[Süddeutsche.de]: Staden med de bästa drinkarna...


Staden med de bästa drinkarna: New York? London? München!
"Ett antal bra bartenders har vuxit bara i München": Anna Knorr, världsmästare 2008 i Flair-Bartending och chef för barskolan i München, berättar om bommen för industrin i Tyskland och hemligheterna av en bra bartender.

[...] Vad händer om en kändis, liksom gäst, har fått i sig för mycket?
Anna Knorr:
"Det är individuellt. Jag kan ge mina gäster ett glas vatten utan att ge en kommentar. Det är mitt sätt att flirta lite. Men saken är naturligtvis allvarlig, och i slutändan är det jag som är ansvarig."
Varför?
Anna Knorr:
"Om en gäst lämnar baren berusad och kliver in i en bil, är det mitt fel. Eller om en olycka sker."
Och vad har man då för möjligheter som bartender?
Anna Knorr:
"I extrema fall måste jag ta hans bilnycklar eller till och med tillkalla polis. Men dessa fall händer lyckligtvis sällan. En lustig sak hände för flera år sedan som en gång var förbjuden. Det var ett event då Bill Kaulitz i Tokio Hotel kom till baren, som då var 16 år gammal, och ville ha en vodka-citron. Men det fick han inte."
Svensk översättning av mig, Elina. Ge creds ifall ni använder detta - Källa.

Kommentarer
Postat av: Tove

hehe... hur många världen över kommer dampa på detta? x)

2011-11-15 @ 17:05:57
URL: http://eragon.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hahahaha :D

2011-11-16 @ 08:40:22
URL: http://linneaamaria.blogg.se/

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0