Jolie #12/2014 - (Tyskland)

image host image host image host image host 
Jolie träffar Bill och Tom Kaulitz
Tokio Hotel-tvillingarna pratar om sitt nya hem i Los Angeles, vilda orgies och Helene Fischer.
 
Först och främst måste man verkligen uppnå något sånt här: Tokio Hotel har hållt sig undan rampljuset i fyra år - ändå var Pullman Hotel i Erfurt fullt av fans som ville ta en bild med Bill och Tom Kaulitz.
De flyttade till Los Angeles år 2010 och är nu i Tyskland för att promota sitt nytt album, "Kings of Suburbia". Deras kändisstatus har dock fått sig en utmanare: deras engelska bulldog Pumba, som vill bli klappad av alla och springer konstant framför kameran. Under intervju märkte man direkt hur lika identitetstvillingarna verkligen är - de avslutar varandras meningar. Det var bara ett ämne de inte kom överens om: anis-godis.
 
Du har en häftig hund där, Bill.
Tom: "Vi bor tillsammans då därför kan man säga att Pumba är bådas hund."
Bill: "Nej, han är min hund. Du har din egen."
Tom: "Men han är en stor jakthund och han är inte ens med oss. Det är väldigt krävande att resa med honom."
Vem av er tar ut hundarna på promenader?
Bill: "Jag tar ut Pumba, men bara ifall det inte är massa fans som omringar oss eller ifall jag kan gå ut via garaget. Annars går tyvärr en assisten ut med honom. I Los Angeles är det alltid vi som gör det dock."
 
Folk gillar att gå ut på morgonpromenader i Venice Beach...
Bill: "Vi har helt annorlunda dygnsrytm än andra där. De går upp kl 08 på morgonen och gör yoga eller pilates, dricker hälsodrinkar efteråt och köper en sallad från den ekologiska mataffären. Ingen röker eller dricker särskilt mycket. Klockan 02 på morgonen stänger alla nattklubbar. Allt är väldigt "korrekt" i Los Angeles. Och vi..."
Tom: [avbryter] ..är ofta vakna till 06-07 på morgonen..."
Bill: [avbryter] ...och sover till sena eftermiddagen. Vi lever en typisk europeisk livsstil."
 
Varför valde ni att flytta från Tyskland till Los Angeles?
Bill: "Det är något jag har frågat mig själv också eftersom Los Angeles är lite tråkigt tycker jag. Folk och modet i New York inspirerar mig mycket mer. I Los Angeles måste man se till att man inte släpper taget om sig själv. Alla har flipflops och shorts pga av värmen. Men efter att ha spenderat lite tid i Hamburg, där det var grått och molnigt, kändes det helt underbart."
 
Kan ni kalla Usa för "hemma" nu?
Tom: "Hemma, för mig, betyder ens hus - oavsett vart det är någonstans. Så länge som jag har mina hundar, familj och vänner med mig så känner jag mig hemma. Men när vi åker till Tyskland får vi en känsla av att vi måste ha kontroll. Vi förstod landet (kulturen och mentaliteten) helt och hållet så det var aldrig någon kulturchock för oss. Men det finns också mycket positivt med Usa, så som parkeringsservicen och restauranger eller hotell. Varför är inte det så här också? Jag skulle verkligen vilja slå ihop det bästa av båda världarna för att skapa det perfekta landet."
Bill: "Bara visa -och greencard formaliteterna påminner oss alltid om att vi inte är amerikaner. *skrattar* Jag förknippar också alltid ordet hem med isterkakor och tyskt bröd."
Tom: "Ja, och rostade mandlar."
Bill: "Ja, just det! [Det är så] smaskigt!"
Tom: "Och jag älskar anis-godis."
Bill: "Usch!" *Tom skrattar*
 
Eran karriär startade när ni var 15 år, nu är ni 25. Känner ni er vuxna?
Tom: "Ärligt? Jag känner mig mindre vuxen i dag än när jag var 15 år."
Bill: "När jag var 15 år hade jag när folk bad att få se mitt leg. Till exempel... (pausar en kort stund) när jag ville köpa alkohol. *båda skrattar* Förr kände jag mig redo för allt. Jag ville tjäna mina egna pengar, bo själv och ha ansvar för så mycket som möjligt. Men varje gång jag släpper visa mitt leg nu frågar jag alltid mig själv: "varför?" *skrattar*
Tom: "Sedan jag skaffat skägg frågar folk knappt mig om det."
 
