MYX intervju med Tokio Hotel!

MYX intervju med Tokio Hotel
Under en telefonintervju med gitarristen Tom Kaulitz och ledsångaren Bill Kaulitz hade vi chansen att fråga bandet om detaljer kring comeback-albumet "Kings of Suburbia".  
 
"Vi jobbade med albumet väldigt länge faktiskt", säger Tom. "Vi tog ledigt efter det senaste albumet vi släppte och kände att vi behövde leva livet lite grann, så det är nog mest det som albumet handlar om. Vi har lagt ner mycket livserfarenhet och kärlek på det", fortsätter han.  
 
Gällande albumets titel avslöjar Tom att "Kings of Suburbia" handlar om känslan som de hade när de var barn, när de växte upp i sin hemstad. "Det är en känsla som vi allihopa alltid har haft. Känslan ligger oss väldigt nära hjärtat."  
 
Innan våran telefonintervju med bandet bad vi Tokio Hotel fans att skicka några frågor till oss som de ville ställa till Tom och Bill, och tvillingarna hade inget emot att svara på dem!
 
Varför valde ni att ändra eran musikstil för just detta album?
Tom: "Vi satte oss inte precis ner och diskuterade förändringen. Vi började bara göra musik och ville se vad som kom ur oss. Det var väldigt naturligt. Flödet var väldigt annorlunda på detta album. Men det var en naturlig process."
 
Tom, vilken är din favorittatuering på Bill?
Tom: "Jag tycker handtatueringen är ganska grym. Den gjorde väldigt ont och tog lång tid så det är en av mina favoriter."
 
Om ni skulle ge oss, Aliens, en nationalsång från KOS-albumet, vilken av låtarna skulle det vara?
Tom: "Jag tror jag skulle välja "LWLYB" eftersom det är våran första singel och vi hade så kul när vi spelade in videon, så jag skulle nog välja den."
 
Jag undrar ifall Bill's mamma godkände LWLYB-videon.
Bill: "Min mamma älskar faktiskt videon! Hon älskar allt med videon. Min mamma är nog Tokio Hotel's största fan! Hon har alltid varit väldigt stöttande. Hon älskade videon, budskapet med den. Hon är ett fan av den!"
 
Vad var Bill's största inspiration medan han skrev låtar till KOS?
Bill: "Jag tror den största inspirationen var livet, lära känna folk och friheten jag hade i Los Angeles. Jag trodde att jag var inlåst i Tyskland och att jag inte var en del av det verkliga livet. Så jag tror definitivt att den största inspirationen för mig var friheten och att kunna ha kul, njuta av livet och växa upp, uppleva livet."
 
Och tillslut den fråga som ställdes allra mest från fansen:
 
Planerar ni att besöka Filippinerna snart?
"Vi håller just nu på att planera våran turné och funderar på vart och när vi ska spela. Vi hoppas att vi kan resa över hela världen nästa år. Vi vill verkligen komma och spela i Filippinerna! Vi vill absolut komma och träffa våra fans och spela där, så ja, det kanske kan komma att hända år 2015!"
 
Bortsett från att svara på fansens egna frågor, så skickade Bill och Tom även ett meddelande till alla Tokio Hotel fans där ute!
 
"Vi ville bara tacka alla så mycket! Vi ser kommentarerna, känner allt stöd och ser all kärlek. Det känns så bra och vi är tacksamma för allt ni gör. Det är helt fantastiskt! Vi hoppas att vi ses snart!"
 
Vi vet att ni alla är spända inför ett möjligt besök från Tokio Hotel nästa år, och det är verkligen något att se fram emot! 
Engelsk översättning: TokioHotelCanada. Svensk översättning av mig, Elina.

Kommentarer

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0