[NYLON.jp] - Intervju med Tokio Hotel


"Tokyo är en plats som vi alltid har drömt om att få se. Nu när vi har fått chansen att komma, är jag verkligen lycklig." - Bill

De säger att de tyckte att ett namn som lät japanskt skulle vara coolt, därav Tokio Hotel. År 2001 i en stad i Östtyskland, skapade de 12-åriga bröderna Bill och Tom Kaulitz bandet. Så snart de fick sin debut under år 2005, blev de oerhört populära i Europa. Nu har de vunnit ett flertal priser och folk är galna i dem över hela världen. Nu är de i Tokyo och kollar in platsen deras bandnamn kom ifrån från början. De har blivit framgångsrika i Japan och i och med det släpper dem ett album i landet.

"Albumet är blandat med låtar från våra tidigare album (efter det säger han att det i stort sett är som det engelska albumet "Scream", så att folk som hör dem för första gången kan förstå musiken.) - Tom

"Eftersom albumet har japanska influenser, så kanske folk som redan känner till vår musik även gilla denna version." - Bill

Man kan även höra bandets utveckling och olika ljud på albumet. Trots att metal och techno är populärt i Tyskland, har Tokio Hotels album ett unikt och fascinerande "groove".

"Vi är inte begränsade av sunt förnuft, utan vi söker alltid efter en ny "groove". Så självklart är det anledningen till att låtarna kan kännas som om de har olika humör." - Bill

"Jag vet inte hur bandet kommer att förändras närnäst, men det är själva charmen med det här bandet och just därför kanske vi gör låtar i framtiden som inte har inslagen av metal eller techno. Vårat band har den friheten, att vi får göra vad vi vill (förändra vårat ljud)." - Tom

Anledningen till att bandets frihet är respekterat är att de alla har olika visuella stilar. Bill har en sexig och mystig stil som är riktigt imponerande. Han har faktiskt varit en modell och medverkat i en modeshow tidigare. Idag bar han förreseten en fejkpäls och byxor av... Dior, tror jag.

"Pälsen är fejk eftersom jag är vegetarian. Oavsett mode så bär jag bara vad jag själv vill. Det jag bär är också ett musikaliskt sätt för mig att uttrycka mig på. Jag försöker titta efter de stilar som ger folk motivation." - Bill 
Engelsk översättning: Victore27. Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall ni använder detta - Källa.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Finns bilden i större storlek eller liknande? ^_^

2011-02-08 @ 19:03:57
URL: http://socolorful.blogg.se/
Postat av: Hanna

Lol never mind found it ^_^

2011-02-08 @ 23:12:12
URL: http://socolorful.blogg.se/

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0