De GQ oktober 2009 - Intervju med tvillingarna Kaulitz


Tre tjejer klättrade in genom fönstret till mitt hotellrum..
...och pappa kommer med basebollträt: den galna världen för Tokio Hotel
Att presentera Tokio Hotel behövs inte men man måste sakta ta dem på allvar. Vad som startade som en skolbandsberättelse 2001, är nu det största popfenomenet och exportartisterna sedan Rammstein. Den tredje skivan: Humanoid (2a oktober från Universal Music) är också väntad avfansen i Frankrike och Amerika med frossiga kinder, "Rolling Stones" firade 20-åriga tvillingarna Bill (sångare) och Tom (gitarrist) som stilikoner. Tvillingarna delar med sig av den ultimata kortturen genom universum.

Tokio Hotel's stilar
Bill Kaulitz:
Långt innan bandet kom tyckte jag om att gå utanför hemmet med smink och allting annat kring det. Jag kände mig inte uppklädd utan jag kände mig som mig själv. Faktiskt så när jag har några lediga dagar, vilket knappt händer, gillar jag att sitta orakad utan smink och i joggingbyxor på soffan. Det är en ganska härlig känsla.
Tom Kaulitz: Jag har alltid dessa populära frisyrer. Jag brukade ha dreadlocks och nu cornrows (inbakade flätor). Jag gillar lättskött hår, man går upp på morgonen och behöver inte fixa sitt hår först.

Tokio Hotel's idoler
Bill Kaulitz:
Jag har alltid haft kärlek för vampyrfilmer, jag gillar Nena och David Bowie. Jag tänkte aldrig att jag ville se ut så. Jag blir ofta jämförd med den japanska Visual-Kei-Scenen (en serie -och punk inspierat moderörelse) men vet inte varför.
Tom Kaulitz: Jag gillar tuffa killar, Steve McQueen och Robert De Niro. Jag vill se ut så när jag blir gammal, jag kan tänka mig att jag skulle ha skägg då.

Tokio Hotel och uppror
Bill Kaulitz:
Vår styvpappa hämtade upp oss från stan en gång med ett basebollträ för de äldre killarna hade hotat att spöa oss. Vi polariserade redan när vi var 9 år och var medvetna om det. Ju fler som blev upprörda av mitt mörka smink, desto mörkare skulle det bli nästa dag.

Tokio Hotel och sex
Bill Kaulitz:
På konserter kan jag självklart säga till en av säkerhetsvakterna, "den, den och den, ta med dig dem till mig senare" men det tänder jag inte på utan jag måste vara kär.
Tom Kaulitz: För att följa med mig behöver man inga svåra trick [skrattar]. Jag har dragit nytta av det länge nu, hade flera "korta historier" på G men det var bara något fyskiskt och inget mer.
Bill Kaulitz: En gång när jag kom till mitt hotellrum, var det tre tjejer som låg på sängen. Säkerhetsvakterna blev galna och kastade såklart ut dem men såna saker händer, tjejerna klättrade in genom fönstret.

Tokio Hotel och privatliv
Tom Kaulitz:
Sedan några år tillbaka lever vi väldigt schemalagda liv. Om vi kliver utanför dörren har vi alltid säkerhetsvakter med oss. Vi kan inte gå runt och gå spontant längre. Förra året mötte jag helt enkelt inte mer än en person på gatan.

Tokio Hotel och musikindustrin
Tom Kaulitz:
Vårat nya album är också ett stort tack till våra tyska fans som är lojala mot oss medan vi turnérade världen runt. Att vi ofta jobbat med äldre människor på våra arbetsdagar stör oss inte alls.
Bill Kaulitz: Jag älskar att hänga med äldre människor! Jag skulle vilja ha en klubb för äldre, jag skulle träffa dem varje eftermiddag för kaffe.
Scans: Chiriy. Engelsk översättning: Pat @ THA. Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall ni använder detta.

Kommentarer
Postat av: LysiWicked

"...gillar jag att sitta orakad utan smink och i joggingbyxor på soffan"



har lite svårt att se Bill me skäggstubb xD

2009-09-10 @ 22:53:23
Postat av: Siri

jag tänkte precs detsamma ;P

2009-09-11 @ 17:49:51

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0