte tror att jag undviker att lägga ut tex bilder på flit, för det skulle jag aldrig. Ni får gärna kommentera nedan om ni har några synpunkter eller så! Bortsett ifrån denna tråkiga nyhet så hoppas jag att ni får en trevlig helg! ♥ Och som sagt, screens på chatten mellan tvillingarna och fans (när de svarar på deras frågor) är tillåtna att posta överallt enligt admin, så det kommer ni iallafall inte att missa.

Uppdatering: Ni kan hitta alla bilder samt videos och röstmeddelanden på Tumblr. Fans kommer att dela med sig av allt där, jag lovar. Jag vet flera som struntar i detta och har lovat att lägga upp för fans som inte har appen. Jag kommer dock inte att lägga upp bilder och sånt just nu (det känns aningen riskabelt), men kanske lite senare när det har lugnat ner sig. We'll see. Men jag delar med mig av en direktlänk till Tumblr där man kan hitta allt utan att vara medlem! :) Hoppas ni är okej med detta. ;p Som sagt, kanske börjar lägga ut allt igen, det beror på vad som kommer att hända och så. Ni förstår nog! Vill gärna ha bloggen kvar liksom, haha. :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

NEEEEEEJ?!?!?! Vad håller dom på med ???????? 0_o En kompis jag prata med när den här appen kom ut sa att dom säkert hade en baktanke med den ... hon hade rätt. T_T Tack för att du delade med dig av allt ialf :)<3

2012-01-20 @ 13:30:42
Postat av: Em

Meeeeennnn vad dåååligt :( Fast.. när dom svarar på frågorna så ser man ju en liten bild ändå, och texten. Så vad är det som är meningen egentligen :/

2012-01-20 @ 14:42:22
Postat av: Isabella

Håller med dig, de borde ta vara på de fans som fortfarande står vid deras sida efter alla omständigheter. Jag menar man kan inte förneka att vi blivit färre, tyvärr. Och man har ju märkt att det krävs mindre för att många ska sluta stötta killarna.

Aja, jag är glad jag stolt kan säga att jag fortfarande är ett fan. Och splittring får vi ju verkligen hoppas att de håller sig ifrån.



Kram på dig! <3

2012-01-20 @ 15:33:45
URL: http://blackrose.blogg.se/
Postat av: Ella

Asså det är dåligt! alla ska få info tycker jag! Och alla har inte råd med att skaffa en iphone elr den andra som jag har glömmt namnet på.. Även om det är jätte popis med dom mobilerna så är det inte alla som har det... Och man kan ju fan undra hur dom tänker -.-

Och sen med att dom ska göra en ny hemsida ärbara så jäkla töntigt! dom har redan en! Varför inte använda den? den är ju redan så jäkla död! så dom kan uppdatera den lite! sammt deras twitter och facebook sida..

Kan inte någon med appen fråga vrf dom inte uppdateras sin hemsida? :K lol!

Ni får tycka vad ni vill om mig nu! MEN jag är lite trött på killarna just nu! med allat dom säger osv..



BTW! ÄLSKAR DIN BLOGG! :D<3

2012-01-20 @ 15:36:24
Postat av: Natalie

Fyfan vad svinigt. ALLT handlar om pengar känns det som ...

2012-01-20 @ 16:02:48
Postat av: vonskareng

fy vad trist! :(

2012-01-20 @ 16:07:35
URL: http://vonskareng.blogg.se/
Postat av: Linn

2012-01-20 @ 16:33:15
Postat av: Nadja

Det vi kommer missa är väl bara när fans skriver en massa saker då? Eller är bilder och sånt som B&T lägger upp också otillåtna att sprida?

Tycker faktiskt att det är riktigt, riktigt töntigt det de håller på med. Att appen kostar sjukt mycket till att börja med och sedan ska de bannlysa folk därifrån för att de delar med sig av innehållet? Trodde faktiskt att hela grejen handlade om att fansen skulle få lite mer kontakt och "närhet" till bandet.

