[Expressen.se]: Kleerup samarbetar med Bill Kaulitz

[...] "Låtarna är mindre privata"
Nu är albumet uppdelat på tre. I oktober kommer första delen, ett minialbum med gästsångerskor som Maja Ivarsson, Jenny Wilson, Susanne Sundför och Nikki & the Dove. Nästa år kommer ytterligare ett minialbum och en fullängdare. På dem medverkar bland andra Veronica Maggio, Faye och Bill Kaulitz från Tokio Hotel. Redan i dag släpps 80-talsstänkaren "Let me in". 
 
- "De här låtarna är mindre privata än det jag skrivit tidigare. Men de handlar om man och kvinna och hur det kan gå, byggt på mina egna och på vokalisternas erfarenheter. Soundmässigt är det som en blandning av mitt band "Me and My Army" och min första skiva", säger Andreas Kleerup bakom sina solglasögon. 
Källa: http://www.expressen.se/noje/kleerup-skillnad-pa-sorg-och-pa-angest/

Kommentarer

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0