De Bravo #4/2009: Akutoperation för Gustav!


Först bara magsmärta och sedan en akutoperation!
Tokio Hotel's trummis Gustav på sjukhuset!

Dramatik för Tokio Hotel's trummis Gustav Schäfer (20)! Magdeburgaren fick akutopereras i hans hemstad. Bristande blindtar, livshotande! En exklusiv intervju på hans sjuksäng...

Du fick en akutoperation för dina blindtarmar. Vad hände?
Gustav:
"Två dagar efter nyår vaknade jag upp med en hemsk magsmärta. Jag gjorde lite té till mig själv och trodde att det skulle försvinna efter ett tag. Det kändes bra till och från, men sen blev smärtan värre på kvällen och jag bestämde mig för att ringa en vän."

Åkte du till sjukhuset på en gång?
Gustav:
"Nej, dumt nog. Jag ville inte åka till sjukhuset. Jag underskattade hela grejen. Min vän kom över till mitt hus och tack och lov övertalade mig att åka till sjukhuset trots allt."

Opererade dem dig på en gång?
Gustav:
"Läkarna gjorde först små tester och efter det tog dem mig direkt till operation!"

En bristande blindtarm kan vara väldigt farligt. Hur illa var det?
Gustav:
"Läkarna sa till mig att ifall jag hade åkt dit senare kunde det ha slutat mycket illa. Det var väldigt nära. Självklart vet man att en bristande blindtarm kan vara farligt, jag förstår inte mig själv varför jag agerade på det sättet jag gjorde. Jag är skyldig min vän mycket."

Hur gick operationen? Hur lång tid tog det? Känner du fortfarande smärta?
Gustav:
"Operationen tog ungefär en timme och jag var bedövad under tiden. Läkarna gjorde tre små hål i min mage. De genomförde operationen på så sätt och tre dagar senare, 5 januari kunde jag åka hem från sjukhuset."

Har du fortfarande smärta?
Gustav:
Jag känner knappt smärtan längre, men min mage känns inte så bra heller såklart... 
Svensk översättning av mig, Elina. Ge creds ifall ni använder detta.

Kommentarer
Postat av: Fannäy

Aaaw...

2009-01-14 @ 18:38:27
Postat av: emmelie

Fyfan alltså.

Tack Gustavs kompis!!

2009-01-14 @ 20:29:55
URL: http://emmelieholmberg.blogg.se/

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0