Tokio Hotel TV Special - Nokia MusicStore ~3


Okej!
Tom:
Hej!
Bill: Dåså..

Hur känns det att ta bilder för ett nytt album efter så lång tid?
Bill:
Det var dags för det. Vi alla ser fram emot att få spela våran nya musik, att få ta nya bilder och dels för att det var som att vi inte kunde se våra egna ansikten längre.
Tom: På ett sätt kunde man ta det lite lugnt.
Bill: Ja, att få vara fri och kreativ, göra nya saker. Jag fick tillfället att klä mig fult igen. Nej, men det var dags för något nytt för att teamet har inte träffats på länge. Nu är alla tillbaka med de som man jobbar ihop med igen och det är roligt.
Tom: Det känns nytt att ta bilder efter så lång tid..
Bill: Ja, och för första gången rakade vi våra ansikten igen. Annars går man omkring helt försummande.
Tom: I fullt skägg. Ja, och Georg har gått ner massor i vikt!
Bill: Han är nästan smalare än mig, det är skrämmande!
Georg: Ja..

Allting nytt, allting annorlunda. Vad finns kvar från den gamla Tokio Hotel stilen?
Bill:
Jag antar.. Vårat gamla ljud, såklart, man kan höra det iallafall. Det finns typiska Tokio Hotel låtar men naturligtvis ville vi också testa nya grejer som programmerade trummor eller att vi spelade in med synthesizers. Vi provade bara saker helt enkelt. Även röstmässigt ville jag göra något nytt. Det finns några häftiga beats på albumet och det var lite konstigt att sjunga dem. Den här gången var det annorlunda för först producerade vi och spelade in all musik och sedan började jag sjunga. Tidigare var det annorlunda, först var det någon typ av demo.
Tom: Jag tror.. Det kommer bli några överraskningar och jag är säker att folk kommer behöva tid att vänja sig vid det men det finns också några typiska Tokio Hotel låtar. Några låtar är dock en helt ny upptäckt från Tokio Hotel's sida.

Det är inte bara ljudet som är annorlunda utan frisyren. Hur kommer det sig?
Bill:
Tja..
Tom: Ja, det är frågan. Nu har han dreads och vem var den som hade dreads först? Hur fick han idén? Det är frågan..
Bill: För att vara helt ärlig så inspirerade Tom inte mig alls.
Tom: Inte alls? Nej, nej.
Georg: Det kom inte bara av sig själv.
Bill: Nej, Tom's hår.. Jag ville inte ha några typiska dreads, jag vill inte ha naturligt färgade dreads tvinnade som Tom's. Jag ville inte ha det utan snarare ville jag ha något.. Äh, som inte såg ut som dreads utan som tjocka trådar av hår men jag antar att jag kommer ändra då och då för jag gillar att testa nya saker. För mig är det en stor roll i mitt artistliv förutom musiken och jag är tacksam för möjligheten att få göra det. Vem annars skulle gå på gatan med en sån jacka? Endast sångare och det är häftigt. Det är därför jag ibland tänker "tack för jobbet, att jag får göra det och njuta av mitt liv" och att det även finns folk [han menar oss fans] som gillar det. För mig hör allt ihop och han var också redo för en förändring. Jag övertalade faktiskt honom att göra det om jag ska vara ärlig.
Tom: Jag valde Bill's frisyr och han min. Så, några klagomål?!
Bill: Precis. I vilket fall så ville han inte klippa sina dreads!
Georg: Åh, vad sött!
Bill: Han ville inte klippa sina dreads..
Tom: Men överlag måste man säga att vi alltid gillar att förändras.
Vi är galna, även Georg. Han ändrar sitt utseende varje dag!
Georg: Ja, väldigt enkelt.
Tom: Man måste njuta av livet.
Georg: Idag plattade jag bara mitt hår.
Bill: Jag ändrar mitt hår ifall jag känner för något nytt. En ny låt eller ett nytt kapitel med bandet och dessutom tröttnar jag att se samma utseende i spegeln varje dag! Det är anledningen till varför jag gör det och jag var tvungen att övertala Tom mycket också.
Tom: Men i slutändan behövde du inte det.
Bill: Du har gjort dig själv fin!
Tom: Det har jag redan gjort..
Bill: Och det svarta håret var också min idé. Jag färgade det förresten!
Tom: Bill är en frisör - han är utbildad.
Bill: Ja, jag är en utbildad frisör, precis som alla har misstänkt redan. Tidigare ägde jag
en hårsallong i Klein Gübsen och jag var fortfarande väldigt bra på det så jag testade det igen.

Vad gör ni annorlunda med denna fotografering än de tidigare?
Bill:
Våran focus var helt och hållet på att ha en annan plats. Vi vill göra något annorlunda och nu undrar säkert alla för att vi var i en fotostudio och inte alls en sådan spännande plats. Sanningen är den att vi kommer göra mycket med datorerna. De byggde helt enkelt upp några platser efter hur vi har föreställt oss dem. Vi har en fantastisk fotograf som vi har jobbat tillsammans med, Oliver Gast, han gör häftiga saker och redan från början var vi på samma nivå. Denna gång tänkte vi att vi inte skulle stå ute i regnet eller vara utomhus i kylan utan att vi skulle stanna i fotostudion.
Tom:
Precis.
Bill: Det är väldigt avslappnande och jag är ganska så säker på att det kommer bli grymt! Hela idén var.. Jag ville, vi ville ha olika färger och lite action!
Tom: Med andra ord skulle de se ut som en del av en film.
Tack till BKth4e @ THus för engelsk översättning. Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall ni använder detta.

Kommentarer

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0