Blandade frågor & svar från kommentarerna ~1


Här kommer lite frågor som jag har fått i kommentarer vartefter, och svaren på dem. Blandat, privata frågor
och Tokio Hotel frågor. Kommer att fylla på listan när jag har mer tid att svara, men här har ni lite av det iallafall:


Hi! I'm coming from Lativa to Stockholm and I'm abit worried about the Swedish fans. Are you/they calm?
-
Hello! :) Tbh, I don't think that's anything to do with the country you're from. All fans are crazy sometimes, it depends on the situation and besides, this is a concert - it gets crazy on concerts. Though I don't think you've to be worried about getting in fights etc with the fans. If you're cool, they're. I haven't heard any talk about the Swedish fans being crazy, jumping on other fans and starting fights in other countries so that's the reason why I think we're pretty calm here. But as I said, on the concert it could be different just because it's a concert but I don't think you've to be worried about the fans outside or so. No worries! :D

Kommer det fans från andra länder på konserterna i Sverige?
-
Ja. Det kommer fans (och stalkers) från Kanada, Frankrike, Tyskland, Belgien, Finland osv. Dock vet jag att flest fans (och stalkers) kommer på konserten i Sthlm och några få fans från andra länder på konserten i GBG.

Man får ju inte ha kamera med sig, så vad är bästa stället att gömma den på?
-
Digitalkamera brukar alltid funka men inte systemkamera. Jag tror nog att man kan komma in med digitalkamera i handen, fast är man tveksam är det väl alltid bäst att gömma den och vi tjejer har fler ställen att gömma den på än killar så det gäller bara att använda fantasin! 8D

Om man ser dig i kön i Stockholm, visst är det okej att hälsa på dig då?
-
Självklart. Det är bara att komma fram och tjena! ;)

If I wanna send you my pictures and videos from concerts, where do I send them?
-
[email protected].

Har du setlistan för turnén? Vilka låtar spelar de i Sverige?
-
Jag har en känsla av att de kommer att spela den engelska setlistan i Sverige, men självklart kan de ju dela upp det så de spelar den tyska i Sthlm och den engelska i GBG till exempel.

Tyska:
01. - Komm
02. - Menschen Suchen Menschen
03. - Ich Brech Aus
04. - Kampf Der Liebe
05. - Lass Uns Laufen
06. - Hey You
07. - Alien (tyska)
08. - Übers Ende Der Welt
09. - Humanoid - Akustisk (tyska)
10. - Geisterfahrer - Akustisk
11. - Dogs Unleashed
12. - Träumer
13. - In Your Shadow (I Can Shine)
14. - Automatisch
15. - Screamin'
16. - Sonnensystem
17. - Zoom
18. - Durch Den Monsun
19. - Für Immer Jetzt

Engelska:
01. - Noise
02. - Human Connect To Human
03. - Break Away
04. - Pain Of Love
05. - World Behind My Wall
06. - Hey You
07. - Alien (engelska)
08. - Ready, Set, Go!
09. - Humanoid - Akustisk (tyska)
10. - Phantomrider - Akustisk
11. - Dogs Unleashed
12. - Love & Death
13. - In Your Shadow (I Can Shine)
14. - Automatic
15. - Screamin'
16. - Darkside Of The Sun
17. - Zoom Into Me
18. - Monsoon
19. - Forever Now

