[Spike.com]: Topp 9 band med de värsta fansen


Topp 9 band med de värsta fansen
Det är roligt hur band kan påverka sina fans på ett sådant sätt att de kan bli helt beroende av allt gruppen säger eller gör. Det kan vara ett bra sätt för bandets ekonomi -och reklamsuccé, men det kan skapa hat utifrån pga att fanets kollektiva dumhet, okunnighet och blindhet hängivet mot något som bandet skapar.

#1 Skrewdriver
#2 - Phish
#3 - Insane Clown Posse
#4 - BSB, New Kids, Tiffany osv (tonårsskit)
#5 - The Dave Matthews Band
#6 - Madonna 

#7 - Tokio Hotel
När jag skrev min resonering av "Topp 10 Värsta Musik Videorna år 2008"-lista lade jag självklart in en Tokio Hotel video på plats #4. Efter jag lade ut den listan, fick jag ändlösa kommentarer och personliga meddelanden från deras 12-åriga fans som skrev hur dum jag var som skrev upp dem på listan. Vad för slags Kool-Aid matar dessa emojävlarna dessa tjejer med?

Först och främst, så är deras musik inget annat än hemskt. Alla deras låtar urvattande melodisk pop/rock med den värsta texten jag någonsin har hört i mitt liv. De är som ett gothband som växte upp på David Hasselhoff och Bauhaus. Jag hoppas bara dessa små tjejer förstår att om två är kommer de spendera veckor på att försöka förstå varför de ens köpte det här bandets musik i första taget. Jag kan garantera er att Tokio Hotel kommer vara med på ett avsnitt av "Where Are They Now" inom den snaraste framtiden. Garanterat!

#8 - Fall Out Boy
#9 - The Grateful Dead

Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall ni använder detta - Källa.

Kommentarer
Postat av: charlotte

haha, det är så jävla kul med folk som säger "om ett/två år kommer du titta tillbaka och skratta åt dig själv" typ. sen jag hörde det för första gången har det gått över fyra år. man tröttnar inte på ett band bara sådär, om man har de känslorna som jag vet att många th-fans faktiskt har.

2010-06-11 @ 23:07:31
URL: http://phantomrider.blogg.se/
Postat av: Karin'.

Jag håller så klart inte med honom, tycker det är bullshit, men eftersom han iaf verkar ha lyssnat lite på deras låtar innan han skriver, så respekterar jag hans åsikt.

2010-06-12 @ 00:20:37
Postat av: Leila

Haha alltså... Lame. Folk måste sluta hata och tro att de är på toppen av världen. De inser inte hur mycket bättre man mår och vilken bra människa man blir om man lyssnar med hjärtat istället.

2010-06-12 @ 02:49:46
Postat av: Jenny

Lite halvrolig artikel ändå. ^^

2010-06-12 @ 08:59:20
Postat av: sara

sv: okej, tack för källorna. men alltså jag fattar bara inte varför man ska dela upp DVD släppet på tre olika dagar (minst) vem vet, kanske blir det fler datum.. sjukt dåligt iaf.



jag brukar annars vara glad och positiv men det här gör mig bara ledsen och irriterad. visst vi får den tillslut men dåligt att det är uppdelat sådär

2010-06-12 @ 09:38:30
URL: http://liveyourlifeandmakeitrock.blogg.se/
Postat av: bson

Elina, vad är det här: http://www.facebook.com/pages/Vi-hatar-mannen-som-skadade-Bill-kaulitz-i-Juni-2010/129676303727280?created&v=wall om?! :O

2010-06-12 @ 11:59:21
URL: http://cupcakesorkoppkejks.blogg.se/
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

^ Inget annat än ren BS! Om det där hade varit sant skulle det ha dykt upp i tysk media först, inte på svenska MTV som någon hävdade och när snackar dem ens på MTV? De visar ju bara massa maratonprogram hela tiden, och om inte det så är det bara musik.

2010-06-12 @ 13:37:17
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/
Postat av: Erica

Jag förstår ärligt talat inte varför det skulle vara dåligt att släppa en DVD eller CD under olika datum i olika länder. Så är det ju med väldigt många släpp när det gäller musik-DVD:er, CD-skivor, filmer m.m. Jag tycker att man istället kan vara glad över att DVD:n kommer så pass tidigt som den kommer istället. Tre månader efter inspelning är faktiskt ganska tidigt för en musik-DVD. Nu är det ju bara att hoppas på att den är riktigt bra redigerad också, så att de inte har slarvat för att kunna lyckas släppa den så pass tidigt. :-D

2010-06-12 @ 14:55:11
URL: http://iryccah.blogg.se/
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

Det är ju inte så att det är killarna som bestämmer alla olika datum, i Tyskland till exempel släpps inte DVDer och sånt på måndagar - alla har sina olika datum, inget bandet själva kan bestämma över. Precis, jag är faktiskt positivt överraskad att alla länder (ser åtminstone ut som det än så länge) kommer få DVDn och CDn så pass tidigt och nära inpå varandras datum. =) Så länge man får ett utsläppningsdatum för DVDn så borde man vara nöjd :p

2010-06-12 @ 17:58:02
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/
Postat av: Erica

Elina: Jag håller med dig totalt! :-D

2010-06-12 @ 18:03:02
URL: http://iryccah.blogg.se/
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

Yay! ^_^ XD

2010-06-12 @ 18:17:13
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/
Postat av: M I K A E L A

alla har ju olika musiksmak, det han tycker är hemsk musik råkar vi älska ;) men men, blir lite arg att han kallar dem för emojävlar :/

2010-06-12 @ 19:11:11
URL: http://mikaelabjarve.blogg.se/

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0