[Interview.de]: BILLY pratar kärlek, Los Angeles och baksmälla

BILLY pratar kärlek, Los Angeles och baksmälla 
 
Är det enklare att lida som en artist? 
Bill: "Budskapet av hela albumet är att jag kan lida lika mycket av att ett förhållande tar slut som vem som helst. Jag går igenom samma sak; jag blev bedragen, jag fick mitt hjärta krossat." 
 
Hur känns sorgen som du sjunger om? 
Bill: "Jag skulle säga att det känns som att dö ungefär. Det kändes som om att jag inte skulle kunna ta mig igenom det. Jag gav så mycket att jag kände mig helt tom efteråt. Jag visste inte tillslut hur jag skulle kunna kliva upp ur sängen på morgonen. Det var bara tomhet." 
 
Vi lever i en generation där folk är rädda för att ha en intim relation, rädda för slutgiltiga beslut. Är du också rädd att komma någon för nära? 
Bill: "Jag är romantisk. Alla skämtar bort det men om man skulle hitta den rätta så tycker jag att man ska hålla fast vid den. Det är inte så många som har den turen i livet. När det väl gäller så har den där rädslan inte så stor inflytan längre." 
 
Finns det något du aldrig skulle ge upp ifall du var kär? 
Bill: "Nej. Det var även så i mitt förhållande, det som jag sjunger i låtarna. Jag skulle till och med kunna flytta till Indien direkt." 
 
Vet den här personen om att låtarna handlar om den? 
Bill: "Jag vet inte, vi har ingen kontakt längre. Men jag tror att den här personen vet för det är så mycket detaljer i låtarna som bara den här personen känner till." 
 
När du är redo att öppna ditt hjärta igen, vilken fråga borde lösas innan ni kom varann närmare? 
Bill: "Religion, till exempel. När man är för religiös blir det ofta komplicerat. Religion har aldrig spelat någon roll i mitt liv och det för mig är det okej när någon följer sin tro men jag passar inte in nånstans. Jag har problem med regler, frihet är min viktigaste tillgång." 
 
Är frihet nyckelordet för en artist när det gäller att skydda sig själv från andra? 
Bill: "Jag tänker på mer när det gäller frihet. När man har kommit till den insikten att man inte längre måste bevisa något för någon längre, då mår man som allra bäst." 
 
Att konstant behöva bevisa något för varandra är också en anledning till varför man gör slut. 
Bill: "Absolut. Jag bryr mig inte vad personen i fråga jobbar med eller tjänar. Om du kan få mig att le och ta mig till en annan värld, så har du imponerat på mig." 
 
Okej, när festade du senast med folk utan en imponerande livskarriär? 
Bill: "Väldigt ofta [gör jag det] faktiskt. Men senast var på Coachella. Jag var på Berghain i Berlin också, det var sist jag var här." 
Och hur var det? 
Bill: "Grymt! Jag åkte dit på en söndagkväll runt 01 och åkte till Kater Blau efteråt." 
Hur länge var du bakis efter det? 
Bill: "Typ en vecka." *skrattar* 
 
Folk här trängs för att komma åt dig. Ditt soloprojekt skapades med en liten grupp människor. Kan du ibland känna att du är ett ljus som brinner från båda ändarna? 
Bill: "Ja, faktiskt, men ändå gillar jag det. Jag fungerar bättre under stress. Jag gillar också att klaga på det sen. Jag får dumma idéer när jag har tråkigt." 
 
Du bor i Los Angeles. Hur har staden förändrat dig? 
Bill: "Jag är fortfarande den "konstiga européen". Jag går och lägger mig 06 på morgonen, äter väldigt onyttigt trots att jag är vegetarian. Jag är inte så förtjust i yoga." 
 
Är Los Angeles staden du skulle vilja bo i för alltid? 
Bill: "Nej, Tom och jag planerar att flytta till Thailand snart för att uppleva ett helt nytt liv. Förutom det skulle jag vilja flytta till Italien, mitt favoritland. De är, för det mesta iallafall, så stilrena där!" 
Svensk översättning av mig, Elina. Ge creds ifall ni använder detta - Källa

Kommentarer

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0