RTL Punkt 12 - 24/9 2012


Link.
~~
Rampljuset på för de nya DSDS jurymedlemmarna. Tokio Hotel-tvillingarna Bill och Tom Kaulitz är tillbaka på våra TV skärmar och tillbaka i Tyskland där de direkt märkte något.
Tom: "Tja, jag tycker faktiskt att det är lite kallt just nu, men ja..." 
Bill: "Det är lite av en chock med kylan, men självklart är vi glada att vara tillbaka."
 
Tvillingarna bor faktiskt i Los Angeles där de för närvarande arbetar på deras kommande album.
Bill: "Vi har en hemmastudio och vi producerar själva. Vi skriver mycket, så ja, det är rätt schysst och en intressant förändring." 
 
Idag är det en förändring för dem, men för ungefär sju år sedan var det deras vardag. De blev populära med sitt band  Tokio Hotel år 2005 och deras första låt 'Durch den Monsun' blev en stor hit. 
 
Då var de endast 16 år gamla. De sålde 1,5 miljoner exemplar av deras debutalbum. Vid 18 års åldern blev de miljonärer och gjorde fans lyckliga världen över. Tokio Hotel blev större än något annat tyskt band. Inte bara med deras låtar, utan också med deras framträdanden och Bill's klädförändringar och nya frisyrer. Även idag överraskar 23-åringen oss med en ny frisyr. 
Bill: "Det sker automatiskt. Antagligen byter jag frisyr oftare än de flesta men för mig är det helt normalt." 
 
Men Tom drar ofta skämt om broderns mode.
Tom: "Det passar bra ihop med mina solbrillor. Eftersom jag satte dem här med flit idag så gör det dem till dagens accessoar. Och jag trodde faktiskt att du skulle fråga mig om min nya stil." 
 
Därav får han sitta bredvid den gamle Dieter Bohlen. Han kommer att vara en del av juryn för 10 gången och denna gång är det bara manliga jurymedlemmar. 
 
[...] 3:35 Han ser fram emot Dieter Bohlen och Tokio Hotel.
Mateo: "Jag är faktiskt ganska nyfiken på vilken frisyr Bill har nu." 
 
Vi minns trots allt Bill med mörkt svart hår. Idag när vi träffas för första gången kan Mateo kanske skaffa sig en åsikt om hans andra jurymedlemmar. Men när man ser de fyra sittandes bredvid varandra ser de faktiskt väldigt trevliga ut och som en välmixad jury. 
Engelsk översättning: LoveTH-Music. Svensk översättning av mig, Elina. Ge creds ifall ni använder detta. 

Kommentarer

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0