Tokio Hotel's Alloy Blogg - 2008

Måndag - 11e Februari 2008:
"God morgon allihopa! Mitt namn är Bill Kaulitz, och jag är sångaren i Tokio Hotel - ett tyskt rock band. Klockan är 02:30 på tisdagsmorgonen, och bandmedlemmarna (min tvillingbror Tom, Gustav och Georg), och jag kom precis tillbaks till vårat hotell i Berlin. Vi hade en trevlig kväll på en enorm TV-gala här i Tyskland. Vi fick pris för Best Music - National" och uppträdde med vår låt "1000 Meere". Det var fantastiskt! Bortsett från vårat band, var de gäster som Hillary Swank och Robert De Niro! Det var ett intressant ögonblick att träffa dessa människor personligen, speciellt efter att ha sett flera av deras filmer.

Klockan är 02:40 nu, och jag borde gå...måste fortfarande gå och packa min resväska för morgondagen. Vi måste lämna hotellet runt 05:20 på morgonen för att åka till Berlin's flygplats. Vår destination är Montreal, Kanada för att ha vår FÖRSTA konsert i Nord Amerika NÅGONSIN på lördag. Det är ganska roligt, men läskigt på samma gång. De senaste två åren, har vi uppträtt mycket runt om i Europa, men nu är vi redo att krossa Atlanten och göra vårt bästa försök där. Det är en dröm för oss att få den chansen. Håll ögona öppna - Jag kommer berätta för er hur den första konserten gick. Åh gud, klockan är 02:50 nu...måste gå! Hade så bra och hejdå. Bill."


Tisdag - 19e Februari 2008:
"Vi kom till Kanada förra torsdagen, och vi är i Toronto just nu. Jag sitter på mitt hotellrum, funderar på att vara här och jag måste säga att vi älskar det. Vi har gjort två konserter, en i Montreal i lördags och en i Toronto i söndags kväll. Mellan det, gjorde vi massor med intervjuer. Vi blev väldigt överraskade när vi kom hit - vi förväntade oss att ingen skulle veta vilka vi var. Vi såg oss själva sälja biljetter till våra konserter på gatorna för att åtminstone ha några som kunde dyka upp, men båda konserterna blev slutsålda!!! Våra fans väntade på oss överallt - skrek, gapade, pratade på tyska, sjöng våra låtar, och, jag måste tillägga, de såg väldigt bra ut! Jag såg många vackra tjejer i båda städerna, vilket gjorde mig väldigt glad!

Idag besökte vi CN Tower, det var väldigt roligt - det är såååå högt. Georg mådde inte så bra bara för att han är höjdrädd, men när man tänker efter, så är han alltid rädd för något. Hur som helst, efter det var vi på MuchMusic, vi var där som gäster på ett program. Vi lärde programledarna några tyska ord (vilket var riktigt kul) och uppträdde med "Ready, Set, Go!" live - det var väldigt häftigt det också. Tja, jag måste gå för att jag måste packa mina saker. Vi flyger till Los Angeles imorgon. Ni ska se mitt rum - mina kläder är överallt, det kommer ta timmar att packa. Vi hörs snart - ta hand om er! Tom."


Måndag - 25e Februari 2008:
"Hej allihopa, det är Tom igen. Idag är det våran sista dag i New York. Imorgon åker vi tillbaka till Tyskland för vår European Tour repidtion. Starten kommer bli den 3e Mars i Bryssel (det ligger i Belgien), så vi måste iväg. WOW, denna Nord Amerika resa var galen. Först, fastnade vi i Toronto för att det var massvis med snö, och det tog oss två dagar att komma till Los Angeles! Efter det, kom vi knappt komma till New York eftersom vårat flygplan hade teknisa problem - det är definitivt inte roligt att spendera tre dagar på en flygplats bredvid Georg (han luktar inte så gott) ;-) Men nog om det - vi ska snacka om de bra grejerna! Vi blev helt häpna av er alla. Det var så fantastiskt att se hur energifyllda och glada ni var...ni fick oss verkligen hemmastadda, speciellt mig! Jämfört med de andra bandmedlemmarna, fick jag massor av telefonnummer från de allra vackraste tjejerna ;-) Så uppenbarligen, kan jag knappt bärga mig tills vi kommer tillbaks. Nästa gång: Ni kanske kunde ge de andra bandmedlemmarna en chans också. Det är allt för idag - TACK SÅ MYCKET för allt och vi ses! - Tom."


Måndag - 3e Mars 2008:
"Hej allihopa, det är Bill idag. Vi kom precis från or fantastiska resa i Kanada och Usa. Vi lämnade New York förra onsdagen, dagen efter vår andra konsert. Jag kan fortfarande knappt tro hur fantastisk denna resa var och hur underbara ni har varit. Vi förväntade oss inte det stödet alls. Ni ROCKAR! På kvällen, efter timmar av förseningar, kunde vi lyfta till Tyskland. De andra tre killarna skulle ha åkt tillbaka till studion i Hamburg för att börja med repidtionen medans jag skulle göra ett annat jobb i Berlin. Så vi delade på oss efter att vi kom till Frankfurt. Som vanligt verkar det som, blev flyget till Hamburg inställt - igen. (Jag undrar verkligen vad som pågår med vårat resande - varje flyg vi tog denna resa blev antingen försenat eller inställt.) Hur som helst, som vanligt, jag var tvungen att jobba medans de andra killarna fick ledigt! ;) Så jag åkte till Berlin för fotograferingen på fredagen. Tom, Gustav och Georg kommer börja med repiditionen för turnen på måndag. Inte jag, eftersom jag redan kan allt. Jag kommer följa med på repiditionen när de är klara. Så jag antar att vi är kvitt denna gång! ;) Åh gud, vi är väldigt förväntansfulla att starta vår tredje Europa turné den 3e Mars. Vi kommer ta med er på en resa - så håll ögona öppna! Förresten, tack för alla kommentarer här på Alloy.com... Vi hörs snart! - Bill."