Vad anser du om hela Tomelle grejen? PR eller inte PR?
-
PR utan tvekan. Tre saker att punktera är att 1) Eftersom att Tom angångs vara en kvinnomisshandlare (eller ja, han slog ju faktiskt en kvinna så.. ;) så ville man visa att han minsann kan vara en snäll kille, en gentleman. Och, som de flesta fans räknade ut redan för flera år sedan, så är inte Tom den player som hans image säger, (imo borde de faktiskt ha gett Bill den rollen men det är ju whatever nu ;p), så ville man visa att han "är" det, en player alltså. Tom är jätteblyg bland tjejer, han rodnar lätt och dessutom finns det inga bevis på att han har varit med någon förutom Renta Date XD (bara en del av er kommer att förstå det där, haha). 2) Flipsyde låg i ute-listan hos Cherrytree och behövde ett sätt att bli mer populära, sätta fart på albumförsäljningen liksom. I Tyskland hade de dessutom precis släppt sitt nya album när Tomelle's dejt i Hamburg var så varför inte dra nytta av ett av Tysklands mest popluära band? Flipsyde floppade iallafall några månader senare, fick inte vara kvar hos Cherrytree och splittrades som band (det sistnämnda spreds snabbare än tvillingarnas årliga semesterbilder på Twitter av alla TH fans XD). Chantelle behövde en kick på sin solokarriär, och fick tyvärr det. 3) Jag har också en liten känsla av att de ville testa fansen med detta, hur det skulle kunna se ut ifall de hade en flickvän. Reaktionerna blev ju blandade (tackvare Chantelles okunnighet om TH fans och Martins arrogans - hennes egna också för den delen) och killarna lärde sig nog ett och annat med att presentera sin framtida partner pga detta. Dessutom gav en PR expert sitt utlåtande om detta och kom fram till samma sak: Inget annat än PR. Sen ska vi väl inte börja snacka om allt Chantelle berättade typ 2 veckor innan det hände på Twitter heller.. -_-' Man kände sig lätt väldigt underskattad av både bandet och deras management eftersom Flipsyde uppenbarligen behövde hjälp, Tom erbjöd sig att hjälpa till och det enda de faktiskt hade behövt göra var att be oss, säga till att vi kunde sprida runt lite om deras album och sånt så de skulle få lite reklam men nej, de tog oss för 5 åringar som kunde manipuleras lätt istället! Förstår ni vad jag menar? Vi är ju ändå deras fans, det är sånt här vi ska göra men de ville inte be oss om hjälp utan istället koka ihop en ful soppa av det hela. 8D

Tror du att Tom gillar fotboll?
-
Ärligt talat så tror jag faktiskt det och jag vet också att jag inte är ensam som tror det, även om han säger att han inte gör det (gäller alla sporter). Men vem vet, det kanske bara är ett önsketänkande. XD Det är ju inte direkt så att vi känner killarna personligen, hehe.

Brukar du titta på MTV? Isåfall på vad?
-
Ja, det har jag gjort i mer än halva mitt liv. XD Minns då det bara fanns en MTV kanal, inte flera för olika länder alltså. Det var tider det! 8D Jag brukar titta på musikprogrammen, M is for Music och sånt ni vet. Sen också på The Hills, The City...

Chips eller godis?
-
Godis.

Öl eller dricka?
-
Dricka. Öl både smakar och luktar skit!

Fotboll eller handboll?
-
Fotboll.

Har du tittat nåt på Vinter OS i Kanada?
-
Ja, det har jag faktiskt. Och flera medaljer till Sverige, alltid lika trevligt! ;p

Ska du titta på El Clássico mellan FC Barcelona och Real Madrid? Vem vinner?
-
Självklart. Barca! ;)

Vilken är den hemskaste bilden du har sett?
-
Det var när jag tittade på TV för ett par år sedan. Jag zappade igenom kanalerna och fastnade på något program där fotografer blev intervjuade om sina bilder de hade tagit och vunnit årets pris för. En kvinna hade varit någonstans i Afrika och tagit tre bilder på en bit av en tonårspojkes ansikte och två gerillasoldater, någon form av soldater var dem iallafall, som spred skräck i byn där dem var. Hur som helst så gick de två med varsitt gevär, en cigg i munnen och skrattade. Tonårspojken då? Jo, det var hans huvud de gick och sparkade på. Pojken hade blivit misshandlad/torterad innan han fick sitt huvud avhugget då han var mer eller mindre blåslagen i ansiktet. Än idag ser jag denna pojkes ansikte framför mig. Han hade slutna ögon och en halvt öppen mun. De två soldaterna gick och skratta medan de sparkade omkring på hans huvud ute på gatan som om det vore en fotboll. Totalt iskalla. Denna kvinnliga fotograf minns jag inte namnet på men jag tror nog inte att det gör något eftersom dessa bilder verkligen har ärrat min näthinna. O_O

Vad tycker du om att en del fans får förmåner?
-
Först och främst borde bara de som verkligen förtjänar det, få det. Men jag är ganska säker på att vi alla tycker så, eller? ;) De som gör något som involverar TH (och andra band/artiser också för den delen), som har en fanclub till exempel och verkligen spenderar tid med det, är de som borde få förmåner. Inga andra.

