Eurochannel Guide - #27/2011
Tokio Hotel Germany
Efter deras världsturné "Welcome to Humanoid city" hamnar pionjärerna av den unga internationella klippan hos Eurochannel.
De är kraftfulla, spännande och extravaganta - men framför allt, unika! Tokio Hotel tar över skärmarna på Eurochannel med exklusiva intervjuer, bakom kulisserna-material, musikvideos och en fantastisk liveshow som får en att tappa andan.
Tokio Hotel levererar den bästa tyska musiken just nu. De har turnérat världen över, skakat publiker med deras elektroniska poprock och också visat sitt värde genom att hyllas av fans och kritiker. Tokio Hotel vann priset för "Best World Stage Performance" på MTV EMA år 2010.
Euromusic vill ta er på en resa med dessa unga stjärnor för en spännande rock-upplevelse med hits som "Automatic", "Scream" och "Don't Jump".
Den andra sidan av Bill Kaulitz
Sångaren är inte bara det nya ansiktet utåt för tysk pop, utan också för modetrender.
Han har ofta kallats catwalkens svarta ängel. Hans rockstil och chockerande frisyrer har givit honom en bit av modevärldens kaka vid en väldigt tidig ålder. Han har en passion för mode och hans garderob bevisar det. I en intervju med Buzznet pratade han om sin besatthet för kläder och att han tar med sig "10 till 20 väskor. Nu för tiden ser min garderob nästan ut som en klädbutik. Trots att även jag själv tycker det är lite galet, älskar jag det."
Han har rätt, många skulle finna hans kärlek för mode helt galet och Tokio Hotel forum är fulla med referenser till ämnet, de hävdar till och med att han kan vara homosexuell på grund av hans androgyna utseende. Han verkar dock inte bry sig så länge han får ha på sig vad han vill.
Han bryr sig inte heller om priser. Bland hans favoritplagg finns ett par av Givenchy's "Stretch Jersey Leopard"-legginns som kostar 627€. Hans kollektion matchas även med Burberry jackor som är värda mer än 1,000€. Han har också visat sin kärlek för kängor från Rad Hourani då han har burit dem på många event.
Hans allra bästa mode-ögonblick har hittills varit under en fotografering för tidningen VOGUE's 30 årsdag. Mannen som stod för uppgiften var modelegenden och designern Karl Lagerfeld, och resultatet var bättre än båda två kunde förvänta sig. Designaren sade till Style.com någon månad senare att han skulle vilja att sångaren går på hans catwalk i framtiden.
Bill Kaulitz älskar modevärlden och är även medveten om problemen och utmaningarna i den. Det är även känt världen över att sångaren inte vill förknippas med dödandet av djur i modeindustrin. Just nu förtydligar han att inga päls eller skinn från djur används.
Svensk översättning av mig, Elina. Ge creds ifall ni använder detta.
Kommentarer
Trackback