[RuhrNachrichten.de]: Även Kaulitz sitter vid julgranen...


Tokio Hotel: Även Bill och Tom sitter vid julgranen med sin familj
Hamburg - En lugn jul, det är vad bandet Tokio Hotel har sett fram emot i år eftersom tiden innan jul har varit väldigt stressig: Bill, Tom, Georg och Gustav har fastnat iförberedningarna för deras "Welcome to Humanoid City"-turné. Dessutom tog bandet lite tid för att prata om musik, deras liv som kändisar och julen med Susanne Linnenkamp.

Övar ni redan inför turnén?
Tom:
Ja, vi förbereder för turnén. Denna kommer att bli den mest utarbetade Tokio Hotel showen. Alltså, vi går igenom intensiva turné förberedningar - som band övar vi i Hamburg och sedan senare med hela teamet i London.

Ni lovade fansen en utav de bästa och mest spektakulära Tokio Hotel showerna någonsin...
Gustav:
Ja, scenen kommer att bli fantastisk.
Bill: Det är en ny och sensationell scen - lite utomjordisk och väldigt stor. Det finns 6-7 meter breda konstruktioner. Mycket kommer hända: Vi jobbar med pyroteknik och vissa rörliga element. Turnén heter "Wecome To Humanoid City" och kommer verkligen bygga våran egen Humanoid stad, i varje stad vi ska spela i.

Ni har också lovat att spela flera av de nya låtarna men det verkar som om era tyska fans inte ens vill höra dem. Ni åkte ut från topplistorna ganska fort...
Bill:
Det är en falsk slutsats. Vi har alltid haft som ett språng på listorna i några dagar. Vad andra artister säljer i en länge period, säljer vi på några dagar. Det betyder alltså att våra album tappar på listorna eftersom alla redan har köpt dem. Humanoid är, än så länge, de mest framgångsrika Tokio Hotel albumet.

Kritiker anklagar er för att ni försummar era tyska fans på sistone...
Tom:
Den anklagelsen är förståelig eftersom våran karriär började i Tyskland och vi var på turné med våran första skiva där. Nu måste vi resa till 100 olika länder. Vi försöker hålla det balanserat.

Eran musik låter mer mogen, vill ni bort från tonårsstämpeln?
Georg:
Vi tog tiden vi behövde med det nya albumet. Innan det var vi alltid på turné och spelade otroligt mycket. Vi spenderade ett år i studion för att få se vilken typ av musik vi ville skapa. Det var inte ett beslut för att få det att låta mer moget utan snarare en naturlig utveckling.
Tom: Man skapar musiken man känner för studen och de människor som känner för det också, lyssnar på det. Oavsett ifall de är äldre eller yngre - ärligt sagt - så bryr vi oss inte om det.

På den senaste turnén, i Dortmund, hade ni lite problem med myndigheterna eftersom tonåringar campade utanför arenorna i veckor. Vad  kan ni göra för att undvika detta i framtiden?
Bill:
Jag vill inte undvika detta. För oss som band är det härligt med fans som väntar så länge för att se oss.

Med eran nya turné kommer ni att vara i Oberhausen regionen igen. Varför?
Tom:
Eftersom vi har massa härliga fans där. 30 städer på nästan två månader, ett ansträngande schema...
Georg: ...det kan man säga, ja.

Och du, Bil, blir magrare och magrare. Fansen är oroliga och frågar sig själva ifall du kan genomföra turnén.
Bill:
Visst, en sådan turné blir jobbig men jag skulle inte göra det ifall jag inte trodde att jag kunde genomföra den.

Hur förbereder ni inför turnén fysiskt: Slappar ni eller tränar?
Bill:
Jag föredrar att slappa men eftersom jag inte har så mycket tid att göra det så vill jag sporta lite, för att komma i form för en show på denna enorma scen. Vi kommer att ta med oss ett litet gym på turné med oss.

Tydligen så kan du inte gå och shoppa själv mer...
Bill:
Ja, det stämmer. Jag är tacksam för livet jag lever nu men det finns också dåliga sidor med det. Som Bill Kaulitz så har man inte ett privatliv längre. Så är det bara.

Vem köper saker till dig?
Bill:
Personliga assistenter.

Julshoppar?
Bill:
Det är också våra personliga assistenter som gör det eller så beställer jag något från internet.

Hur kommer ni fira eran jul?
Tom:
På det traditionella viset - vi kommer att sitta vid julgranen med våran familj.

Och kommer ni sjunga "Stilla Natt"?
Bill:
Absolut inte...
Gustav: ...om vi skulle det så skulle det bli en rock version..
Bill: ...Nej, absolut inte. Jag gillar inte att sjunga jullåtar. Jag har alltid hatat det, det är så okreativt för mig.

Tack till Loren för engelsk översättning. Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall ni använder detta - Källa.

Kommentarer

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0