[Metro.se]: "Redan som små väckte vi mycket hat"


"Redan som små väckte vi mycket hat"
Tokio Hotel är tillbaka. Efter sångaren Bill Kaulitz stämbandsoperation släpper de ny skiva. De hoppas kunna lägga in Sverige på turnéplanen.

I april förra året var det många svenska Tokio Hotel-fans som blev besvikna. Den tyska gruppen ställde då in sin utsålda spelning på Hovet på grund av att sångaren Bill Kaulitz hade problem med stämbanden. Bill opererades och nu är bandet på fötter igen.

Hur känns det nu Bill?

– "Det känns bra. Allt är som förut. Men det var hemskt att svika alla fans på det sättet vi gjorde. Det är bland det värsta man kan göra som sångare", säger han då Metro möter gruppen på Sheraton Hotel i Stockholm.

Efter operationen har Tokio Hotel haft två turnéer i USA vilket har fått svenska fans att reagera. På sajter skriver många att gruppen har svikit Europa. – "Vi kan inte slita isär oss och vara överallt. Vi gör vårt bästa att tillfredsställa alla önskemål. Under 2010 planerar vi att göra en stor turné och då vill vi gärna komma till Sverige. Inget är bestämt men vi tror säkert att vi kommer hit", säger Bill.

Det verkar som att man antingen älskar eller hatar er? Känner ni också så?

– "Ja, och det är inget nytt för oss. Tom och jag har vuxit upp på det sättet. Redan som små har vi väckt mycket hat och vi vill inte ha det på något annat sätt."  

Varför har ni varit hatade som små?

– "Vi stack ut. Vi var barn som talade ut om allt och alla och det var inte så vanligt. Vi stack ut i både utseende och beteende", säger Bill.

I dag släpps Tokio Hotels singel "Automatic" och i början av oktober kommer deras åttonde album. Bill berättar att den nya skivan är annorlunda jämfört med de tidigare. – "Vi har testat nya saker och tagit lång tid på oss. Det är mycket programmering och lite mer elektroniskt. Men det är fortfarande rock förstås."

Är ni inte rädda att fansen ska tycka att det är för annorlunda?

– "Man kan höra en skillnad men så mycket har vi inte ändrat oss. Och alla är rädda för förändringar men det kan ju betyda att det blir bättre. Vi lovar att detta är det bästa album fansen har hört."

Fansens frågor till Tokio Hotel:
Sandra: Skulle ni någonsin kunna bli förälskade i någon som är tre år yngre än er?
– "Det är klart! Tre år är inte så mycket. Ålder spelar ingen roll, men nu kanske jag inte ska säga för mycket.
Jag och Bill var tidigt könsmogna", skrattar Tom.
– "Förr blev jag alltid kär i tjejer som var äldre än mig", säger Bill.

Anastasia:
Georg, hur länge tog det innan du började lita på din flickvän?
– "Det gick ganska fort. Man utvecklar känslan att veta om en människa är seriös eller inte."  
– "Georg hade dessutom bestämt sig för att ge sin oskuld till tjejen och då är det ju kärlek.
Först hade de tänkt vänta till bröllopet som är om två veckor", inflikar Tom medan de övriga skrattar.

Anastasia: Om ni skulle vara ett djur för en dag, vilket djur skulle ni vara och varför?
Georg: Jag skulle vara en örn för att jag skulle få flyga.
Tom: Jag skulle vara en hund för då får man sova länge på morgonen.
Gustav: Jag skulle vara en sköldpadda för att man får vara lat och sova vintersömn.
Bill: Jag väljer också en hund tror jag. Det beror på vem som är husse.
Om jag vore en hund skulle jag nog själv vilja vara husse till mig.
Källa - Metro.se.

Kommentarer
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

Förlåt för att jag var så seg på att lägga upp denna artikel. ;p

2009-10-05 @ 20:59:02
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Det är chill, just so you know så finns Humanoid på spotify både tyska och eng

2009-10-05 @ 21:30:04
URL: http://uuulrikas.blogg.se/
Postat av: LysiWicked

'åttonde album'?? :s nu skrev dom väl lite väl fel va?

2009-10-05 @ 22:05:59
Postat av: Anna

jag såg inte den sista frågan i tidningen :O

2009-10-05 @ 22:06:48
Postat av: Anna

och lite annat hade ändrats också :O

2009-10-05 @ 22:09:02
Postat av: Anonym

http://starlounge.msn.se/index.cfm?objectid=64552



Whut? Vet du något om detta? Har aldrig hört talas om något sånt förut.

2009-10-05 @ 22:23:57
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

Ulrika

Jag har vetat om det ett bra tag nu, jag håller koll på när allt kommer ut men jag lägger inte upp varenda liten grej som bara rör vissa länder (som tex Usa och inte Sverige) för det känns lite onödigt. Samma sak som att det står samma intervju i 10 olika artiklar, då lägger jag bara upp en av dem och inte alla 10. ;) hihi

2009-10-05 @ 23:17:59
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

Anonym

Ja, jag har redan lagt upp flera artiklar om deras uttalande om att de tog droger och piller. Tack ändå! :)

2009-10-05 @ 23:19:07
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Detta känns.. sjuk.. jag brukar aldrig läsa metro för jag pluggar på tåget när jag pendlar till skolan. & så klart läste jag inte den igår heller, men när jag gick av på stationen stog jag bokstavlingt talat och tittade på metro boxen och tänkte "ska jag, ska jag inte" & nu läser jag detta, och fick rota fram tidningen från pappersinsamlingen (för jag så klart aldrig öppnade tidningen)för att läsa artiklen själv.

Måste vara ödet som gjorde att jag tog tidningen igår B-)

2009-10-06 @ 12:36:35

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0