[JustJared.com]: Bill Kaulitz retas med nytt projekt

Tokio Hotel's Bill Kaulitz retas med nytt soloprojekt, "Billy"
Bill Kaulitz har släppt en trailer för hans nya soloprojekt Billy!  
 
Den 26-årige frontmannen i Tokio Hotel släpper en ny låt som heter "Love Don't Break Me" den 29/4. Den nya låten är en del av ett konstprojekt som inkluderar en svartvit kortfilm och en 128 sidor fine art fotobok. Billy kommer att anordna en fotoutställning samt boksignering i Los Angeles, Berlin, Paris och Milano för att marknadsföra utsläppet. 
 
"Jag ville inte bara göra ett traditionellt musikutsläpp med mitt första soloprojekt", säger Billy i ett uttalande. "Jag ville ha friheten att kunna utforska andra omården i mitt liv som jag är passionerad för, såsom konst och mode. Jag kände att ett enkelt musikprojekt inte skulle fullfölja min vision som soloartist." 
 
"Jag ville gå in i studion och experimentera med nya ljud och inte hålla tillbaka kreativt", tillägger han. "Jag skapade en miljö där jag slapp känna press och kunde testa nya saker utan att behöva oroa mig över försäljningssiffror eller marknadsföring och bara fokusera på att skapa." 
Svensk översättning av mig, Elina. Ge creds ifall ni använder detta - Källa.

Kommentarer

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0