Shoxx #217/2011 - (Japan)


Kanon och Tokio Hotel
Kanon blev förfrågad av tidningen Shoxx att intervjua det europeiska rockbandet Tokio Hotel.

Kanon: Tokio Hotel, är ni intresserade av japanska band?
Bill: Ja, vi är väldigt intresserade av det. Även om vi inte vet så mycket om dem, så har jag hört att de är fantastiska och entusiastiska, precis som Kanon-albumet.
Kanon: Tack så mycket.

Kanon: Jag har varit i Europa flera gånger.
Bill: Har du varit i Tyskland?
Kanon: Ja, jag har varit där.
Bill: I vilken stad?
Kanon: Köln och Berlin.
Bill: Okej!

Kanon: Flyget är alldeles för långt mellan Tyskland och Japan, eller hur?
Bill: Tom och jag har flyttat till Los Angeles nu och jämfört med Tyskland så ska Japan vara närmare Usa. Det tar omkring 11 timmar, men det duger det också.
Gustav: Jag och Georg flög in från Tyskland.
Kanon: Alla tyskar är långa.
Bill: Och många ser ut som Gustav [skrattar].
Kanon: Tyskar pratar också väldigt högt. Jag har sett en del program där programledarna pratar alldeles för högt. Men man hör dock vad de säger bra.
Bill: Eftersom tyskar pratar högt, är det många som tror att alla också har en bra röst. Men jag gillar fansens skrik.
Kanon: Jag också!

Kanon: Ni har inte spelat live i Japan än, va?
Bill: Jo, men aldrig öppnat för någon. Japan är väldigt annorlunda mot Tyskland, men ett genombrott i Japan har alltid varit våran dröm. Jag ser verkligen fram emot morgondagen, dagen då vi ska bli presenterade här i Japan för spelningen.
Kanon: De japanska fansen är lite "blyga"...
Bill: Ja, de är väldigt trevliga men även ganska blyga.
Kanon: Så typiskt.
Bill: Jag förstår, jag förstår.

Kanon: Akasaka Blitz är en väldigt bra lokal och när ni får se hur det ser ut inne så kommer ni älska det.
Bill: Vi har sett bilder och det ser verkligen väldigt trevligt ut. Innan vi kom hit till Japan var vi Mexiko i en arena med 18.000 fans. Så det här rummet kanske blir ganska litet, men atmosvären blir iallafall mer intim. Jag tror det blir som en nypa luft för oss.
Kanon: 18.000, wow! På presskonferensen var atmosvären fantastisk. Ni har ätit pizza i Japan, va? Pizzan i Japan är väldigt olik den i Italien. Den i Japan har en unik smak.
Bill: Jag förstod inte så mycket av menyn av pizzor på hotellet, men om man gillar något som smakar annorlunda så är det väldigt gott. De som älskar pasta och pizza borde lätt smaka.

Kanon: Jag har hört att ni är vegetarianer.
Tom: Bill och jag är vegetarianer, så vi äter inte kött.
Bill: Jag har hört att japansk mat överlag innehåller mycket vegetariska rätter. Japansk mat är väldigt annorlunda från västerländsk mat. Där äter man mycket kött och olika varianter av fisk.
Kanon: Kaiseki är för er som är vegetarianer, de äter som buddistiska munkar. Det är nog bara för att de inte tror på att äta kött, va?
Bill: Fantastiskt! Vi skulle vilja veta vart vi kan äta.

Kanon: Bortsett från det så har jag även lagt märke till ditt smink...
Bill: Jag började sminka mig när jag var 12 år. Jag gick även på sminkskola.
Kanon: Hur blev du intresserad av smink?
Bill: Jag blev intresserad av det när jag var liten på en Halloween fest. Jag klädde ut mig som vampyr. Jag gillade hur vampyrer såg ut och David Bowie, så jag började gilla det när jag var liten. Jag gillar naturligt smink också.
Kanon: Så de andra bandmedlemmarna sminkar sig inte?
Tom: Nej.
Gustav: Aldrig!
Georg: Skulle inte tro det! [skrattar]
Bill: Trots att vi står varandra väldigt nära och vi alla har stora personligheter, har vi vår egen stil. Alla sminkar sig inte. Jag gör det för att jag har gjort det sen jag var liten och väljer smink efter kläderna. Vi har ingen stylist, men vi har alltid det sista ordet på hur vi ska se ut.
Kanon: Jag förstår. Du sminkar dig själv.
Bill: Jag gjorde det själv när jag gick i skolan, men nu har jag en professionell sminkös som hjälper mig. Jag kan göra det själv, men jag är lat.
Kanon: Okej.

Bill: Vi har också en fråga. Varför heter din grupp "An Cafe"?
Kanon: Det är ett namn på en tävlingshäst.
Bill: Den hästen måste vara snabb.
Kanon: Ja. [skrattar]
Bill: Tävlingshästar är väldigt populära i Japan, va?
Kanon: Ja, medlemmarna i mitt band älskar hästar så vi döpte oss efter en tävlingshäst.
Bill: Det är ett vackert namn.

Bill: Finns det några speciella ställen man kan gå till?
Kanon: Akihabara och Harajuku.
Bill: Vi har varit i Harajuku.
Tom: Så himla mycket folk!
Bill: Det är folk överallt man tittar!
Kanon: Inget kaffe.
Tom: Vad är roligt i Akihabara?
Kanon: Där finns de senaste utsläppen av den senaste tekniken. Tidigare var det känt som "Street Power". De säljer allt där.
Bill: Det låter intressant.
Kanon: Det är värld fullt av batterier.
Bill: Jaså? Då måste jag besöka det stället!
Kanon: Det skulle bli intressant.
Tom: Förutom Cafe, finns det något annat japanskt band du skulle kunna rekommendera?
Kanon: På japanska?
Tom: Om någon frågade mig "vilket är det bästa tyska bandet?", skulle jag svara "Tokio Hotel!" [skrattar]
Kanon: Precis! Jag kan inte rekommendera något annat band.
Bill: Då måste vi lyssna på erat band då. Berätta vad du tycker efter att du har lyssnat på alla våra låtar.

Kanon: Glöm inte bort att komma tillbaka till Japan!
Bill: Vi kommer defintivit tillbaka!
Tom: Trots att vi ska åka hem snart...
Bill: ..lyssna på albumet.
Kanon: Tack! [ler]
Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall ni använder detta.

Kommentarer
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

Måste vara första gången Natalie nämns i en intervju även om hennes namn aldrig framkommer, utan bara att de har en professionell sminkös -och stylist som fixar dem. XD

2011-02-04 @ 19:35:03
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/
Postat av: Tanya

Bill gått i sminkskola? det var nått nytt ;-P

2011-02-04 @ 22:14:36
URL: http://www.lifewithvoldemort.blogspot.com/
Postat av: Anonym

ja sminkskola var nytt

2011-02-05 @ 09:48:00
Postat av: sara

Haha,

"Den hästen måste vara snabb"



2011-02-05 @ 12:14:08
URL: http://germanottas.tumblr.com

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0