"Wetten, dass..?" Erfurt, Tyskland - 4/10 2014

 
Link
~~
Galenskaperna fortsätter!
 
Bill: "Får vi en blombukett?!"
Nej, du får ingen men Gustav sa att han så gärna ville ha en under gårdagens genrep. Han sa: "jag går bara på "Wetten dass..?" om jag får blommor." Gustav, kom ner och sätt dig med oss så får du blommorna sen!" Dåså, alla till soffan! Här har du, Gustav! Här är dina blommor! Följ mig killar! Bill, Tom, Georg och Gustav. Kul att ha er här! Det var 5 år sedan sist nu... Men ingen comeback. De glömde bara att jobba."
 
Benedikt, har du lyssnat på Tokio Hotel förut? Var det "ditt" band?
Benedikt Höwedes: "Tja, för att vara ärlig så var det inte min smak i början. Men det kanske ändras nu?"
Så Bill, tycker du att... Wow, det är så kul att du är tillbaka! Tycker du att galenskaperna har börjat om på nytt nu? I dag tog jag en titt framför erat hotell och alla stod där igen.
Bill: "Ja, vi har märkt att galenskaperna har börjat om igen. Men vi har också haft mycket fritid och tid att vila upp så vi är redo. Det känns bra!"
Tom: "Ja, och jag såg fram emot att få träffa Megan Fox! Vart tog hon vägen?"
Tja, hon var tyvärr tvungen att åka. Hur upplever ni allt just nu? Jag minns en tid då fansen kastade tandställningar upp på scen när ni klev ut. Har det ändrats till tandproteser nu?"
Bill: "Ja, jag gillar båda. Tandställning eller tandprotester, vem bryr sig? Men det känns faktiskt väldigt bra och vi såg bandet med fyra personer för några dagar sen också. Men överlag känns det bra och vi är nöjda med albumet, låten och all feedback är fantastisk! Det har gått bättre än förväntat så vi är väldigt nöjda."
 
Vad får du... Jag menar i Los Angeles, hur mycket tid spenderade du där Tom?
Tom: "Ehm, i ungefär fyra år."
Märker ni allt som händer här i Tyskland när ni är i Los Angeles och hur hela musikindustrin har förändrats."
Tom: "Vi märker mycket! Men musikindustrin har VERKLIGEN förändrats. Jag menar, när vi började spela så hade Facebook precis skapats och det var inte så stort som det är i dag. Vi tog inga selfies utan vi skrev autografer..."
Bill: "Den här gången ställde vi oss frågan "borde vi ens printa ut autografkort istället?" för de flesta vill inte ha autografer längre, utan ber om att få ta kort med en och ifall du säger nej säger de att de inte vill ha något alls."
Det är ganska häftigt att ni upplever det. Ni pratar som om ni vore gamla farbröder: "på min tid var det annorlunda och mycket bättre!"
Bill: "Det var verkligen annorlunda förr!"
Ni var kvar här under den tiden, eller hur?
Georg: "Ja, vi stannade kvar i Magdeburg."
Georg och Gustav stannade i Magdeburg. Hade ni kontakt med varandra?
Georg: "Ja, hela tiden. Vi flög ofta över och träffades."
Bill: "Jag gillar inte att du använder min guld-mikrofon. Har vi inte en kvar?"
Det är också grejen mellan er killar. Har vänskapen hållt genom alla åren? Alltså ni började trots allt när ni var väldigt unga.
Gustav: "Ja, definitivt, och det kommer alltid att vara så. Det är som vårat längsta förhållande."
Jag träffade er en gång för många år sedan. Ni minns det säkert inte för det var bara en snabbis. Men jag hoppas att ni klarar er igenom galenskaperna och överlever det. Håller ni inte med?
Bill: "Tja, jag har alltid trott att vi skulle överleva det men pausen var välbehövlig för alla. Vi behövde helt enkelt en paus. Vi pratade aldrig om hur länge eller så, så vi hade ingen deadline. Vårat skivbolag gav oss ingen deadline heller så vi sa att vi kommer tillbaka nån gång med bra musik. Nu blev det ju så att pausen var betydligt längre än vi hade tänkt. Vi ville släppa något förra året men vi bestämde oss för att ta ett till år istället." 
Och nu går allt som smort! Nu spelar radio musiken till bandet som brukade modifiera sig för att håret inte var rätt eller något.
Bill: "Jag tycker fortfarande att Georg's hår är fult. Men vi hörde våran låt på radion för första gången i Tyskland eftersom vi aldrig lyssnade på radion förut. Det kunde hända någon enstaka gång i andra länder. Vi hörde låten på väg till Berlin och tänte att det är en stor framgång."
 
Det är ganska svårt att tro va? När ett sånt framgångsriktband hör sin egen låt för första gången på radio. Nu skulle jag vilja utöka våra gäster med en man, som jag antar Bill känner väldigt väl. Han är även ett stort Tokio Hotel fan. Ni har också erfarenheter av varandra då ni gick genom natten för det underbara programmet på ARTE (tysk TV kanal). [...]
 
Du [Wolfgang Joop] säger ut som Tokio Hotel's förlorade bandmedlem.
Wolfgang Joop: "Jag ser snarare ut som deras morfar! Vi har inte heller sett varandra på fyra år, eller hur?" [...] 
Engelsk översättning: LoveTH-Music. Svensk översättning av mig, Elina. Ge creds ifall ni använder detta.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Off topic men är det någon som vet om Tom och Ria fortfarande är tillsammans? Har ju inte kommit några nya bilder på dem på länge...

Svar: Skulle inte kunna tänka mig annat. Men... Tja, det behöver ju inte betyda att de inte är tillsammans. XD
KaulitzAndTheGs

2014-10-06 @ 12:02:04

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0