[ELLEGirl.jp/blog]: En intervju med Tokio Hotel #2

Intervju med Tokio Hotel
Har ni tjejer sett Dark Side of the Sun av Tokio Hotel? Efter att ni har tittat på den, vänligen läs denna intervju.
~~
Ni skapade erat band Tokio Hotel när ni var väldigt unga, så visste ni vad för typ av musik ni ville göra vid den tidpunkten?
Bill:
Öhm, nej. Vi började bara skriva låtar och göra den musik vi ville. Än så länge har vi inte kopierat någon annans arbete.

Fantastiskt!
Bill:
[skrattar] Vi gillar olika typ av musik och det finns inget band som oss, så vi har vår egen Tokio Hotel musik. Det fanns ingen artist som vi allihopa gillade tidigare.

Och nu?
Bill:
Bandet som vi alla gillar ni är Aerosmith. Men vi lyssnar på olika musik när vi är ensamma. Vi blir alltid frågade om våra stilar, vad vi vill göra senare, hur vi skapar något eller så. Saken är den att det inte är så komplicerat. Vi väntar bara på vad vi vill göra.

I klarspråk så menar du att ni väntar på att hitta musiken ni verkligen vill göra?
Bill:
Precis! Vi skulle vilja få ner våra liv i våra låtar. Vi skapade vårat band väldigt tidigt. Jag har alltid skrivit texten och Tom har alltid skrivit gitarr...
Tom: Men hela processen av själva kompositionen är inte enkelt. Det är lätt att hitta vad man vill göra. Jag gör bara vad jag verkligen gillar.

Hur hittar man det man vill göra då?
Tom:
Det finns ingen regel för det, jag spelar bara på gitarren i repningsrummet. Sen börjar Bill bara att skriva texterna och de andra börjar spela. Melodin och texten sätts ihop tillsammans.
Georg: Ingen spelar innan.
Bill: En del skriver ner sina ord eller små berättelser för att uttrycka sina känslor. Men vi uttrycker vad vi vill säga genom musiken. Det är vårat sätt att uttrycka oss.

Vad inspirerar er när ni skriver texter?
Bill:
Massa saker. Jag har alltid med mig ett litet noteringsblock och skriver ner allting som händer mig. Ibland spelar jag in låtar med Tom hemma, sedan lägger vi ihop låtarna i en professionell studio. Men om vi har några bättre idéer så kanske en hel låt förändras och det är så en låt blir klar.


Engelsk översättning: Theresa @ THCH. Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall ni använder detta - Källa.


Kommentarer
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

Tyvärr hade jag glömt lägga upp den här delen av intervjun, så därför blev det lite huller om buller nu. :p Sorry! ^_^

2011-02-22 @ 22:33:53
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0