[DATEs-Magdeburg.de] - Intervju med Gordon Trümper


DATEs intervju år 2005 med Gordon Trümper, styvpappa till Bill och Tom Kaulitz från Tokio Hotel, om framgång och karriär, skuggorna av kändishypen i privat -och familjelivet.
~~
Hur hanterar din familj Tokio Hotel's extrema framgång, fansen och hysterin kring bandet?
Gordon Trümper:
"Alla band vill en dag få ett sådant genombrott, speciellt om man har stått och spelat på små klubbar framför ett fåtal personer i flera år, och det fick killarna. Men ingen hade kunnat veta hur extremt det skulle bli. Vi är otroligt stressade över mängden av fans som belägrar vårt hem, som går så långt att de kliver in på vår tomt och kikar in genom fönstrena. Vi har faktiskt inget privatliv, oavsett om Bill och Tom är här eller inte."

Har förhållandet mellan dig och Bill och Tom förändrats när de klättrade upp på karriärstegen?
Gordon Trümper:
"Än så länge är allt som förr. Under de få stunder som de är hemma, njuter dem. Naturligtvis pratar vi om allt som händer under deras konserter och mediaframträdanden. Deras mamma ber fortfarande om deras åsikter, deras förhållande är mycket nära och öppet. Det enda som har förändrats radikalt är att vi inte bara kan gå ut tillsammans och göra något, eftersom de blir omgivna av hysteriska fans så fort de kliver ut på gatan utanför tomten."
[...]
Åsikterna om detta band är otroligt uppdelat, en del hyllar dem som nykomlingar och tonårsstjärnor, medan andra förolämpar deras musik och klädsel. Hur hanterar man denna permanenta svart-vita målning egentligen?
Gordon Trümper:
"Personligen vet jag att Bill och Tom hanterar det bra, och just nu tycker de att deras nya liv är spännande och har roligt. Speciellt för deras mamma, men även för mig, är det lite annorlunda. En del saker gör en bara arg, eftrsom att det inte är sant, och har med Bill och Tom som personer inget att göra. Ibland oroar man sig över ifall de kommer kunna gå igenom allt oskadda, men det läskiga med det här är att de växer och mognar utav det."

Killarna ville från början alltid vara mycket självständiga och oberoende i termer av deras musik, deras karriärer. Vad tror du, som själv är gitarrist, anledningen var till deras utveckling?
Gordon Trümper:
"Jag försökte faktiskt vara lite som en storebror till dem. De har hittat deras musikstil helt själva. De började öva tidigt, de var ofta på min musikskola "Rockschool". Men jag tror inte att jag gav dem passion för musiken. Och det är vad som kommer att stanna hos Bill och Tom." 
[...]
Vad tror du kommer hända Tokio Hotel om ett år, kända säsongsmusiker eller permanent musikhistoriska?
Gordon Trümper:
"Jag tror att det kommer att förändras. När den första stora delen är över, och det var extremt att de vann så mycket priser på så kort tid, så som de två senaste Cometerna liksom nummer 1 på singel -och albumlistorna, kommer det säkert att förbli en något mindre men stadig fanbase. Men killarna har redan visat tidigare att de har vad som krävs för att få ett rum att koka långt innan Tokio Hotel började rocka på riktigt. Och en sak är säker, de kan inspirera människor och om någon kan bli känd och dessutom stå ut med det, är det dem!"

Internet: www.tokiohotel.de.

Svensk översättning av mig, Elina. Ge creds ifall ni använder detta - Källa.

Kommentarer
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

Hitta ingen bättre bild på han så jag tog min egen. ^_^

2011-11-23 @ 12:23:32
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/
Postat av: Sassy

Bra interview, så tack Eline ^_^

Och jag tycker at Gordon hadde rätt på den sista frågan :-)

2011-11-23 @ 20:29:31
URL: http://facebook.com/evra.von
Postat av: Lilly

Omg har du sett honom ? :o

När då? Eller ja, hur ? o.O



Haha, en till fråga!

Har du varit på Meet & Greet någon gång? :D

2011-11-23 @ 20:50:00
URL: http://lillysplace.blogg.se/
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

^ Ja, han gick omkring i Globen innan och efter konserten. ^_^ XD Så vitt jag vet var det inte några andra fans som lade märke till han speciellt mycket - eller över huvud taget. :p Jag hälsade först på honom innan konserten, sen tog jag denna bild när konserten var slut. Nej, jag har aldrig varit på en M&G. :p

2011-11-24 @ 14:36:53
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0