[Bild.de]: "Det viktigaste är att det ser häftigt ut!"


Bill Kaulitz, frontmannen från megabandet Tokio Hotel, har alltid drabbats av hans annorlunda stil. Nyligen betydligt mer än vanligt...

Mörkt ögonsmink, perfekt målade naglar. I intervjun med Bild.de förklarar han allting om hans stil, pratar om den nya filmen Arthur und die Minimoys 2 och om hans första kyss. Med sina 4cm höga platåskor blir han nästan två huvuden längre än Bild.de-redaktören. "Jag har vuxit lite, jag är 188cm nu" säger Bill sittandes i den position han föredrar. "Och pga det bär jag nu klackar!" 

Och inte bara det: tuppkam som frisyr, kläder från Christian Dior och Rick Owens (rockarens favoritdesigers, Madonna bär också märket från de amerikanska designarna), massa silver smycken runt hans hals och läderhandskar. Den unga mannen vet helt klart hur man får uppmärksamhet.

Bill, hittar du dig själv med vad du bär?
Bill:
Ja, definitivt. För mig var det viktigt redan från början, att ha den friheten, att få ha på mig vad jag ville. Den största friheten är min egen kropp. Jag vill bestämma hur jag ska se ut. Att ha en stylist som bestämmer allt över mig är min största mardröm. Jag skulle aldrig kunna stå ut med det. För mig är det viktigt att jag är bekväm och jag är inte uttråkad.

Har du alltid varit så självsäker eller har det kommit nu på senare år?
Bill:
Vid första mötet med skivbolaget ville dem ge oss stylister som skulle säga åt mig hur jag skulle ha mitt hår.
Det var det första jag tog bort. Jag var 14 år då och ända sen dess var det diskussioner.

Spenderar du mycket pengar på kläder?
Bill:
Det är oviktigt om mina kläder är dyra eller inte. Tidigare hade jag inte så mycket pengar så jag gjorde mina egna, det gör jag även idag också. Jag ritar något och sedan skapar jag det. Jag har några jackor som kostade 10 Euro. Det viktigaste är att det ser häftigt ut!

Vad andra säger om din stil, är det oviktigt för dig?
Bill:
Med Tokio Hotel fanns det stunder då jag inte längre stod ut med att höra namnet. Jag kunde inte se mitt egna ansikte, hår eller något. Jag kunde inte ta illa upp för de andra om de kände så. Då var det dags att göra något annat, en annan presentation.

Tycker du att du är vacker?
Bill:
Jag är inte den typen som står framför spegeln och säger "Woah, du är så het!". Även om många andra människor tror att jag tycker så om mig själv. När andra säger att jag ser bra ut så blir jag naturligtvis glad. Man kan se det.

Hur mycket tid behöver du på morgonen?
Bill:
Med dusch, klädsel och smink så behöver jag en timme tills jag är fixad. Självklart finns det dagar så jag inte fixar i ordning mig själv. Att gå med det här håret [pekar på tuppkammen] till flygplatsen skulle vara lite jobbigt. Då sätter jag bara på mig en keps och går utan smink. Hemma går jag upp och sitter orakad i joggingkläder framför TVn - precis som alla andra.

I "Arthur und die Minimoys 2" dubbar du för huvudkaraktären. Han upplever sin första kyss...
Bill:
Ja, för att dubba en sådan sak måste man kyssa sin egna hand så att det låter äkta. Det är inte ens i närheten så romantiskt som det verkar i filmen.

När var din första kyss?
Bill:
Jag var 9 eller 10 år. Tom och jag kysste samma tjej. Han kysste henne en dag innan mig. Jag var en dag sen.
Det var hemskt! Jag trodde att den första kyssen skulle vara bra men det var hemskt. Den andra var bättre. 

Vill du ta över Hollywood härnäst?
Bill:
Det har inte funnits någon passande roll ännu. Jag tror att det är ganska svårt att hålla på med skådespeleri. Jag har erfarenheter från musikvideor men en hel film är något helt annat. När den rätta filmen kommer så kan jag tänka över det. Filmer med vampyrer är mina favoriter. Min dröm som barn skulle uppfyllas ifall jag fick chansen att vara med i en.

Bill Kaulitz i nästa delen av Twilight? Tonårsstjärnan har iallafall den rätta stilen för det...
Tack till Sara för engelsk översättning. Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall ni använder detta - Källa.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fattar inte intervjuen O_o Stämmer inte in på videon.. xD

Fast, kanske allt inte är med i den?

2009-11-24 @ 13:12:44
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

Hon som gjorde intervjun skrev ut på sin twitter att de skulle göra både en video och en artikel. =)

2009-11-24 @ 13:22:49
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0