Känner att Tokio Hotel blir bara mer och mer kommersiella, eller vad man ska säga. Kanske bara är uppslukad över situationen (haha) men det känns inte som samma band som gjorde Zimmer 483 och fick mig att bli förälskad.

2012-01-20 @ 18:07:34
URL: http://blamingnargles.blogg.se/
Postat av: Anonym

Uhh. inte okej, inte alls okej! Vad fasiken tänker dem med?! Känns faktiskt som det bara handlar om pengar nu mera. De får - som du skrev de bör vara rädda om de fans som finns kvar. :/

2012-01-20 @ 18:26:43
Postat av: Sayek

detta gillas INTE!

2012-01-20 @ 18:43:41
Postat av: Emilia H

Tycker som du, precis som du.



De borde tänka om. Jag förstår deras mening och de har rätt; detta är en Personal Messenger och de har rätten till att sätta copyright på det. Men förstår de inte att folk kommer dela? På något vis.

Sedan så ska de verkligen se upp med vad de gör. De borde vara rädda om fansen som finns kvar, för alla är inte lika tålmodiga och vissa ser detta som ett hårt slag.



Jag själv har inte appen, för jag har ingen passande telefon/iPod/iPad och jag har inte heller råd med att köpa en telefon. Sedan så tycker jag att adminmeddelandet var otrevligt skrivet. "We know who you are" liksom.

Men "bad apples" är ett uttryck ju, det är inte menat mot alla aliens med Apple-produkter. Fast det är ändå lite elakt, ju.

Och med tanke på att det tog 1000 år för appen, är jag inte tveksam på att sidan kommer ta lika lång tid eller inte komma alls.



Jag förstår dem till fullo, och jag bryr mig inte egentligen, men ja, detta var ett nedslag då det plötsligt inte var lika roligt med appen.



Jag skiter i deras app - jag vill ha deras musik. Det var därför jag började lyssna på dem 2007. Tänker aldrig sluta gilla dem, men jag börjar bli trött på att inget händer :(( Dock så älskar jag att de delar med sig av vissa saker, förut var de så hemliga av sig.

2012-01-20 @ 19:26:18
URL: http://soautomatic.blogg.se/
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

Nadja

Det jag inte kommer att lägga upp och det som inte får spridas är alla bilder, videos och röstmeddelanden från killarna. Screens från Alien Wall får man sprida, så det kommer jag att lägga upp.

2012-01-20 @ 19:30:48
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/
Postat av: JazzPatino

Okay, my life is officially over...

2012-01-20 @ 19:33:10
URL: http://jazzpatino.devote.se
Postat av: Anonym

Snacka om att dela upp fansen, att inte vara en familj om dom ska hålla på så här ;/ Dålig stil. verkligen.

2012-01-20 @ 20:00:15
Postat av: Frida

Jag ser det som att dom delar upp oss, fast omedvetet .Fattar ni? Och den här admin på appen bad också andra fans att säga åt dom vilka som spred det från appen ;S Grejen är den att TH snackar alltid om hur mycket dom älskar sina fans, att dom har kontakt med oss (fast än dom inte har det ... det här har dom sagt i flera år faktiskt) och nu gör dom så här, när vi ÄNTLIGEN haed kontakt med varandra!!! Dom förstör det :S Fattar inte varför!

2012-01-20 @ 20:06:09
Postat av: Ronja

På ett sätt tycker ja att det är ganska dumt att de gör som det gjort och jag tyckte inte alls om hur admin skrev.. men jag håller inte alls med om att appen kostar för mycket (men telefonerna gör det), jag tycker att det skulle vara bra om de skulle laga det som de publiserar också på deras hemsida och om man vill "chatta" med dem så skulle de hända på appen.. men men, hoppas tom & bill fattar att de skulle vara bra för dem att "lite" förklara sig :)

2012-01-20 @ 20:45:01
Postat av: AmyLouise

Hmm I was expecting but still Boohoo :'( Now I need to get a new phone... Good excuse to do so though Lol.

