FRIDA #2/2012 - (Sverige)


Bill om sin nya stil
Nytt land, ny frilla och annorlunda sound. Flytten från Tyskland har förändrat Tokio Hotel, men framför allt Bills eftertraktade yttre.

Trots tystnaden har Tokio Hotel inte försvunnit från jordens yta. Däremot har killarna flyttat till Los Angeles, där de till fansens lättnad arbetar för fullt med en ny skiva som de nyligen avslöjade ska vara enbart på engelska. - "Jag kände för det. Vi bor i Los Angeles nu och har vant oss vid att göra mycket på engelska", förklarar Bill. Hurvida det tyska språket är bortprioriterat för gott svarar han lite hemlighetsfullt: - "Det har vi inte bestämt än."

Hur går det till när ni skriver låtar?
- "Det är väldigt olika. Ibland skriver jag ner lite idéer, ibland har jag dem bara i huvudet och ibland sjunger jag i min mobiltelefon. Vi brukar även sätta oss tillsammans och spela lite gitarr och se vad vi får ihop. Ofta jobbar vi tillsammans med någon producent."

Är det lätt att skriva låtar?
- "Det finns dagar då vi bara har trevligt tillsammans och äter pizza, eftersom vi inte har några idéer alls. När vi inte är på humör så struntar vi i att skriva musik och gör någonting annat. Vi har ett bordtennisbord i studion och ibland spelar vi en hel dag."

Sjunger du i duschen?
- "Ja, självklart!"

År 2008 opererade du stämbanden. Hur tog du dig igenom det?
- "Det var väldigt jobbigt eftersom bandet var på Europa-turné och alla konsertbiljetter var utsålda. Vi spelade åtta konserter och hade 18 kvar, men kunde inte fortsätta. Jag stod på scenen när jag började tappa rösten. Efter operationen fick jag inte prata alls. Jag var tvungen att skriva allt jag ville säga. Jag hade tur som har Tom, som kan prata för mig. Eftersom vi är tvillingar räckte det att han tittade på mig för att se vad jag tänkte. Jag är glad att det är över. Jag lärde mig att unga igen och har inte haft några fler problem efter det."

Tänkte du någon gång på att ge upp på grund av det?
- "Nej, aldrig, eftersom turnén gick så bra. Det var så spännande att turnera runt i världen, något jag inte trott att jag skulle få göra."

Speciell stil
För att passa in i nya hemstaden Los Angeles har Bill kapat sitt berömda punksvall och bytt ut det mot en kortklippt blond frisyr. - "Förut när det var lägnre tog det längre tid att fixa, nu går det mycket snabbare. Den här frisyren är den som går snabbast att göra i ordning av det jag har haft hittills. I morse tog det ungefär fem minuter."

Hur mycket fixar du dig själv?
- "Jag är van vid att göra allt ända sedan högstadiet, så jag har blivit snabbare. Men det är inte ofta jag gör allting själv. Jag har folk som hjälper mig med sminket och håret. På morgonen behöver jag bara ta på mig kläderna, resten behöver jag inte tänka på."

En brasiliansk tidning gjorde en undersökning bland läsarna för att få fram årets snyggning, du fanns med på topp 3. Vad säger du om det?
- "Det är häftigt med fansens internetomröstningar. Jag tycke inte att jag är vacker men tack ändå."

Kommentarer
Postat av: Isabelle

När avslöjade de att den nya skivan endast ska vara på engelska? o.o

2012-01-20 @ 13:13:25
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

De har de aldrig gjort så vitt jag kan minnas, haha! ;p

2012-01-20 @ 13:21:09
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/
Postat av: missbill

Är du trött på att folk som läser din blogg har förutfattade meningar?

mvh missbill

2012-01-20 @ 13:46:23
URL: http://missbill.blogg.se/
Postat av: frida Nyburg

Fin och intressant blogg:)



kram Frida

2012-01-20 @ 16:13:33
URL: http://fridanyburg.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://lsas.blogg.se/2012/january/fraga-vad-ni-vill.html#comment - Fråga gärna något!

2012-01-20 @ 21:23:02
Postat av: HAHA

kolla in dissen till hanna o natti www.singer.blogg.se

2012-01-20 @ 21:32:56
URL: http://singer.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är med på Blogg's framsida ;) http://imageshack.us/photo/my-images/36/cooltn.jpg/

2012-01-20 @ 21:58:45
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

Se där! ;)

2012-01-20 @ 22:10:27
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/
Postat av: Josefine

Det fula är ju att skillnaden på Nu/Då bilderna bara är typ några veckor... Får skriva ett brev och klaga haha ;P



Tack för en bra blogg! <3

2012-01-22 @ 22:45:33

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0