Tror ni att kvinnor ser er som yngre eller äldre?
Bill: "För inte så länge sedan var det en kvinna på en fest som ville veta hur gammal jag var. Jag bad henne gissa. Sen tittade hon på mig, funderade lite och sa: "34 kanske?" Det chockade mig. Och vad gör hon sen då? Jo, hon gör det ännu värre genom att säga "Det är så svårt att säga med din kostym." Och jag sa: "Vilken kostym?" Hon sa: "Du har ju så mycket tatueringar och piercings." Det var overkligt."
Du lär väl aldrig se henne igen.
Bill: "Absolut inte. Men i slutändan sa hon att mina ögon såg väldigt unga ut." *båda skrattar*
 
Finns det några nackdelar med att vara vuxen?
Bill: "Jag kan inte återhämta mig lika fort efter att ha festat en hel natt. Jag tänker alltid: "åh herregud, kolla på mina påsar under ögonen!" eller "vi borde dricka mindre!". Vi märker att vi måste ta hand om oss mycket mer."
Tom: "Vi kanske också borde leva efter den där nyttiga Los Angeles-livsstilen. *skrattar*
Mer sallad, mindre burgare?
Tom: "Vi har tur för vi kan äta vad vi vill utan att gå upp i vikt."
Bill: "Alla män i våran släkt är väldigt smala fram tills de når en viss hög ålder. Men jag måste erkänna att vi äter väldigt onyttigt."
Ni kompenserar väl ohälsosam mat med sport ändå?
Tom: "Vi gick på gym väldigt mycket förut men vi har inte gått dit lika ofta längre."
Bill: "Jag hatar det. Vi går bara dit för att se någorlunda bra ut. Jag känner mig alltid pressad när jag ser alla vältränade killar i linnen där."
Tom: "Det finns förresten en annan positiv sak med att bo i Tyskland - man kan gömma allt under sina vinterkläder."
 
I videon till singeln "LWLYB" är du klädd avslöjande och det är en vild orgie. Vem kom på den idén?
Bill: "Jag har velat gjort en sådan musikvideo väldigt länge eftersom jag gillar sista scenen i filmen "Parfymen", som är väldigt lik våran. De var viktigt för mig att visa samkönade par, smala och tjocka, gamla och unga i videon. Jag anser att man kan bli kär i vem som helst oasvett."
 
Har ni alla samma åsikt när det kommer till beslut inom bandet?
Bill: "När det gäller kreativiteten bestämmer vi allt tillsammans. De individuell uppgifterna fördelas."
Tom: "Den enda frågan som kom upp med själva orgien var ifall vi skulle delta eller inte. Men vi kom ganska snabbt överens om att endast Bill skulle vara med."
 
Har ni, i Usa, hört talas om den stora framgången som eran kollega Helene Fischer (tysk sångerska) har haft i Tyskland?
Bill: "Jag har hört talas om det men det är svårt för mig att förstå. Hon är säkert en väldigt trevlig kvinna men jag gillar inte hennes musikstil."
 
Profil - Tom:
¤ Gitarristen gillar att "Hyde" i Los Angeles: "Det är en bar och nattklubb i ett med ett bra rökrum."
¤ Vilken maträtt går alltid hem? "Penne pasta med ketchup."
¤ Vad ville du bli när du var 6 år gammal? "Bilmekaniker."
¤ Vad måste du göra innan du går och lägger dig? (detta syns tyvärr inte på dessa scans)
¤ Vad är det mest värdefulla du har? "Bill."
 
Profil - Bill:
¤ Bill döpte sin hund Pumba efter vildsvinet i Lejonkungen: "Tack och lov så är han enkel att träna."
¤ Vad är det första du gör på morgonen? (detta syns tyvärr inte på dessa scans)
¤ Vad är det mest värdefulla du har? "Tom."
¤ Beskriv dig själv med tre ord: (detta syns tyvärr inte på dessa scans)
¤ Vad gör du innan du går och lägger dig? (detta syns tyvärr inte på dessa scans) 
Engelsk översättning: Icey @ LoveTH-Music. Svensk översättning av mig, Elina. Ge creds ifall ni använder detta. 

Kommentarer
Postat av: Emma

tack för översättningen x)

Svar: Varsågod! :)
KaulitzAndTheGs

2014-11-01 @ 12:25:16

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0