TH: "Vi hoppas sälja 100 miljoner album"

Hur många gånger har ni besökt Frankrike innan denna gång?
Bill:
Öh.. Minst 20 gånger iallafall!

Och hur många franska artister känner ni till?
Georg:
Tja.. Gérard Depardieu... Carla Bruni... Justice!
Okej, tre stycken! Ni kanske redan vet att Carla Bruni är väldigt eftertraktad nu. Skulle  ni vilja göra en duett med henne?
Bill:
För att vara ärlig så har vi aldrig hört hennes music. Vi fick reda på igår att hon är sångerska.

Hur många franska fans har någon gång skrikit era namn?
Georg:
Det blir många!
Tom: Hur många bor det i Frankrike? [skrattar]
Cirka 60 miljoner...
Georg:
Ja, minst 60 miljoner! [skrattar]
Tom: Nej, men ärligt, jag tvivlar på att någon har gjort det.

Det har gått flera år nu med miljontals fans som skriker när de ser er. Tycker ni att reaktionerna är hysteriska ibland?
Tom:
Än så länge, noll gånger.
Bill: Inte alls, snarare det motsatta!
Tom: Då och då går det rykten om att vi är irriterade på människor som skriker konstant men jag tror att skriken är det bästa för ett band, och för oss är det aldrig för mycket.

Hur många låtar har ni spelat in på det nya albumet?
Bill:
På den normala albumversionen är det 12 låtar och på samlarversionen är det 16 låtar men vi har spelat in betydligt fler.

Och hur representerar dessa låtar en evolution från era tidigare album?
Bill:
Det är faktiskt väldigt svårt att beskriva denna evolution. För oss var det en normal evolution, inget planerat. En säger inte "bah, nu ska vi ändra på saker" utan eftersom vi inte hade skrivit låtar på ett bra tag blev vi först frågade vad vi ville skriva så vi testade mycket olika instrument och det är hur det nya albumet blev fött.

Hur var processen av att översätta låtarna till engelska?
Bill:
Vi jobbade med våra fyra producenter på det nya albumet för även om vi pratar engelska bra nog, behöver vi fortfarande lite hjälp. De, självklart, pratar flytande engelska.
Tom: Och det är lättare för oss att skriva på engelska än att prata engelska - som i en intervju till exempel. [skrattar]

Vet ni hur mycket det kostade att spela in eran musikvideo för "Automatic/sch"?
Tom:
Ja [skrattar]. Vi var de som fick betala för det!
Betalar ni för era musikvideor?
Bill:
Ja, vi investerar själva. Skivbolag har nästan inga pengar och ifall man verkligen vill ha en bra musikvideo, tycker jag att det är viktigt att investera.
Tom: Jag tror det kostar så mycket att vi inte kommer få en krona efter hårt slit på 6 månader.
Bill: Jag tror vi lätt kan köpa två vackra Ferrari med priset av denna musikvideo!
Precis, ifall det finns mindre pengar i kassaskåpen hos skivbolagen är det på grund av olaglig nedladdning. Ni har många unga fans och ett stort antal av dem sysslar förmodligen med piratkopiering. Hur reagerar ni på det?
Bill:
Jag hoppas att de inte piratkopierar vårat arbete!
Tom: I vilket fall kan ingen fly från piratkopieringen. Det berör musikenvärlden helt, och jag tror inte att en artist är immun mot det. Men å andra sidan tror jag att våra fans älskar att ha den äkta skivan och när de hittar oss, visar de att de har köpt våra skivor.

Hur många gånger har ni blivit frågade ifall ni är singlar?
Tom:
Totalt? Inte så ofta..
Bill: Om vi inte vore det skulle det bli världsnyheter.
Gustav: Nästan lika många gånger som vi blivit frågade vart vårat bandnamn kom från.
Georg: Det iallafall ett femsiffrigt nummer.

Känner ni av pressen från media med alla dessa frågor om erat privatliv?
Bill:
Ja! Jag hatar paparazzis! Det finns inga trick som gör att man kan lösa vanan och tillfällen då man känner att man kan spricka. Det spelar ingen roll vad vi gör, de hittar oss ändå.

Hur många sammanlagt har varit på era konserter?
Tom:
Räknar du också med spelnigen i Paris under Eiffeltornet?
Nej, det är fusk för det var andra artister som spelade också.
Gustav:
10 000 i varje konsertarena på turnér..
Tom: Så 400 000 per turné och andra konserter...
Bill: Det var tre turnér så det måste totalt bli.. 1.5 miljon?
Och bland de 1.5 i publiken, hur många av dem var flickor?
Tom:
Jag skulle säga.. Mellan 60-70 % iallafall.
Får ni inte intrycket av att publiken är väldigt ung och fylld med väldigt unga kvinnor som har förhindrat att ni blivit tagna på allvar?
Bill:
Men varför tar man inte unga tjejer seriöst?

Det sägs ofta, för både gott och ont, att unga tjejer är mer känsliga för trender...
Tom:
Jag måste fortfarande säga att våra fans är väldigt lojala, så jag vet inte ifall vi kan snacka om trender och då tycker jag inte att vi ska generalisera. Bilden som folk har av våra fans är lite förstörd, de tror att de gillar pojkband och åldersgränsen är 10-15 år, dessa fans är faktiskt inte lika trogna.

Hur många album har ni sålt?
Bill:
5 miljoner supportrar men jag vet inte hur många CDs från denna siffra.
En del kändisar vet hur många de sålt i sitt hjärta: numret av försäljningar i chartlistorna.. Intresserar sånt er?
Tom:
Nej, faktiskt så intresserar det oss inte så mycket..
Så ifall jag frågar er hur många CDs ni hoppas att sälja, så säger ni..?
Tom:
100 miljoner! [skrattar]

En sista fråga som inte har med nummer att göra.. Är ni rädda för svininfluensan?
Tom:
[skrattar] Georg skrämmer oss varje dag med det.
Bill: Georg sa till oss att inte vaccinera oss för att själva vaccinet har inte blivit godkänt än. Det är bara ett vaccin från ett läkemedelsföretag.
En bra fransk artist som ni kanske kommer ihåg, Johnny Hallyday, fick nyligen ställa in ett möte på grund av svininfluensan.
Tom:
Ja, vi minns honom, han var med på Star Academy med oss.
Är ni rädda att hamna i hans situation och måste ställa in konserter?
Bill:
Ställa in konserter? Nej! Vi flyger hela dagarna, träffar fans hela dagarna så jag förstår inte varför vi skulle behöva ställa in en konsert.. Det är svårt att bli skyddad så blir någon sjuk så blir det oundvikligt.
Georg: Ja men på större platser som en konserthall, är risken av smitta större. Så det blir mer farligt för fansen!
Tom: Väldigt bra poäng, Georg.


Tack till bertrann92 @ THA för engelsk översättning.
Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall n använder detta -
Källa.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Knappen & Hakim har lagt upp bilder på TH nu:D

2009-09-09 @ 09:34:55
Postat av: sara

glömde att säga, scenen på galan är tvåsidig alltså är jag inte 100% säker på att jag får bilder av killarna, men annars så springer jag för fan runt hela arenan för att se dem :DDD

2009-09-09 @ 10:18:32
URL: http://saraolenius.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://www.expressen.tv/noje/1.1699361/tokio-hotel-skapade-kaos-i-stockholm

2009-09-09 @ 10:58:31
Postat av: Roxy

idag är de ju i finland när är de framme där?

2009-09-09 @ 16:53:05

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0