[Musiqtone.com]: Tokio Hotel intervju


Tokio Hotel har erövrat världen: de är inte bara ett extremt framgångsrikt band i Europa utan de är också ett extraordinärt band i Usa. Bara för några veckor sedan vann dem ett pris för Best Group på EMA's: det visar att de verkligen har vad som krävs. Vi fick prata med killarna och kommer att ger er information om hur de ska nå ut till sina fans igen nästa år!

Ni vann precis ett pris för Best Group på EMAs genom att slå Black Eyed Peas, Green Day,
Kings of Leon och Jonas Brothers. Hur känns det att lyckas slå såna kända band?
Bill:
Det känns bra och vi är väldigt hedrade att få vara nominerade med de banden! Vi beundrar och respekterar dem väldigt mycket och att vinna i den kategorin är helt otroligt. Tack till våra fans igen... Ni är bäst!

Jag vet att ni är väldigt kända i Europa men hur känns det att veta att Usa stöttar er lika mycket?
Tom:
Vi är glada över det. Jag menar, att vara ett ungt band från Tyskland och att ens få chansen att släppa skivor i Usa är en dröm som blev sann. Då vi var 13 år ville vi bara bli upptäckta och se vart vi är nu. Jag menar, det är fortfarande bara början för oss i Usa men det är redan helt galet.
Bill: Än så länge har vi haft det fantastiskt under våra Usa-resor och jag hoppas att vi kan komma tillbaka snart 2010.

Fans har undrat varför det är sån stor skillnad på översättningarna av texterna på låtarna på Humanoid albumet?
Bill:
Tja, man måste se dem som två olika versioner. Det är inte en direktöversättning men generellt sätt så har de samma känsla och betydelse. Denna gång skrev vi på engelska och tyska samtidigt.

Vilka är era favoritlåtar på det nya albumet?
Tom:
När man jobbar på ett album så länge och intensivt är det väldigt svårt att välja en favoritlåt. Jag gillar faktiskt allihopa. Automatic, Noise och våran nästa singel World Behind My Wall är mina favoriter just nu men det kanske ändras nästa vecka..;-)
Bill: Det är en svår fråga, det är som att fråga någon vilket av deras barn de gillar mest! Just nu gillar jag verkligen Phantomrider och Dogs Unleashed.

Vilket är eran pinsammaste händelse på scen?
Tom:
Det är mer innan vi kliver på scen. Vi har scenskräck så inget är värre än minuterna innan man kliver upp på scen. När vi väl är där uppe är allting bra.

Vad inspirerade er att börja med musik?
Bill:
Ingen eller inget speciellt inspirerade mig riktigt. Det kändes bara naturligt och jag visste att det var vad jag ville göra resten av mitt liv redan vid 5 års ålder.

Om ni fick samarbeta med någon, vem skulle det bli?
Alla:
Steven Tyler skulle vara häftigt...!

Om ni fick ändra på en sak inom musikindustrin, vad skulle ni förändra?
Bill:
Att få folk att förstå att inte betala för musiken är att förstöra konsten och artisterna - speciellt nykomlingarna.

Vad kan fans förvänta sig från er nästa år?
Tom:
Vi kommer att börja våran turné 2010 och vi är väldigt spända över det. Speciellt efter en lång tid i studion så kommer det bli fantastiskt att få stå på scen igen och träffa alla fans.
Bill: Vi har förberett några häftiga saker för den här turnén så alla kan förvänta sig lite överraskningar. Förhoppningsvis kommer vi till Usa mot slutet av 2010 för konserter.

Har ni några tips för blivande musiker?
Bill:
Följ erat hjärta och var bestämda. Låt ingen säga åt dig vad du kan göra eller inte kan göra.
Tom: Och följ inga råd ;-) [skrattar]

Finns det något som ni kan tänka er att göra i framtiden förutom musik eller är det något ni vill göra hela livet?
Tom:
Nej, inte riktigt - detta band är vårat liv och vi hoppas att kunna fortsätta väldigt länge.
Bill: Precis! Om inte detta hade funkat har jag ingen aning om vad jag hade gjort annars - det finns inget förutom musik som känns lika perfekt.

Har ni något att säga till era fans här på Musiqtone?
Bill:
Ja, tack så mycket för allt erat stöd. Utan er skulle vi inte vara här - vi ses i en stad nära er 2010.
Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall ni använder detta - Källa.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Tom: "Vi har scenskräck" haha ;p

2009-11-20 @ 14:22:18
Postat av: Emilia

Jag älskar dina översättningar =D <3 men de finns en blogg som typ alltid kopierar dom fast ändrar lite här o där så dt inte ska se ut som samma .. fast de kanske du vet redan ? schwarz blogg



tack så mycket för Översättningen iallafall .. Kommer dom åka till Asien ( de stog ju de i nån artikel att dom skulle satsa på UK , Asien och Sydamerika myt bortsett från Europa 2010) innan Usa tro ?!??

2009-11-20 @ 14:26:06
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

Linnéa

Det kan man inte tro va? 8D lol.



Emilia

Mja du.. ;p Lugnt! Säkert, det har även blivit sagt från flera folk som anordnar konserter samt någon insider källa från Universal att de ska göra en andra Europa turné så det lär väl bli: Europa [andra turnén i framför allt Öst Europa och andra ställen de inte har besökt på länge eller någon gång - som Israel eller Rumänien], Asien, Sydamerika, Canada och Usa eller något i den stilen. :)

2009-11-20 @ 14:30:48
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0