[Music-His.com]: Intervju med Tokio Hotel


Intervju med Tokio Hotel
Den 10 februari 2011 är en minnesvärd dag för Tokio Hotel fansen. Ja, de efterlängtade Tokio Hotel kom äntligen till Japan. Dessutom hade HIS en specialintervju med de fyra killarna från Tokio Hotel som blev faddrar på 150 årsdagen mellan Tyskland och Japan. Här är svaren vi fick från dem om Tyskland.

Ni föddes i Magdeburg, vad tycker ni om den staden?
Georg:
Självklart är det en fantastisk stad!! [skrattar]
*alla skrattar*
Bill: Det finns faktiskt inget att se.
Gustav: Ja, det är bara en helt vanlig by. Inget speciellt alls.

Tja, finns det några ställen som ni skulle vilja presentera?
Tom:
Tja...
Georg: Det finns en katedral och några historiska kyrkor. Vi besökte även shoppingcentret.
Tom: Och ja, Hundertwasser!
Alla tillsammans: Åh ja...Hundertwasser!!!

Vad är det för något?
Tokio Hotels agent:
Det är en byggnad som byggdes av en österrikiskk arkitekt och denna arkitekt var lite som Gaudi (en spansk arkitekt).
Gustav: De flesta byggnaderna i Magdeburg har en färgglad utsida.
Bill: Det är det enda som är värt att se.
Georg: Och man kan se det på 30 minuter.

Det verkar som en väldigt liten stad... [skrattar]. Och om en japan skulle vilja besöka Tyskland och se städer som München eller Berlin, finns det något ni kan rekommendera?
Bill:
Berlin och Hamburg är bra val om man vill besöka Tyskland.
Gustav: På tal om München, det är OctoberFest!
Tom: Ja, OctoberFest är grymt!
Georg: Det är en stor festival som är väldigt levande.

Åh, dit skulle jag vilja åka. Förresten, jag hörde att Georg föddes i Halle och inte i Magdeburg. Stämmer det?
Georg:
Ja, jag föddes i Halle men jag bodde bara där i 2-3 år.
Bill: Och Halle är också en väldigt liten stad [skrattar].
Georg: Ja, det finns inte så mycket att säga om den staden jämfört med Magdeburg [skrattar].
*alla skrattar*

Jag förstår. Vidare till nästa fråga, vilken är er favorit stad i Tyskland?
Bill:
Det är definitivt Hamburg. Vad kan jag säga? Det är bara för att jag har bott där större delen av mitt liv och jag saknar det. Dessutom finns det stora naturreservat nära landsbygden. Men ibland är vädret inge vidare och det regnar och blåser mycket, men det är fortfarande en väldigt fin stad. Det är nog faktiskt den vackraste staden i Tyskland.

Så Hamburg är värt att se för en turist?
Bill:
Öhm... Ja, jag har bott där förut och jag gillar verkligen den staden, men jag har aldrig varit där som turist. Skit samma, jag tycker det är ett bra ställe.

Tack så mycket! Vad tycker du då, Tom?
Tom:
Jag föredrar faktiskt Köln. Man kan se massa roligt folk där. Trots att jag aldrig har bott i Köln så, öhm, jag antar att jag kommer bo där någon dag. Det är ett bra ställe med så mycket härliga och öppna människor och jag älskar det. Men det blir mer som resande än boende. [skrattar]

Jag förstår! Tack! Georg, vad tycker du?
Georg:
Jag tycker att Berlin är det bästa stället just nu. Det är en attraktiv och spännande stad där det finns flera kulturer från hela världen. Dessutom finns det mycket nattklubbar och man kan stanna hela nätterna på dem.

Finns det några andra ställen att besöka förutom nattklubbar?
Georg:
Självklart, det finns mycket sightseeings.
Bill: Ja, det finns flera turer i Berlin.
Georg: Både historia och kulturer är höjdpunkterna och det är den perfekta turiststaden.

Härligt, inte undra på då att Berlin är huvudstaden! Så, Gustav, har du något favoritställe?
Gustav:
Jag gillar faktiskt Magdeburg om jag ska vara ärlig.
Alla tillsammans: [skrattar] Seriöst?
Gustav: Ja, allt ni nyss nämnde finns i Magdeburg och självklart även OctoberFest. Det är den perfekta resestaden.
Bill: Men om man åker dit för sightseeing är det hemskt om man inte har en cykel.
*alla skrattar*

Okej! Låt oss inte fokusera på vems hem vi besöker först. HIS planerar att göra en liten turné om Tokio Hotel.
Alla tillsammans:
Seriöst?
Tom: Är det en turné till Magdeburg då?

Den innehåller Magdeburg och andra ställen ni har rekommenderat, eller minnesvärda platser. Vilka andra platser förutom Magdeburg är värda att spela på?
Alla tillsammans:
Det låter bra! Wow, fantastiskt! *alla ser spända ut*
Tom: Och Los Angeles då? [skrattar]
Gustav: Hmmm...
Bill: Glöm inte Grouiuger Baol om du vill veta historien om Tokio Hotel.

Vad är det för något?
Bill:
Det är klubben som vi träffades på för första gången!

Så fansen kanske kan få besöka det stället då!
Alla tillsammans:
Och något annat, det skulle nog vara roligt att besöka våra gamla skolor.

Vad coolt! Och glöm inte bort att ge oss namnen på skolorna sen.
(Killarna namnger alla skolorna)

Tack så mycket! Nästa fråga. Bill och Tom bor i Los Angeles nu. Har ni några planer på att spela i Los Angeles?
Bill:
Nej. Vi fokuserar på Japan just nu, så vi kommer inte att marknadsföra oss i några andra länder och vårat nya album har precis släppts. Nu spelar vi in låtar och letar efter inspiration. Så... Hmm, jag vet inte när vi kan spela igen. Vi samlar våra idéer just nu för att göra nya låtar.

Så när blir det nästa albumet klart att släppas?
Tom:
Det är svårt att säga. Kanske om ett halv år, eller 5 år. Vi kan inte ge något datum än och vi letar som sagt efter inspiration just nu. Vi övar så att säga.

Vi ser fram emot nästa konsert och album! Sist men inte minst, för att förbättra Tysklands turism, kan ni säga något till era japanska fans?
Bill:
Visst! Hmm, Tyskland är ett väldigt bra land trots att vädret inte är så bra. Glöm inte bort erat paraply!
Tom: Och barerna! Nattbarerna och tysk öl är bäst!
Georg: Och Autobahn! Det lär bli väldigt intressant.
Gustav: Det verkar finnas hastighetsgränser i Japan, men det finns inte det i Tyskland så man kan köra ganska fritt.
Bill: Allt vi nyss nämnde är det som är det mest intressanta med Tyskland.

Tack så mycket, Tokio Hotel!
Engelsk översättning: Theresa @ THCH. Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall ni använder detta - Källa.

Kommentarer
Postat av: fanny

magdeburg påminner mig om nyköping.. man behöver bara en cykel och 30 minuter senare har man sett allt i staden xP

2011-02-28 @ 21:01:58
Postat av: Amanda

och vad hette skolorna då? :O

2011-03-01 @ 20:54:00

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0