[ChartsInFrance.net]: "Vi är chockerade över homofobin i Frankrike"

"Vi är chockerade att homofobi existerar i Frankrike"
 
Pure Charts bjuder in er till att upptäcka andra delen av intervjun med Tokio Hotel, som en del av utsläppet av "Kings of Suburbia". Gruppen pratar om homoäktenskap, homofobi i Frankrike, kritiken av Bill's utseende, karaktären Conchita Wurst och till och med hans soloprojekt... 
 
Ni måste väl ha förstått att men låt som "LWLYB" och videon till den, skulle chockera några stycken...
Tom: "Det stämmer. En del blev lite mer chockade än vi trodde. *skrattar* Folk blev också lite smågalna över video till "GGAG". Men, som sagt, "varför? Det är min favoritvideo!". Jag trodde inte att de skulle prata som karaktären Toko, killen i blått, och det var chockerande! Jag älskar den här videon! Samma sak gäller "LWLYB" - vi har haft den idén länge. Den var inspirerad av den tyska filmen "Parfymen". Det finns en scen i den där folk vill döda karaktären. Hundratals skriker på honom, han sprejar parfym på dem och de började älska honom istället. Från hat till kärlek, liksom. Vi älskade den scenen! Vi ville göra en musikvideo av samma känsla - dock blev det en orgy. Ingen doft, utan musik."
Bill: "Och det är skandal att folk gör den till en skandal! Man ska inte göra så stor grej av det. Det handlar bara om kärlek. Punkt slut. Jag förstår inte varför folk säger: "Usch, killar är mer killar och tjejer är med tjejer!" Det räcker, det är faktiskt 2014 nu!"
 
Jag vet inte ifall ni känner till det här men homoäktenskap är en känslig fråga i Frankrike. Det är ganska spänt faktiskt. Blir ni upprörda av det?
Bill: "Självklart! Jag blir alltid lika förvånad när jag hör sånt, all homofobi..."
Tom: "Vi var chockerade för det är alltid samma gamla snack..."
Bill: "Alla har rätt att älska den de vill. Man måste sluta med gränser för kön, religion... Det är ett verkligt problem i vissa länder, och i andra går det bra - vilket är underbart!"
 
Genom att göra en låt som "LWLYB" ville ni väl hjälpa era fans att utforska sin sexualitet?
Bill: "Ja. Vi vill ge dem självförtroendet till det. Jag har alltid varit sån själv... Jag hatar när alla säger vad man ska göra, hur man ska vara, vad man ska tycka och så. Jag tror på frihet. Alla ska kunna få göra vad de vill, älska den de vill. Det har alltid varit och så ska det vara."
 
Precis, Bill. Du har fått höra mycket kritik på grund av ditt utseende. Har det varit svårt?
Bill: "Jag började med det [smink] när jag var yngre. *ler* Jag gick till skolan med nagellack, smink... Jag har alltid haft problem."
Tom: "Jag, som storebror, fick alltid försvara honom på lekplatser!"  
Bill: "Jag har alltid varit den udda. Nu i efterhand kan jag erkänna att jag faktiskt gjorde det för att provocera. Jag kanske ville skapa just denna reaktion. Men jag har aldrig förstått varför det skulle störa någon. Jag ville visa alla att jag inte brydde mig, typ "f*ck you!". Jag brydde mig helt enkelt inte om ifall någon kritiserade min stil. Kritiken biter inte på mig i dag heller."
 
Har ni hört talas om Conchita Wurst som vann ESC i år?
Georg: "Wurst *skrattar* Det betyder korv på tyska!"
Bill: "Det är häftigt att hon vann! Hon har en bra röst. Hennes vinst var ett underbart budskap!"  
Hon dansade på Crazy Horse. För första gången var det en man i rampljuset på en revy...
Bill: "Det är underbart! Det är ett bra exempel för folk, för tolerans."
Tom: "Hennes utseende var en större vinst än hennes låt, måste jag erkänna. Men det gör inget. Det är en underbar symbol."
 
Er musik har förändrats. Även ni. Media och allmänheten pratar fortfarande om ditt utseende. Vad det var du hade förväntat dig?
Bill: "Ja, det hade jag förväntat mig. Det är ju trots allt inget nytt för mig. Mode, utseende, konsten, bilder och sånt, det är en del av paketet, det man skapar. Det enda vi behövde var musiken."
 
Ni andra pratar inte lika mycket. Bill, skulle du gilla att ha en solokarriär också?
Georg: "Det tror jag!" *skrattar*
Tom: "Jag ska skaffa mig en själv."
Bill: "Va? Du, en solokarriär?"
Tom: "Ja, jag och min stora penis. *alla skratta* Jag letar bara efter ett scennamn - kanske "Tom Long Dong"?" *skrattar*
Bill: "Jag har aldrig riktigt tänkt i de banorna. Jag är med i en grupp, även musikaliskt, men jag är förvirrad. Jag gillar verkligen att göra det jag gör. Men jag har ingen önskan om att göra ett soloalbum. Åtminstone inte nu. Jag älskar att jobba med andra. Vi skulle till exempel vilja jobba med en DJ snart, men inget är planerat. Men jag skulle vilja starta min egna klädkollektion! Jag måste dock bara hitta tiden. Jag vill inte bara sätta mitt namn på plaggen utan rita, skapa osv. Jag vill att det här ska vara en grej. Jag har jobbat med olika designs i flera år. Det kommer ut när det kommer ut." 
Engelsk översättning av THCanada. Svensk översättning av mig, Elina. Ge creds ifall ni använder detta - Källa

Kommentarer

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0