2012-01-20 @ 20:56:00
Postat av: Ronja

* jag menade appens admin och inte denna sidas admin, om det var oklart :)

2012-01-20 @ 21:23:11
Postat av: Frida

Det jag skrve ovan... Jag gillar inte tanken eller ideen om att andra TH fans går på andra TH fans. trodde liksom vi allihopa var en stor familj och ändå "sätter de dit dom" åt Admin för att han sa det. =_= kom igen, var lite schyssta mot dom som inte har Appen lisom. Dom som ger tips till Admin om bloggar och fan sidor gör det ju bara för att jävlas och för tat dom själva har Appen. Redan flera bloggar som har blivit reporterade. ;/ synd och skam från TH fans sida. Dom gör det bara för att få bra repons och bli "populära" hos Admin som bad dom......

2012-01-20 @ 21:36:33
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

Anonym

Visst är det tråkigt! ;_; Inga problem! ♥



Isabella

Säger det samma! Kram! ♥



Ella

Precis, alla fans förtjänar att få information om bandet. Ingen ska särbehandlas bara för att de tex inte har råd med appen. Det är verklien förjävligt! Sedan att dessa admins på BTK Appen försöker vända fans mot varandra är ju bara helt... *shakes head' Fans skvallrar ju på varandra i stort sett, och varför förstår jag inte. Vi fans ska ju hålla ihop! De som har appen ska använda den flitigt nu: den är till för att kunna prata med tvillingarna, gör det, fråga VARFÖR det är som det är nu. Ta tillfället i akt! Tack så mycket! ♥



Emilia

Jo, så klart, men sättet dessa admins säger det på är ju helt förjävligt. De vänder fansen mot varandra, och för vad? Det är ju inte så att de kan få bort det från Internet, vilket de verkar tro, även om de hotar fans (vilket bara DET är att gå för långt) och tar bort deras sidor. När man har lagt ut något på Internet sparas det ju för alltid. Ja, men de menar i stort sett att de som sprider bilderna osv är dåliga Tokio Hotel fans. Varför då, om jag får fråga? Alltså i början när appen kom ut var det inga regler alls. Nu, flera veckor senare, har denna regel plötsligt kommit ut och slagit ner som en bomb i fanbasen. Helt otroligt, ofattbart!



JazzPinto

Du vet om att du ändå kan hitta bilder och sånt, va? En del fans skiter i det här, de sprider det ändå via Tumblr. Det är bara att söka på BTK+App så får du fram allt. Tack och lov för dem! ♥



Frida

Förstår precis hur du menar, och jag håller med! Fast det är nog mer de som sköter om själva appen som har förstört det och inte lika mycket tvillingarna - hoppas jag. Om de inte vet om det här själva, hoppas jag verkligen de får reda på det. Dessa admins går ju på fansen totalt och är oerhört respektlösa verkligen!



Ronja

Ingen fara, hehe. Jag förstod att du menade BTK-admin och inte mig. ;p ♥

2012-01-20 @ 22:09:48
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

Ville bara säga att denna admin är ju helt... Alltså han/hon har lagt ut en adress till en person som har låtsas vara Tom. Visserligen inte den precisa adressen, men området. Ni kan ju själva se här: http://imageshack.us/photo/my-images/29/anbskj.jpg/ Att vara aggressiv, hota fans och "mobba" dem är inte rätt sätt. *massive eyeroll'

2012-01-21 @ 15:58:00
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

Okej, gällande min kommentar ovan om att admin på BTK Appen har lämnat ut ett fans' adress (vars syster hävdar att de har blivit trakasserade utanför hemmet också för övrigt pga detta), har blivit inlämnat till bandets management. Fans har även försökt kontakta andra ställen för att få admins på appen att skärpa sig. Ville bara att ni skulle veta det också, att det accepteras inte och förhoppningsvis görs något åt detta!

2012-01-21 @ 20:08:24
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/
Postat av: vonskareng

det är så snällt att du överhuvudtaget delat med dig av så pass mkt hittills tkr jag! :)

2012-01-21 @ 22:22:45
URL: http://vonskareng.blogg.se/
Postat av: sabina

fan va mobbat, snälla vill de ha några fans kvar eller?

2012-01-22 @ 18:04:14

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0