(presskonferens) Berlin, Tyskland - 2/10 2014

 
Video.
~~
Kvinnan: "Mina damer och herrar, anledningen till varför ni är här i dag... Här är Tokio Hotel!"
 
Kul att se er här igen. Kommer ni att stanna i Tyskland nu eller åker ni tillbaka till Usa?
Bill: "Öhm... Planen är att vi går lite saker i Tyskland nu, sedan åker vi till Frankrike och Italien efter det. Sen åker vi tillbaka till Los Angeles. Jag tror jag måste hålla micken närmare... Tja, det blev bara så att vi börjar här och sedan.. Eh, ja, så flyger vi tillbaka till Los Angeles."
 
*ljudet fungerar inte så bra*
 
Kan du vara vänlig och säga det igen.
Bill: "Ja, vi börjar här i Tyskland nu med de första datumen, vi har redan gjort lite saker i Usa, och efter Tyskland åker vi vidare till Frankrike, Italien och sen tillbaka till Los Angeles innan vi åker till Sydamerika."
Ni besöker "Wetten dass.." på lördag. Vad förväntar ni er?
Bill: "Jag tror det är våran tredje gång som vi är med i programmet. Men vi ser fram emot det för programmet läggs ju snart ner. Så vi ser fram emot att få vara med en sista gång."
Tom: "Det kommer bli kul! Megan Fox ska vara med också..." *publliken skrattar*
Bill: "Ja... Vi kommer att presentera våran singel "Love Who Loves You Back". 
 
Video
~~
Välkomna tillbaka! Min första fråga är: hur känns det, är ni nervösa över denna comeback och vad förväntar ni er, tror ni att ni kan leva upp till framgången och hur viktigt är det för er? 
Bill: "Tja, det känns inte riktigt som en comeback för oss eftersom... Tja, såklart har vi inte gjort ett album på ett tag men vi har inte lagt ner eller så. Vi tog bara tid på oss att göra albumet. Ehm.. Ja... Vi ser fram emot det. Vi har jobbat på det så länge och när man är i studion så pass länge blir det alltid spännande att få dela med sig av materialet med världen. Allt har varit hemligt. Inte ens vårat skivbolag har fått höra något förrän två veckor innan det "skickades ut". Så att få dela det med världen är självklart oerhört roligt. Men visst är vi nervösa också!"
Tom: *avbryter* "Vi kom precis ifrån vårat första live genrep. Vi hörde Georg och Gustav spela live igen, och jag måste faktiskt säga att de var lite ringrostiga så där." *publiken skrattar*
 
Och vad förväntar ni er nu från era fans? De var också en anledning till er flykt. Hur är eran relation med dem nu?
Bill: "Nej, våran relation med våra fans är bra. Vi älskar deras stöd. Det är helt otroligt! Det är inget vi tar för givet heller. Speciellt inte när man inte har släppt något nytt på så länge. Deras feedback har också varit väldigt givande. Vi var väldigt överraskade att det faktiskt var så många som väntade på ny musik, så feedbacken vi har fått är bara härlig!" 
 
Vad var anledningen till den sexuella, vad det nu var... I "Girl Got A Gun", en blå björn..."
Tom: "Det är Toko, vår nya maskot. Vi ville faktiskt ha med honom här i dag men han fastnade i tullen... Så därför är han inte här. Men för att vara ärlig så la jag inte märke till hans kuk förrän mycket senare... I videon handlar det inte så mycket om penisen utan mer om själva konsten. Och ehm... Omslaget för "Love Who Loves You Back" var bara väldigt roligt, eller så var det bara jag som tyckte det." 
Bill: "Nej, men helt ärligt så tänkte vi inte att den mjuka leksaken skulle... Tja, vi tyckte det var roligt och det kanske får folk att häpna, men videon innehåller också massa andra saker som vi tänkte skulle vara häftigt. Tekniken bakom videon var ganska cool. Det är helt annorlunda mot vad vi gjort förut. Regissören, som vi jobbade med för första gången, var väldigt häftig. Så den mjuka leksaken var inte videons höjdpunkt för oss."
 
Vad säger ni om orgie(n) i "Love Who Loves You Back"?
Bill: "Tja... Jag har alltid velat göra en sådan video och ehm... Jag gillar videon "Parfymen" och har alltid tyckt att den filmen är fantastisk, och själva idén om det har jag haft länge. Jag ville egentligen göra det redan med förra albumet: istället för att göra parfym, så skapar vi musik som får folk att delta i orgies. Jag ville som sagt göra det tidigare men möjligheten fanns inte. Men chansen kom med den här låten och ja, vi gjorde det nu." 
Engelsk översättning: Herzblut @ THInfo. Svensk översättning av mig, Elina. Ge creds ifall ni använder detta. 

Kommentarer

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0