De Bravo #1/2006



Exklusivt! Det är årets turné - Bravo tar med dig!
Hallen vibrerar, luften brinner med känslor. Tokio Hotel på turné: Det är coolt, det är bitande, det är obeskrivligt! BRAVO visar de läckra bilderna från deras mega-konsert.

Här är säkerheten på nivå ett! I backstage-område mitt i Hessen Arenan i Wetzlar springer vakterna nervöst fram och tillbaka. De kollar så att ingen främlig tar sig in där Tysklands superband hänger. Men BRAVO får exklusivt följa med Bill, Tom, Georg och Gustav på deras mega-turné. I deras lilla, men avslappnade omklädningsrum (killarna dricker mintte med socker) sitter de fyra killarna från Magdeburg på en röd soffa. De lyssnar på musik och spelar spel...

Ni ska strax upp på scenen. Hur känner ni er innan?
Georg:
Innan vårat uppträdande är vi alltid fruktansvärt nervösa.
Tom: Men sen när jag väl står på scen är all nervositet borta!

Och hur känns det att stå framför 5000 fans som ständigt skriker?
Gustav:
Det känns som om man gör något otroligt som man aldrig har gjort förut. Så är det alltid för mig. Adrenalin-kick!
Tom: Först måste man vänja sig vid allt. Man har ögonkonktakt med de i den främre raden. Från den andra låten kan jag njuta fullt ut! Då är allt grymt!

Vad tycker ni egentligen om att era fans skriker så högt?
Tom:
Desto högre de skriker, ju bättre blir kvällen. Man får gåshud. Speciellt när våran första låt "Jung und nicht mehr jugendfrei" är över.
Georg: Jag får gåshud under "Durch den Monsun". Alla sjunger med så högt i den.
Bill: Det är bra att ha öronploppar så vi hör rätt musik i våra öron. Annars skulle vi inte höra vad vi spelade pga alla högljudda fans. Dessa öronploppar är speciellt gjorda för oss. Och jag har den snyggaste. Deras är fula [flinar].

Stressar ni ofta på turné?
Tom:
Nej, allt är ganska avkopplande. Den här gången har vi inte så mycket stress. Mellan varje konsert är det oftast en dags paus.
Georg: Vi hänger inte ihop hela tiden heller. På kvällen kan alla ladda om batterierna på hotellet.
Har ni alla egna hotellrum?
Tom:
Ja! För Bill är det viktigast! Han behöver dra sig tillbaka för att vila. Det var omöjligt i turnébussen.

Finns det saker som irriterar er på hos varandra?
Tom:
Ja, vi har känt varandra länge nu. Vi kan varandras personligheter [flinar].
Hur är de?
Tom:
Gustav är väldigt envis och bitchig. Men vi märker om han inte mår så bra. Vi vet när vi ska lämna honom i fred.
Georg: Bill är den egoisten. 
Gustav: Han är också alltid sen!
Bill: Hey! Det var bara 5 minuter! Jag hade ett viktigt samtal! Annars är jag alltid i tid.
Tom: Jag är perfekt! [skrattar]
Stämmer det?
Gustav:
Skitsnack! Du är knappast perfekt. Han är värst av oss alla.
Georg: ...om han inte får som han vill, blir han tjurig!

Vad har ni packat för konserten?
Gustav:
Jag har packat tre par byxor och tröjor för varje dag. De smutsiga tvättar jag med tvål i badkaret.
Georg: Jag har nästan packat ner hela min garderob! 
Tom: Jag har tre stora väskor. Hälften av mina saker var jag tvungen att lämna hemma. Jag tog med mig en extra resväska den här gången.

Turnén börjar går emot årets slut. Hur ska ni fira nyårsafton?
Tom:
Georg och jag är absolut fans av nyårsafton. Förra året var vi ute i fem timmar och smällde av. Våra händer var stela.
Bill: Förra året satt jag ensam hemma framför TVn. Men den här gången firar vi tillsammans!
Scans: Linda. Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall ni använder detta.

Kommentarer
Postat av: My L

Naaaw stackars Bill. Va hemma själv å kolla på tv på självaste nyårsafton :( <3

2010-10-16 @ 16:34:18
Postat av: sara

Gustav: Skitsnack! Du är knappast perfekt. Han är värst av oss alla.

Georg: ...om han inte får som han vill, blir han tjurig!



Hahah ♥

2010-10-16 @ 16:57:10
URL: http://sarakaulitz.tumblr.com
Postat av: Caroline

"Gustav är bitchig!" HAHAHAHA =DD *dör av skratt* =D

2010-10-16 @ 23:31:34
URL: http://tokiohotelfans.se

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0