De Bravo #29/2006


Georg: "Jag var ofta kär!"
Skolan, tjejer, hobbys, vänner. Mer privat än någonsin! Här pratar Tokio Hotel-basisten Georg Listing [19] om sitt privatliv!

När jag började skolan, var jag helt förstörd. Men den första dagen var det roliga över. Jag ville egentligen inte plugga. Det bästa med skolan är att man träffar sina vänner varje dag. Jag gjorde uppror ofta, speciellt i 7e klass. Där ville jag veta mina gränser. Men sen lugnade jag ner mig och gick bra ihop med lärarna. Jag växte upp bortskämd eftersom jag var ensam barn i familjen. Jag ville aldrig ha några syskon. Mina föräldrar är skilda, och jag bor nu med min mamma. Jag började bara gilla musik av ren tillfällighet. Två av mina vänner letade efter ny en basist till deras garageband. Det fungerade dock inte. Och efter att jag började på en musikskola träffade jag Gustav. Alla vet vad som hände sen...

Förutom musiken, är tjejer väldigt vackra [flinar]. Jag var ofta kär, även om det inte gick så bra. Ibland gjorde det mig till och med arg. Ibland måste man springa efter en tjej i ett halv år, och ändå funkar det inte. Kanske behöver man lite mer tid att få tjejen. Då borde det fungera! Förutom musik och tjejer, har jag en annan hobby: När jag var 11 år började jag spela handboll. Men jag var tvungen att sluta eftersom Tokio Hotel krävde mycket jobb och för att det inte fanns tillräckligt med tid. Men jag har fortfarande kvar mina (sport)-vänner från den tiden. Till exempel, min bästa vän Fabi från Magdeburg. Det är väldigt viktigt att ha vänner utanför bandet. Till de kan man berätta saker som: "Tom har verkligen gått mig på nerverna idag!" Vad som är konstigt för mig är: Ju kändare man blir, desto mer vill plötsligt "gamla bekanta" ha något av en.

Tidigare tänkte de inte ens på mig - och nu vill de prata med mig. Men jag vet vilka som är mina vänner nu. Vi är även väldigt goda vänner i bandet nu. Vi spenderar så mycket tid tillsammans. Vi kan allas egenskaper och vet precis hur vi ska göra för att irritera varandra. Och om någon inte är på humör, låter man bara han vara. Om bandet inte skulle lyckas så bra skulle det fortfarande vara häftigt att göra något inom musikbranschen. Men nu är det super att ha riktigt kul med bandet. De tyska fansen har gett så mycket energi och nu ska vi göra så att ni rockar på våra Open Air-konserter.
Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall ni använder detta.

OBS! Detta är en gammal artikel från 2006.

Kommentarer
Postat av: emma

ååh haha jag satt och läste exakt allting.

Det var sjukt spännande ju -

XD

2010-09-27 @ 16:34:19
URL: http://glamorousmysterious.blogg.se/
Postat av: Caroline

Han är för go Georg =DD Tack för översättningen ^^ <3

2010-09-27 @ 16:54:19
URL: http://tokiohotelfans.se

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0