[ELLEGirl.jp/blog]: En intervju med Tokio Hotel #3


Intervju med Tokio Hotel
I den förra intervjun pratade vi om era favoritfilmer och bakrunden till er musik.

Många fans pratade sedan om det och något jag personligen också skulle vilja veta, var musiken er räddning? Alltså när ni är depirmerade så känns det som att en låt hjälper er på traven.
Alla fyra:
Absolut, hela tiden.
Tom: Jag tror att det som räddar oss är själva skapandet av musiken. Annars skulle inte Bill ha något ställe att gå till.
*alla skrattar*
Bill: Musiken räddar folk oavsett vilken siuation man är i eller vilka känslor man har. Vår personal och Tom skriver alltid de bästa låtarna vid de tillfällena.

Tänker ni att ni ska ge folk hopp i de låtar ni skriver?
Bill:
Först och främst så tänker jag alltid på alla andras idér och skriver ned dem. Jag älskar att åka runt på turné eftersom jag kan dela med mig av mina känslor med andra. Sedan vet jag ju också hur de reagerar tillbaka jämtemot mig. Jag får brev från fans som skriver "era låtar har räddat mig". Vi vet inte vad som händer i deras liv, men det gör oss lyckliga att vi kan påverka. Så musik överlag hjälper verkligen folk. När fans säger att våra låtar hjälper dem, känner vi oss stolta.

Tom och Bill förberedde sig med Starbucks för intervjun. Caramel Macchiato.

Gustav och Georg, kände ni att musiken räddade er?
Georg:
För oss var det mer så att vi tänkte att det inte fanns något annat än musik att göra. Om jag inte var i replokalen så skulle jag ha hängt på gatan hela dagen.
Tom: Och gjort dumma saker.
Gustav: Jobbat på posten.
*tvillingarna skrattar*
Geortg: Det kanske är så på grund av att vi började med musiken när vi var tonåringar. Det var väldigt viktigt.

Intervjun var över efter endast 10 minuter ink. en fotografering!!! Nu är det bara 4 minuter kvar, men vi har ju så många frågor.


Engelsk översättning: Theresa @ THCH. Svensk översättning av mig, Elina. Ge creds ifall ni använder detta - Källa.


Kommentarer

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0