DE Bravo #4/2013 - (Tyskland)

image hostimage hostimage host  
Bill och Tom - modesnack
Mode-alarm på DSDS! Aldrig tidigare har en jurymedlem under de 10 åren av DSDS varit så stiliga som Bill och Tom Kaulitz (båda 23) från Tokio Hotel. Bill överraskar tittarna denna säsong med fem (!) klädbyten under det första avsnittet - den ena mer spektakulär än den andra! BRAVO träffade tvillingarna för lite stil-snack...
 
Ni är båda två modeikoner nu. Är en kandidats still viktig för er?
Bill: "För mig är det viktigt att de är äkta. Många klär sig i galna kläder, men oftast ser det bara ut som at de har klätt ut sig."
Tom: "Japp, ifall de klär sig 'tråkigt' varje dag borde de fortsätta med det. Det finns ingen anledning att klä upp sig om man känner sig obekväm i det, för det kan förstöra ens karaktär."
Bill: "En kandidat, till exempel, kom till castingen med en enkel vit tshirt, jeans och sneakers - och han var jättebra! Jag skulle aldrig säga åt honom att gå och sätta på sig en skinnjacka med metallnitar eller prova Givenchy's nya kollektion. Det vore ju fånigt." 
 
Så kandidaterna kan inte gottgöra sin dåliga röst med deras klädstil?
Tom: "Båda sakerna spelar roll i våra beslut. Om en kandidat inte sjunger så bra, men har en fantastisk scennärvaro, är karismatisk och har en grymstil, så skulle jag ge honom en andra chans. Jag skulle hellre vilja se en sådan person gå vidare än någon som har en jättebra röst men där man direkt kan se att han saknar scennärvaro och glöden." 
 
Hur hittar ni den rätta casting-stilen för er själva?
Bill: "Man måste vara spontan - vad känner jag mig bekväm i och vilka kläder passar jag bäst i? Jag kliver alltid upp på morgonen och klär mig hur jag vill. Jag tänker aldrig på vad jag ska göra eller vad jag har planerat för dagen. Men sen, helt plötsligt, sitter jag där bakom jury-bordet i 10 timmar under varma lampor - insvept i en tjock tröja." [skrattar] 
 
Vad gillar ni att ha på er mest just nu?
Bill: "Färger! Förr hade jag mest svarta kläder på mig. Men jag är inte den som följer modetrender eller tittar på vad andra har på sig hela tiden. Något som är absolut förbjudet är tofflorna som Mateo alltid har på sig! [skrattar] Jag skulle aldrig kunna ha på mig något sånt. Precis som shorts." 
Tom: "Det är inte riktigt min grej heller, även om jag har väldigt sexiga ben... [skrattar] Annars gillar jag stora tröjor."
Bill: "Har du märkt att Tom's stil verkligen har förändrats?"
Sant. Vad har hänt?
Bill: "Tom har sakta men säkert insett vad jag föddes med! [skrattar] Han har lärt sig av mig."
Tom: "Du skojar! Jag har alltid tyckt om att ha sjalar i bakfickan, och nu gör du precis samma sak..."
Bill: "Nu springer Tom in i min garderob och stjäl saker som solglasögon eller jackor, till exempel." 
Tom: "Det var en jacka! Och jag var tvungen att vika upp ärmarna. Du skulle bara veta - Bill's garderob är som en enorm, stinkande second-hand butik. Det var väldigt svårt att hitta en snygg jacka!" 
Bill: [skrattar] "Men dina byxor har definitivt blivit tightare!" 
Tom: "Det är bara min röv som har blivit större..." [skrattar]

Engelsk översättning: Icey @ LoveTH-Music. Svensk översättning av mig, Elina. Ge creds ifall ni använder detta. 

Kommentarer

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0