[Noz.de]: TH-fan praktiserar på en gård i Pente


Som en ung spansk kvinna kom hon på idén att praktisera på en gård i Pente
Bramsche-Pente/Belm. Ogräsrensning, sopa gården, fylla hinkar med mat, skörda grönsaker: Visst finns det mer spännande saker att göra för 16-åriga ungdomar. Men Alba Zarazuela arbetar frivilligt på gården Pente. Föreningen "Belmer Verein Horizon International" har startat ett samarbete med hennes skola i Madrid och förmedlar praktik.

Nu har spanjoren varit gäst i Bramsche-Pente i fyra veckor. Den riktiga anledningen till varför Alba ville lära sig tyska vid 13 års åldern var bröderna Kaulitz i popgruppen Tokio Hotel från Berlin. "Då tyckte jag att musiken var världsklass och ville verkligen kunna förstå de tyska texterna! Så jag började plugga tyska i skolan!", säger Alba och rodnar. 

Nu för tiden har hon tappat gnistan för tonårsbandet, men inte passionen för det tyska språket: "Hemma i Madrid har vi bara tyska i 10e klass. Men jag vill absolut fortsätta lära mig och prata tyska i vardagen!" [...]


Svensk översättning av mig, Elina. Ge creds ifall ni använder detta - Källa.


Kommentarer

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0