Måndag - 10e Mars 2008:
"Hej allihopa, det är Bill från Tokio Hotel igen. Vi började precis vår tredje Europa turné igår i Bryssel. Vi hade inte så mycket tid för repidition, och den helt nya scnen fick sina sista putsningar de sista minuterna - scemat var illa! Hur som helst, på söndagsmorgonen, blev vi hämtade klockan 7 av våra turnébussar... JA! ÄNTLIGEN, tänkte jag, NU ÅKER VI TILL BRYSSEL!! Detta är den första turnen som vi har två bussar - Gustav och Georg delar på en, likaså gör Tom och jag! När vi kom till arenan i måndags, såg vi våran scen för första gången - den är fantastisk. Efter att vi sett den, gjorde vi vår första konsert! Hela alltihopa är uppsat på ett helt nytt sätt så allting är annourlunda, vilket är mestadels varför vi nästan blev galna med tiden då vi skulle spela. De andra tre killarna och jag tänkte på allt som kunde gå fel och allting vi absolut skulle glömma. Men när vi väl var på scenen, funkade det perfekt, och nu är vi glada. Idag, spelade vi i Rotterdam, men vi berättar mer nästa gång. Hade bra! - Bill."


Måndag - 17e Mars 2008:
"Jag sitter i våran turnebuss. Klockan är 03.00, och vi är på väg från Paris till Dijon! Vi spelade två kvällar i rad på Bercy (Paris) för 17.000 fans båd kvällarna. Det är sååååå fantastiskt att vara på turne. Vi reser i våra turnebusar från stad till stad. När varje konsert är klar, åker vi till nästa stad. Nästa morgon vaknar vi, gör oss klara, gör soundcheck och några intervjuer - det är ungefär så det ser ut varje dag. På vår fritid, brukar vi bland annat spela bordstennis och bordsfotboll för att hitta på roliga saker backstage. Ni blir väl inte ens förvånade att jag är den som gör alla mål. De andra försöker väldigt bra, men de har inte en chans - det är samma sak med kvinnor (LOL). Trots att jag är en nattål, måste jag gå nu! Hade bra, vi hörs sen! - Tom."


Måndag - 24e Mars 2008:
"Hej allihopa, det är Tom igen. Våra första konserter för denna turne har gått väldigt bra, och vi mår så bra på grund av det. Just nu, har vi ledigt, så vi är här i Spanien och slappar på ett väldigt läckert hotell bredvid havet. Det är ett fint ställe och har även tennisbanor. Eftersom vi har spenderat så mycket tid med bordstennis, älskar vi tennisbanorna och spelar utomhus. Själv klart, blir ni inte förvånade över att höra att jag är bäst på bordstennis, de andra har ingen chans mot mig på banan ;) Jag tycker faktiskt lite synd om dem - de försöker så mycket, speciellt Georg ... men vad ska jag göra? Tja, efter denna paus, ska vi fortsätta vår turné i Italien. Vi allihopa är förväntansfulla över att åka tillbaka till Kanada och Usa. Jag kan inte säga för mycket nu, men vi kommer definitivt tillbaks i April, och det ser ut som om vi kommer stanna längre denna gång. Håll ögona öppna för mer detaljer. Vi hörs snart! Hade bra, Tom."


Måndag - 31a Mars 2008:
"Hej allihopa, det är Tom igen! Som de flesta av er redan har hört, har vi blivit tvunga att ställa in vår "1000 Hotels European Tour" för att Bill har enorma problem med sina stämband och måste opereras. Att han måste opereras har blivit en stor besvikelse för oss - speciellt för Bill. Vi är alla tillbaka i Tyskland, och självkart, åkte jag direkt med Bill för att stötta honom och kommer vara där när han behöver mig. Bill måste besöka läkaren flera gånger om dagen, men ha i tanke att han har de bästa läkarna i Tyskland. Vi har pratat om så många saker dessa dagar för att det är så läskigt. Men mest av allt är vi besvikna för att vi blev tvugna att svika er med att ställa in resten av turnen. Det känns som om vi har svikit alla. Bill mår speciellt dåligt för detta, och jag försöker försäkra honom att det inte är någons fel. Så jag och killarna vill att ni ska vet att vi göra allt vi kan får att komma tillbaks på scen och se er alla igen så fort som möjligt...det kommer bli såååå härligt! Vi hoppas att det inte tar lång tid. Tack för alla "krya på dig"-brev ni har skickat oss - det är fantastiskt att få sånt stöd från alla våra fans där ute. Hade så bra och tack igen för erat otroliga stöd! Juste, lämna gärna en kommentar här...Bill kommer kolla upp dem så snart han mår lite bättre. Tom."


Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall ni använder detta.

Kommentarer

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0