This or that:
Durch den Monsun - Monsoon
Lass uns Laufen - World Behind My Wall
1000 Meere - 1000 Oceans
Spring Nicht - Don't Jump
An Deiner Seite - By Your Side
Schrei - Scream
Hunde - Dogs Unleashed
Für Immer Jetzt - Forever Now

Übers Ende der Welt - Ready, Set, Go!
Rette Mich - Rescue Me
Wo sind Eure Hände - Raise Your Hands
Geisterfahrer - Phantomrider
Zoom - Zoom into me
Menschen Suchen Menschen
- Human Connect To Human
Automatic - Automatisch
Kampf Der Liebe - Pain of Love
Humanoid (DE)
- Humanoid (ENG)

..på tal om "Humanoid" (den engelska): Ända sen den låten kom ut (läckte ut) så hör jag alltid "Kumanoit" och inte "Humanoid". Är det bara jag som alltid har hört det? Helt seriöst, så fort jag lyssnade på låten för första gången så tänkte jag för mig själv "Vadå, Kumanoit?" XD Så ja, det kan ju ha lite med det att göra att jag föredrar den tyska framför den engelska när det kommer till den låten - och damn, Bills uttal av "Humanoid" på tyska är ju:  Eller hur? 8D


Kommentarer
Postat av: Siri

Hahaha, har man sagt A måste man säga B ;) vad menas med "Renta Date"? Höhö, rent a date, eller va? ;D

2010-02-28 @ 19:20:19
Postat av: Jonna

Vore kul att se en bild på dig...

2010-02-28 @ 19:21:21
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

Siri

Admina på THUS bytte ut hennes namn (Chantelle Paige) så att varje gång man skrev det blev det "Renta Date" (hyr en dejt, alltså). XD

2010-02-28 @ 20:49:46
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/
Postat av: joe

vadå tomelle grejen? Haha något som jag missat? :>

2010-02-28 @ 21:17:17
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

Tomelle = Tom, Chantelle.

2010-02-28 @ 21:20:17
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/
Postat av: plack

lmfao. ja har iaf hört humanoid xD

fast iof uttalar man ju d som t i tyskland så kanske inte så konstigt.. XD

2010-03-01 @ 02:34:03
URL: http://plack.blogg.se/
Postat av: Maja

Hej Elina!



Om det där med att vissa fans får förmåner; Vad tycker du om att Kenza får träffa dem igen? (Okej, om jag hade chansen skulle jag också träffa dem så många gånger jag hade chansen , men i alla fall) Och om jag ska vara helt ärlig tycker jag att du verkligen förtjänar att träffa TH, du delar med dig om all ny information om killarna och det upskattar jag jätte mycket. Jag hoppas du får träffa dem någongång, lika mycket som jag vill att jag ska få träffa dem! <3

2010-03-01 @ 10:05:41
URL: http://choudoii.blogg.se/
Postat av: madde

Men den där katrine eller vad hon nu hette, hon som gick ut i pressen å sålde en story om att hon hade haft sex med Tom,det lär väl vara sant så han är nog inte heeelt oskyldig så isåfall är väl imagen om att vara en player halvt sant,men verkar jävkligt överdrivet,spec på intervjuer med honom ..

2010-03-01 @ 11:29:38
URL: http://neversaydie.blogg.se/
Postat av: J

Skulle de egentligen gett Bill player-imagen... ehe? xD

2010-03-01 @ 14:22:22
Postat av: Johanna

jag har en fråga om konserten i GBG: (om du vet nått om det) men, om man har sittplats , vet du ungefär hur långt innan man ska va där? när börjar insläppet?

2010-03-01 @ 20:06:34
URL: http://jjohannasimonsson.blogg.se/
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

Maja

Aww, vad söt du är! :)



Madde

Ann Kathrin var tvungen att gå ut i media och förneka alla rykten som fansen startade. De hade inte sex enligt henne, och inte Tom heller för den delen.



J

Jag tycker att dem borde ha gjort det, ja. XD



Johanna

Du kan komma dit 5 min innan konserten börjar om du vill.

2010-03-02 @ 00:12:07
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/
Postat av: Matilda

Alltså jag blir lite nervös. Konserten är imorgon och jag var rätt 100 på att de skulle köra låtarna på engelska, men i Danmark körde de på tyska. Se mig inte som ett dåligt fan men, jag kan knappt de tyska låtarna x) .Har liksom "Pluggat in" de engelska inför konserten(även om jag inte kan allt i de engelska). Nu blir jag rädd att jag inte ska kunna ha lika roligt under konserten om de kör på tyska eftersom jag inte kan de lika bra. Har du fått någon mer precis info om vilket språk de kör på?



Tack för en underbar blogg, massa kramar /Matilda

2010-03-03 @ 22:53:32

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0